"Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім беру бөлімінің Ивановка ауылының бастауыш мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Начальная школа села Ивановка отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Сынып сағаты :" мейірімді адам мейірімділікпен өмір сүреді ғасыр"

16.01.2023

Сынып сағаты
"Мейірімді адам мейірімділікпен бір ғасыр өмір сүреді"

Мақсаты: адамдарға деген құрмет, мейірімділік пен түсіністік сезімін тәрбиелеу.
Тапсырмалар:
1. Балаларға мейірімділік, жылы сөздер, игі істер, ізгі ниет сияқты рухани – адамгершілік категорияларын түсінуге көмектесу.
2. Өзінің пайдалылығын түсіну үшін ішкі, рухани әлемнің дамуына ықпал ету.
3. Балаларда мәдени мінез-құлық дағдылары мен әдеттерін тәрбиелеу.
Жабдық: компьютер, экран, проектор, тапсырмалары бар карточкалар, жазулары бар тақтайшалар, "күн сәулесі бар", "даналық үйі", "жан гүлдері", "Жақсылық ағашы", "жақсылық түбірі бар сөздері бар бұлттар" схемалары, "Жақсылық жолымен" әнінің аудиожазбасы. Ю. Энтина, муз. М. Минкова.

Сынып сағатының барысы.
Жақсылық жолда жатпайды, сіз оны кездейсоқ ала алмайсыз.
Адам адамнан жақсылық үйренеді.
(Ш. Айтматов)
I. тақырыпқа кіріспе.
Тәрбиеші: Балалар, бір-бірімізге күлімсіреп, жақсы көңіл-күймен бастауымызға саяхатты жалғастырайық. Бүгін біз сапа туралы сөйлесетін боламыз, онсыз адамды адам деп атауға болмайды.
Өлеңді тыңдап, айтыңызшы, бұл адамның қандай қасиеті туралы?
Бұл сөз байсалды,
Ең бастысы, маңызды.
Бұл нені білдіреді,
Әрқайсысы үшін өте қажет.
Онда қамқорлық пен сүйіспеншілік бар,
Жылу мен махаббат.
Онда ұмтылыс бар
Қайта-қайта көмекке келіңіз.
Бұл сапа
Көптеген адамдар Жүректе тұрады
Және басқалардың ауыруы туралы
Ұмытуға мүмкіндік бермейді.
Және бұл маңыздырақ,
Қарағанда тұлғалар Сұлулық.
Бұл не деп ойладыңыз ба?
Жүректер мейірімділік жеді.

- Сонымен, біздің сынып сағатымыздың тақырыбы -" мейірімді адам мейірімділікпен бір ғасыр өмір сүреді".
№1 Слайд (атауы)
II. Қосылу.
1. Мұғалім:
– Мейірімділік-мылқау адамдар сөйлей алатын, ал саңыраулар ести алатын тіл дейді. № 2 Слайд ( дәйексөз)
- Мейірімділікті көруге, сезінуге, естуге бола ма?
(Көруге, сезінуге және естуге болады.)
- Бүгін біз мейірімділікті көруге, естуге және сезінуге және тек мейірімді адамдар тұратын ерекше қала салуға тырысамыз.
- Және оны атайық...... ("мейірімділік қаласы").
- Балалар, қай адамды мейірімді деп атайды?
(Ол жылы сөздер айтады, жақсы істер жасайды, әлсіздерге көмектеседі және оның орнына ештеңе алмайды.)
- Атақты педагог Василий Александрович Сухомлинский жазған астарлы әңгімені тыңдаңыз. Ол "қарапайым адам"деп аталады.
Ыстық, құрғақ далада құдық. Құдықтың жанында саятшылық, онда атасы мен немересі тұрады.
Ұзын арқанның ұңғымасында шелек бар. Олар барады, адамдар барады-құдыққа орап, су ішеді, атасына алғыс айтады.
Бір күні шелек үзіліп, терең құдыққа құлады. Атасында басқа Шелек болған жоқ. Су алуға және мас болуға ештеңе жоқ.
Тағы бір күні таңертең бір адам арбамен атасының үйіне келеді. Сабанның астында оның шелегі бар.
Жол құдыққа қарап, немересімен бірге атасына қарап, жылқыларды қамшымен ұрып, әрі қарай жүрді.
- Бұл қандай адам? - деп сұрады атасының немересі.
"Бұл адам емес", - деп жауап берді атасы.
Түсте басқа иесі атасының үйінен өтіп бара жатты. Ол шелекті сабанның астынан алып, жіпке байлап, су алып, өзі мас болды, атасы мен немересіне мас болды; суды құрғақ құмға құйып, шелекті қайтадан сабанға жасырып, жолға шықты.
- Бұл қандай адам? - деп сұрады атасының немересі.
"Бұл әлі адам емес", - деп жауап берді атасы.
Кешке үшінші жол атасының үйіне тоқтады. Ол арбадан шелек алып, арқанға байлап, су алып, мас болды. Мен алғысымды білдіріп, кеттім, ал Шелек құдыққа байланып қалды.
- Ал бұл қандай адам? - деп сұрады немересі.
- Қарапайым адам, - деп жауап берді атасы.
Мұғалім:
- Атасы мен немересі жақсы адамдар деп айта аламыз ба? Неліктен?
- Өтіп бара жатқан адамдардың қайсысы туралы атасы "бұл адам емес"деді. Неліктен?
- Неліктен үшінші атасы қарапайым адам деп атады?
- Оны тағы қандай адам деп атауға болады?
2. Оқушылардың "мейірімділік"өлеңін оқуы.
1 оқушы
Біз мейірімділікпен тығыз емеспіз,
Кез-келген отбасында онымен бірге керемет өмір сүру.
Бұл кішкентай және ересектерге қажет,
Тіпті кішкентай саусақпен ғана өсетіндер.
2 оқушы
Ол әжесіне ас үйде көмектеседі
Гаражда жөндеу жұмыстары бар атаға.
Ол кез келген нәрсені жасай алады _
Біз оны душта сақтаған кезде.

Ол әпкесіне ертегі оқиды,
Ол бізге күлімсіреуді үйретеді,
Күшік тамақтандырады, мысық еркелейді.
Мейірімділік әр сағат сайын боялған.
Ол ұзақ жанжалдасқандарды татуластырады,
Барлық реніштер мен еркеліктер кешіріледі,
Қайғы қасіретке көмекке келеді
Ал қызу дауда ол тез жеңеді.

Ол кез келген отбасына қажет –
Таңертеңнен кешке дейін бос емес,
Махаббат гүлі өседі ол көрінбейді
Керемет атаумен-мейірімділік.

Оның жүрегін тезірек қарсы алайық,
Терезелерді ашыңыз, есіктерді ашыңыз,
Тек онымен Қайырлы күн бастайық,
Онымен бірге Қайырлы кешті қарсы аламыз.

Мұғалім: балалар, әр отбасында мейірімділік неге қажет деп ойлайсыз? (отбасында олар бір-біріне қамқорлық жасайды, мейірімді адамдарды тәрбиелейді)
- Тек отбасына мейірімділік қажет пе? (біз барлық тіршілікке, барлық табиғатқа мейірімділік танытамыз)
Қорытынды: мейірімділік адамға, жануарларға, өмірге көмектеседі.
- Мейірімділік деген не?
(адамның жақсылық жасауға, сүюге, көршісіне қамқорлық жасауға бейімділігі)

- С. и. Ожеговтың сөздігінде: № 3 Слайд
(сөздіктен, дәйексөз)
Мейірімділік-бұл жауаптылық, адамдарға деген жанашырлық, басқаларға жақсылық жасауға деген ұмтылыс
Мейірімділік-бұл басқаларға пайдалы және сыйақыны қажет етпейтін шынайы сезімдердің көрінісі.
3. Проблемалық жағдай.
- Мейірімділікті қалай сезінуге болады?
(жылы сөздер, бір-біріне деген жақсы қарым-қатынас, жанашырлық, қолдау)

- Бір отбасында не болғанын тыңдаңыз.
Ұлы мектептен оралды. Анам ренжіді, оның көзіне жас келді. Оның айтуынша, әкесі қатты ауырып, ауруханаға жатқызылған. Ұлы алаңдамады, алаңдамады. Ол анасына ертең олардың сыныбы орманға барады және таңертең мектепте болу керек деді.
- Қайда барасың? - деп сұрады анам.
- Орманға, өйткені мұғалім айтты!
- Ал жүрек саған ештеңе айтқан жоқ па? - анам тыныш айтты.
Мұғалім:
- Баланың жүрегінде қандай сезімдер ұйықтап қалды?
(жақын адамға деген сүйіспеншілік)
- Анам ұлынан не естігісі келді?
(эмпатия сөздері)
4. мұғалім: - мейірімділікті қайдан көреміз?
(адамдардың күлкісі, жақсы көзқарас)
- Фотосуреттерді қараңыз. Слайд № 4-12
(начин. Алатырдан, бітті. фотограф. Коптелова О. В.)
(Слайдтарда мәдениет ескерткіштері, әулиелердің жүздері, бақтар, саябақтар, скверлер, адамдардың мейірімді жүздері, өмірдегі сюжеттік сәттер)
- Айналаңызға қараңыз, сіз Достардың, қонақтардың, ата-аналардың сүйкімді және қуанышты күлкілерін көресіз кітаптар, гүлдер, қамқор шеберлер жасаған Жиһаз және т.б.
- Демек, мейірімділікті көруге болады.

5. Мұғалім: - мейірімділікті қалай естиміз?
(жылы сөздер айту)
- Жылы сөздер кездейсоқ сиқырлы деп аталмайды-оларда
орасан зор күш бар.
- Балалар, жылы сөздер - адам жанының гүлдері.
Және бұл Гүлдерді басқаларға таратудан тартынбаңыз.

6. "Жан гүлдері" белсенді сабағы.
а) жұпта.
- Сіздің алдыңызда сөз карточкалары бар.
- Жылы сөздерді таңдап, белгілеңіз.

Рахмет, немқұрайлылық, зұлымдық, рахмет, Қайырлы күн, кешіріңіз, кешіріңіз, Қайырлы түн, Қайырлы таң, қызғаныш, мақтаныш.


7. Мұғалім: "жақсылық" сөзі орыс тілінен шыққан. Ол "жақсылықты" білдіреді. Орыс тілінде көптеген жылы сөздер мен өрнектер бар. Олардың кейбіреулері тіпті "жақсылық" сөзінен басталады.
- Қайсысы сізге таныс?
(балалардың жауаптары)

* Жақсы жол! (алып жүру)
* Еңбекқор адам адал деп аталады.
• Ақжарқын-ақкөңіл.
* Орыс халқы әрқашан ізгі ниетті бағалады.
- Ал қайырымды адамды қалай тануға болады? № 13 Слайд

8. Оқушы:
Мейірімділік - бұл жылы сезім,
Ол және қар еруі мүмкін.
Егер сіз адамдарға мейірімді болсаңыз,
Содан кейін бірге өмір сүру үшін әлемде өте жылы.
:
- Адамдар әрқашан мейірімді адамға тартылады.
- Оны адамдар арасында қалай тануға болады?
(ол жақсы істер жасайды, жылы сөздер айтады, көмектеседі)
№ 14 Слайд (мен сөйлеймін және ашықпын. слайд)
• Егер сіз өзіңіздің жетістіктеріңізге қуанатын адамды білсеңіз, онда сіз оны кездестірдіңіз.
• Егер біреу сізге жақсы сөз айтса немесе кепілдік берсе, онда ол.
• Егер Сізді әрқашан жақсы күлімсіреп қарсы алатын және барлық істеріңізді талқылауға дайын адам болса, онда сізде ізгі ниет бар.
- Ал өрнек нені білдіреді: "жақсы адам мен Ой жақсы".
(ол кімге көмектесу, кімге қолдау көрсету туралы ойлайды)
- Балалар, сіз қалай ойлайсыз, мейірімді адам туады ма, әлде болады ма?
(болады)
- Сізге жақсылықты кім үйретеді?
(ата-аналар, ата-әжелер, мұғалімдер)

Просмотров: 320


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст