"Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім беру бөлімінің Ивановка ауылының бастауыш мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Начальная школа села Ивановка отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"11 жасқа дейінгі балалардың құқықтары мен жауапкершілігі" сынып сағаты

17.10.2022

Мақсаты: оқушылардың құқықтық сауаттылық деңгейін арттыру, азаматтық – құқықтық мәдениетті дамыту.


Тапсырмалар:

Оқушыларды адам құқықтарының жалпыға бірдей Декларациясымен, БҰҰ-ның Бала құқықтары туралы конвенциясымен, "Бала құқықтары туралы"ҚР Заңымен таныстыру.

Заңдарға және олардың орындалуына оң көзқарас қалыптастыру. Оқушыларды жағдайды құқық пен мораль тұрғысынан талдауға ынталандыру.

Басқа адамдардың құқықтарын құрметтеу және заңдылық рухында тәрбиелеу.


Көрнекілік:

Интерактивті тақта (презентация)

Балалардың құқықтары туралы слайдтар

Жұпта және топта жұмыс істеуге арналған карточкалар.


Технология:

Ойын технологиясы

Ұжымдық-шығармашылық іс


ІС-ШАРА БАРЫСЫ.

ОРГ. Сәт (5 мин.)

Қолыңызбен "Сәлеметсіз бе" деп айтыңыз!

Көзбен "Сәлеметсіз бе" деп айтыңыз!

Біз аузымызбен "Сәлеметсіз бе" делік –

Бұл айналада қуанышты болады!

Кіріспе

Мұғалім:

Әлемде көптеген елдер бар, мұны бәрі біледі.

Айтыңызшы, бұл елдерде ең маңыздысы кім? (Кідірту)

Асықпаңыз, бір сәтте жауап беруге тырыспаңыз,

Ең бастысы - таңдау, онда патша, мұнда президент.

Біз бастықтар мен патшалар туралы жөргектен білеміз,

Бірақ ең бастысы, қажет, ел үшін маңызды-бала!

Ол ертең кім болады, кішкентай және нәзік?

Оның бүкіл жер құқығы-үміт құқығы!

- Балалар бүгін біз сіздермен не туралы сөйлесеміз деп ойлайсыз? (балалардың жауаптары) - дұрыс! Бір халық даналығын тыңдаңыз: (слайд 1)

"Өз құқықтарыңызды білу және олар үшін қалай күресу керектігін білу – мықты болу.

Басқалардың құқықтарын құрметтеу-әділ болу.

Дұрыс өмір сүру дегеніміз-бейбітшілік пен келісімде өмір сүру".

Баяғыда, мыңдаған жылдар бұрын жер бетінде адамдар пайда болды. Олармен бір уақытта негізгі сұрақтар туындады: адамдар не істей алады және не істей алмайды? Олар не алуға құқылы, ал олар не істей алмайды? Олар осы мәселелерді шешуге кірісті: өзара әңгімелесуде, әртүрлі шешімдердің көмегімен, халықаралық келіссөздер арқылы. Осылайша, әлемде адам құқықтарының жалпыға бірдей декларациясы пайда болды, оған сәйкес әрбір азамат қоғамда өзін қорғалған сезінуге құқылы. Біздің құқықтарымызды Конституция-мемлекеттің негізгі заңы қорғайды. (слайд 2)

Конституция ересектердің де, балалардың да құқықтарын қорғауды қамтамасыз етеді. Балалардың құқықтары халықаралық деңгейде – БҰҰ-ның (Біріккен Ұлттар Ұйымының) Бала құқықтары туралы конвенциясымен де қорғалады.

Бүгін біз балалардың құқықтары мен міндеттері туралы егжей-тегжейлі сөйлесетін боламыз. Сонымен, біздің сынып сағатының тақырыбы "Менің құқықтарым мен міндеттерім". (слайд 3)

Негізгі бөлім (15 мин)

- сіз бен біз баланың құқықтары туралы әңгімелестік және олар туралы еске түсіруге Шамиль, Сабрина және Нұрсұлтан оқитын өлең көмектеседі. (олар шығып, өлең оқиды: баланың құқықтары с. Шамиль

Адамда бар барлық жақсы нәрселер;

Оның құқықтары мен өмірі мен абыройы.

Ал өмірді дұрыс пайдалану,

Мен мақтанышпен айтамын құқығым бар!

Сабрина

Күн мен Айдың астында еркін өмір сүріңіз

Және жердің сұлулығына таңдану

Құл болмаңыз және азаптамаңыз,

Ал өмір әні шабыттанып ән айтады.


Ал егер олар маған зиян келтірсе, зиян

Конституция Көмектеседі. Заң.

Заң алдында, ар-ұждан тең

Бірде-бір елдің халықтары өмір сүреді.


Мен шетелде тұра аламын ба,

Содан кейін сүйікті үйіңізге оралыңыз.

Ой сөз бостандығы менде бар,

Бірақ ар-ұждан бар, мен басқаларға дөрекілік танытуға батылым жоқ!

Нұрсұлтан:

Ал держава маған өсуге көмектеседі

Жұмысты таңдауға құқығым бар.

Ал, әзірге-мен шәкіртпін

Мен сабақ оқимын, күнделік беремін.


Бос уақыт – сағат,

Ал мектеп-барлық назар.

Мен құқықты қолданамын

Білімге.


Біздің құқығымыз бар,

Бірақ адамдар моральдық тұрғыдан байланысты.

Сондықтан лайықты өмір сүру үшін,

Біз көп нәрсеге міндеттіміз


- Әр адам, әсіресе балалық шақта, сүйіспеншілік пен қамқорлыққа, өзіне деген мейірімділікке мұқтаж. Ересектер әрқашан есте ұстауы керек ең бастысы-олардың алдында адам, өзінің қажеттіліктері мен тілектері бар адам, оларға құрметпен қарау керек. Сіз бен біз баланың жаңа құқықтары мен міндеттерін қайталап, үйренуіміз керек.

Құқық деген не? (балалардың сөздері).

Баланың құқығы-бұл балаларға өмір сүру және өсу үшін берілетін белгілі бір мүмкіндіктер.

Сіздің қандай құқықтарыңыз бар екенін еске түсірейік? (4 - 16 слайдтар)

Өмір сүру және тұрғын үй құқығы (5)

Атау құқығы (6)

Медициналық көмек алу құқығы (7)

Отбасылық байланыстарды сақтау құқығы (8)

Ересектер тарапынан қамқорлық жасау құқығы (9)

Пайдалы және сапалы тамақ пен суға құқық (10)

Білім алу құқығы (11)

Өз пікірін білдіру және өз пікірін білдіру мақсатында жиналу құқығы (12)

Қанаудан және физикалық зорлық-зомбылықтан қорғау құқығы (13)

Мүгедек балалар ерекше күтім мен оқуға құқылы (14)

Демалыс және ойын құқығы (15)

Барлық балалар терінің түсіне, тіліне, жынысына қарамастан тең құқықтарға ие (16)

Бірақ ұмытпаңыз сіздің құқықтарыңызды жүзеге асыру басқалардың құқықтарын бұзбауы керек, балалар Кез – келген елдің болашағы. "БҰҰ-ның Бала құқықтары туралы Конвенциясы" - бұл балалардың білім алу, демалу, бос уақытты өткізу және т.б. құқықтарын анықтайтын халықаралық құжат. Конвенция 1989 жылы қабылданып, Біріккен Ұлттар Ұйымының Дүниежүзілік халықаралық ұйымымен бекітілді.

Физикалық минут (5 мин.)

Біраз ойнау үшін Сіз бен біз сіздің міндеттеріңізді есте сақтауымыз керек. (слайдтар 17-18). Енді сіз бен біз аздап ойнай аламыз. Мен құқықтар мен міндеттерді тізімдеймін. Егер мен құқықты атасам, онда сіз қолыңызды жоғары көтересіз, ал егер міндеттер болса, біз қолымызды шапалақтаймыз.

Конкурстар мен жарыстарға қатысу. (Б)

Жол қозғалысы ережелерін сақтау. (Туралы)

Жеке гигиена ережелерін сақтау. (Туралы)

Тегін оқу. (Б)

Мектептің мүлкіне ұқыпты қарау. (Туралы)

Табиғатты қорғау және қорғау. (Туралы)

Демалу. (Б)

Мектеп Жарғысын сақтау. (Туралы)

Адал оқу. (Туралы)

Ата-аналарға көмектесу. (Туралы)

Басқа оқушылардың ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтеу. (Туралы)

Кітапхананы пайдалану тегін. (Б)

 

Қорытынды: біздің бәріміз құқығымыз бар. Өз құқықтарымызды қорғай отырып, біз өз міндеттерімізді ұмытпауымыз керек, сонымен қатар басқа адамдардың құқықтарын бұзбауымыз керек.

- Конкурс (5 мин.) "Ертегі өтірік иә ондағы тұспал" қазір біз белгілі ертегі мысалында құқықтық жағдайларды қарастырамыз және олардың кейіпкерлерінің қандай құқықтары бұзылғанын талдауға тырысамыз

"Морозко" Ертегісі.

Бір кездері атасы болған, бірақ басқа әйелімен. Атасының да, әжесінің де қызы болды. Өгей ананың артында қалай өмір сүру керектігін бәрі біледі: сіз аударыласыз – бит және аударылмайсыз – бит. Ал туған қызы, не істесе де, басын сипайды: "ақылды қыз". Өгей қыз отын мен суды саятшылыққа апарады, пешті суға батырады, саятшылықты жарыққа дейін сыпырады. Сіз кемпірге ұнай алмайсыз - бәрі дұрыс емес, бәрі жаман. Жел шу шығарса да, ол басылсын, ал ескі әйел алшақтайды – ол жақында кетпейді. Міне, өгей шешесі мен өгей қызын жарықпен өртеп жіберді.

Өгей шешесі: "оны алып жүр, алып жүр, менің көзім оны көргісі келмейтін қарт адам! Оны аязға орманға апарыңыз! Қарт кідірді, жылады, бірақ ештеңе істемейді: әйелдер дауласпайды".

- Ал, балалар ертегіні есіне алды ма? Ал батырлар оны есіне алды ма? Айтыңызшы, кемпір балалардың қандай құқығына қол сұғып алды? Бұл қатыгез әйел баланың құқығын бұзды.

Жауап: ол қыздың өмірі мен денсаулығына қауіп төндірді.

Жұпта жұмыс істеу (5 мин) – енді сіз бен біз жұпта жұмыс істейтін боламыз, Мен сізге әртүрлі ертегі кейіпкерлеріне қатысты аяқталмаған сөз тіркестері бар карталарды беремін. Ертегі кейіпкерінің қандай құқығы бұзылғанын анықтап, сөз тіркесін аяқтау керек.

Карточкалар таратылады, әр аяқталған фраза үшін 1 ұпай беріледі.

В. Гаршиннің "саяхатшы Бақа" ертегісіндегі Бақа саяхатқа шыққаннан кейін өзінің құқығын пайдаланды.....(еркін қозғалыс)


Буратино егеуқұйрық Шушераны құйрығынан ұстап, оның құқығын бұзды ....(жеке қол сұғылмаушылық).

 


А.Толстойдың "Алтын кілт" ертегісіндегі полиция қызметкері Рим Папасы Карлоның камерасына күшпен кіріп, оның ҰБТ(үйге қол сұғылмаушылық) құқығын бұзды.

4. А.с. Пушкиннің "поп және оның жұмысшысы Балда туралы аңыз" ертегісінен Балда попқа жұмысқа орналасып, ҰБТ(еңбек) құқығын пайдаланды.

 

5."Иван Царевич пен сұр қасқыр" ертегісіндегі Иван Берендей патшадан от құсын ұрлап, оның ҰБТ(мүлікке иелік ету) құқығын бұзды.

 


6."Иван-Царевич пен сұр қасқыр" ертегісінде ағайындылар Иванды өлтіріп, оның Әлиге(жеке басына қол сұғылмаушылық немесе өмір) құқығын бұзды.

7. "Қасқыр мен жеті бала" ертегісінде. Қасқыр балаларды жеп, олардың ҰБТ құқығын бұзды (жеке қол сұғылмаушылық немесе өмір).

 

 

 


8. Ертегіде * Алтын кілт "" Қарабас Барабас қуыршақтарды спектакльді жалғастыру үшін жеті құйрықты қамшымен қорқытады. Олардың құқығын бұзды (құқықтарды бұзу-құлдық, шамадан тыс жұмыс)

 


Топтарда жұмыс істеу (5 мин)

Енді топтарға бөлінейік мен сізге тапсырма карталарын беремін сіз топта талқылап, дұрыс жауапты таңдап, астын сызуыңыз керек.


1гр. Саяхатшы Бақа қандай құқықты пайдаланды?

 

- еркін жүріп-тұру құқығы;

- тұрғын үйге қол сұғылмаушылық құқығы;

- білім алу құқығы;

- еңбек құқығы.

 

2 с. "Түлкі мен қоян" ертегісінде қандай құқық бұзылған?

 

 

 

 

- тұрғын үйге қол сұғылмаушылық құқығы;

- әділ сот құқығы;

- еңбек құқығы;

- өмір сүру құқығы;


3 гр. Аққулар қаздар бауырды ұрлау арқылы қандай құқықты бұзды?

 

- тұрғын үйге қол сұғылмаушылық құқығы;

- білім алу құқығы;

- ата-аналармен бірге тұру және отбасында тәрбиелену құқығы.

- өмір сүру құқығы;


4 гр. "Машенка мен аю" ертегісінде аю қандай құқықты бұзды?

 

- тұрғын үйге қол сұғылмаушылық құқығы;

- мүлікке иелік ету құқығы.

- Ешкімді құлдықта немесе құлдықта ұстауға болмайды

- өз пікірін білдіру құқығы;


ІС-ШАРАНЫҢ ҚОРЫТЫНДЫСЫ

Сізге біздің сынып сағаты ұнады ма?

Бүгін біз не туралы сөйлестік? (бейне)

РЕФЛЕКСИЯ (5мин)

Просмотров: 27


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст