Мақсаттары мен міндеттері:
Оқушыларды иттердің кейбір тұқымдарымен, иттердің адам өміріндегі рөлімен таныстыру; сезімталдықты, жануарларға деген сүйіспеншілікті, қаңғыбас иттерге көмек көрсетуге деген ұмтылысты тәрбиелеу; зейінді, есте сақтауды, ойлауды, танымдық белсенділікті дамыту.
Сабақ барысы.
Мұғалім. Сәлеметсіз бе, балалар! Бүгін сынып сағатында сізді қызықты ақпарат пен конкурстар күтеді! Сіз бір-біріңізбен ақылдылықпен, жылдамдықпен және тапқырлықпен бәсекелесесіз. Ең мұқият және ізденімпаздар жеңеді. Сонымен, бастайық!
Тақырыпты білу үшін жұмбақ табу керек:
Иесімен дос,
Ол оған адал қызмет етеді.
Подъездің астында тұрады,
Ал құйрығы сақиналы. (Ит.)
(Болжаушы жетон алады.)
"Иттер туралы ән "K/F"шытырман оқиғалы Электроника".
Біздің сынып сағатының тақырыбы " біздің адал достарымыз "
Мұғалім. Әлемде қандай иттер болмайды! Кейбіреулері үлкен, басқалары кішкентай. Кейбіреулері қылшық, басқалары мүлдем жүнсіз. Кейбіреулер соншалықты жылдам жүгіреді, сондықтан қоян қуып жетеді. Басқалары соншалықты жақсы жүзеді, сондықтан батып бара жатқан адамды құтқара алады. Цирк әртістері бар, шекара иттері бар. Олардың барлығы біздің ең адал достарымыз. Иттер барлық жануарлардың ішінде бірінші болып Үй жануарларына айналды.
Мұғалім. Бір таңқаларлығы: біздің төрт аяқты достарымыздың жалғыз ата-бабасы ах болды сіз қалай ойлайсыз кім? Қасқыр! (Болжаған команданың қатысушысы жетон алады.) Ол алғашқы қолға үйретілген жануар болды. Адаммен достық және қасқырдың біртіндеп итке айналуы тас дәуірінде, 10-15 мың жыл бұрын басталды! Міне, көпжылдық берік достық! Слайдта сіз иттердің ежелгі суреттерін көресіз.
Байқау.
Ит туралы мақалды жалғастырыңыз:
Әр командаға мақал мәтіні бар карточка беріледі. Мақал-мәтелге қажетті сөздерді дұрыс және тез енгізетін команда жеңеді. (Әрбір дұрыс жауап үшін-1 белгі.)
Итсіз қоян жеген жоқ (сіз ұстайсыз).
Кішкентай ит - өмір бойы жеді (күшік).
Ит аулада иесі, ал мысық мойында(саятшылықта).
Иттен қорықпаңыз, бірақ тамақтан қорқыңыз (үнсіз).
Мұғалім. Аңшы иттер ұзақ уақыт бойы адамдарға аң аулауға көмектеседі. Әр иттің өз мамандығы бар. Кейбір иттермен олар бұлан мен қабанды аулайды; басқаларымен – қояндар, қасқырлар мен түлкілер; үшіншісімен суда жүзетін ойын. Түлкі терьерлері аңдарды шұңқырлардан шығарады. Ұнатулар олжаны іздейді, оны құйып, аңшы ұйықтағанша ұстайды. Қатты үрген иттер аңды қуады. Жыртқышты иісі бойынша тауып, үнсіз, сөреде қатып қалады және бұл құстың қайда жасырылғанын көрсетеді.
Сұрақ.
Қандай ит ойынды шұңқырлардан шығарады?
Әулие Бернард.
Ұнату.
Дакшунд.
Ауған тазысы.
(Болжаған команда жетон алады.)
Мұғалім. Сіздің алдыңызда шопандар бар. Сіз "шопан" сөзінің нені білдіретінін білесіз бе?
(Болжаған команда жетон алады.)
Қой бағатын ит осылай аталады. Шопандар бұл жұмысты өте жақсы орындады. Бірақ олар үшін қазіргі әлемде маңызды істер табылды. Адамдар бұл иттің күшті және ақылды ғана емес, сонымен қатар қызғанышты экспозициясы бар екенін байқады. Оның иесіне деген адалдығы соншалық, ол ол үшін өмір беруге дайын.
Осы шопандардың бірі Германиядан Ресейге келді және мұнда өте пайдалы болды. Қазір біздің елдегі қызметтік иттердің көпшілігі - (неміс шопандары) олар. Олар біздің шекарамызды күзетуге көмектеседі. Ешбір бұзушы бұл итті алдай алмайды! (Неміс) бұл шопандар полицияда да жұмыс істейді. Олар қауіпті қылмыскерлерді іздеуге және ұстауға көмектеседі.
Сұрақ.
Бұл шопандардың қайсысы туралы?
Оңтүстік орыс.
Австралиялық.
Неміс.
Бергамсая.
Швейцария.
(Болжаған команда жетон алады.)
Дұрыс, бұл неміс шопаны.
Иттің негізгі кәсібі – күзетші, көмекші. Қазіргі күзет иттері өте ақылды, күшті және төзімді. Олар қиын кедергілерді жеңуге, оқ пен жарылыстарға назар аудармауға, шақырылмаған қонақтарға шабуыл жасауға, ұзақ қашықтыққа жүгіруге, ит өңдеушінің бұйрықтарын орындауға үйретілген. Олардың көпшілігі туралы кітаптар, фильмдер, тіпті мультфильмдер жазылған.
Мұғалім. Тағы да байқау. Ол "экран жұлдыздары"деп аталады. Әрқайсыңызда 1 А-4 парағы бар. Слайдтарда сіз әйгілі мультфильмдер мен фильмдердің кадрларын көресіз. Олардың басты кейіпкерлері-иттердің аты қандай екенін есіңізде сақтаңыз. Сіз бір-біріңізбен кеңесе аласыз. Жауап дайын болғаннан кейін қолыңызды көтеріңіз. Жылдам, тыныш әрекет ететін және көбірек дұрыс жауаптар беретін команда жеңеді (4). Кеңесуге болады.
(Болжамды командалар дұрыс жауаптар саны бойынша жетондар алады.)
Мұғалім. Көптеген адамдар бұл үлкен мейірімді иттің өміріне қарыздар. Ол Ньюфаундленд немесе сүңгуір деп аталады. Көптеген суға батқан адамдарды құтқарған Боб есімді мұндай ит Ұлыбританияда тіпті алтын медальмен марапатталды. Ньюфаундлендтің арқасында кеменің экипажы қашып кеткен жағдай болды. Дауылда Танг ит жағаға жүзіп үлгерді, осылайша олар апат туралы білді.
Суда Ньюфаундленд керемет сезінеді. Оның қалың пальтосы ылғалданбайды. Ол мұзды судан да қорықпайды. Бұл керемет иттер американдық Ньюфаундленд аралындағы балықшыларға қиын жұмыстарында көмектесті: олар торларды тартып, сатуға балық аулады. Сондай – ақ, сүңгуірлер-балаларға арналған керемет күтушілер мен күзетшілер. Бұл жақсы мінезді, күшті иттер тіпті Ньюфаундленд маркаларында бейнеленген.
Мұғалім. Келесі байқау "ең қырағы" деп аталады. Суретте қанша ит бар? Бірінші болып дұрыс жауап беретін команда жеңеді.
(Болжаған команда жетон алады.)
Мұғалім.
Біздің сынып сағаты аяқталуға жақын.
Бүгін не туралы сөйлескенімізді еске түсірейік
Иттің атасы кім болды?
Сіз қандай ит тұқымдарын есте сақтадыңыз?
Иттер қандай жұмыс істейді?
(Толық және жылдам жауап берген Команда жетондарды алады.)
Біздің сынып сағатының соңында мен қосқым келеді:
Ит адамның жұмысын жеңілдетеді: қой бағады, геологтар мен саперлерге көмектеседі, аң аулауға көмектеседі, Отанымыздың шекарасын күзетеді, қылмыскерлермен күреседі, құтқару жұмыстарымен айналысады, нашар көретін адамдарға басшылық етеді, циркте өнер көрсетеді және біздің өмірімізді жарқыратады…
Мұғалім.
Иттер-адал, адал достар. Бұған көптеген әңгімелер дәлел бола алады. Бүгін мен сізге олардың біреуін ғана айтамын. Бұл 1995 жылы Тольятти қаласында болды. Апат болды, екі көлік соқтығысты. Көліктердің бірінде шие тоғызында итімен бірге жас отбасы болған. Өкінішке орай, адамдар құтқарыла алмады, олар қайтыс болды. Бірақ соққы кезінде ит терезеден лақтырылды, ол аман қалды.
Ит иелерінің өліміне сенуден бас тартты және қайғылы оқиға болған күннен бастап қайтыс болғанға дейін ит оларды соңғы рет тірі көрген жерде күтті. 7 жыл бойы ит өз қызметінен кеткен жоқ. Ыстықта да, батпақта да, боранда да, аязда да ол кездесуге үміттенді.
Бірнеше айдан кейін ғана жергілікті тұрғындар лас, жыртылған итті байқады. Оған Константин деген лақап ат берілді, өйткені орыс тіліне аударғанда бұл атау "адал, адал" дегенді білдіреді. Барлығы тағы біраз күтті-және ит не болғанын ұмытады. Бірақ күн сайын, қайта-қайта, ол қарсы келе жатқан көліктерге, тек шие "тоғыздарына", иелері қайтып келді деген үмітпен жүгірді. Бірақ көліктер өтіп бара жатты.
Итті өз үйіне апарғысы келетін адамдар болды, бірақ Константин ешкімді өзіне жібермеді. Тіпті оны тамақтандырғандарға да жол бермеді. Оған бірнеше рет стендтер салынды, бірақ ит оларды байқамай, қызметінен кетпейтін сияқты.
Константин қайтыс болғанда, шексіз адалдығы мен адалдығы үшін алғыс ретінде оған қала көшелерінің бірінде ескерткіш орнатылды. Ескерткіште "адалдық ескерткіші"деп жазылған.
Ал біз, адамдар ше? Біз әрқашан итке нағыз дос сияқты қараймыз ба? Өкінішке орай, кейде адамдар өздерін жақсы жағынан көрсетпейді. Алдымен күшік қолға үйретіледі, күтіледі, содан кейін жануар шаршаған немесе ауырған кезде оны қажетсіз ойыншық сияқты сыртқа лақтырады. Ит түсінбейді: "не үшін? Махаббат, адалдық және адалдық үшін?”
Белгілі жазушы Антуан Сент-Экзюпери бір кездері: "сіз әрқашан қолға үйреткендер үшін жауаптысыз", - деді. Бұл сөздерді ешқашан ұмытпауға тырысыңыз.
Мұғалім. Итке осындай адалдық пен адалдық үшін ескерткіш орнатылды.
Қорытынды:
Біздің сынып сағаты аяқталды.
Сіздердің барлығыңыз жақсы жұмыс жасадыңыз, белсенді болдыңыз, жеңіске ұмтылдыңыз. Жарайсыңдар!