1. Ұйымдастыру кезеңі
Тәрбиеші: Сәлеметсіз бе, балалар, отырыңыздар. Бір-бірімізге күліп, сынып сағатын бастайық.
Біздің сынып сағатымыздың тақырыбы өлеңнің соңғы сөзімен байланысты болады, Мен қазір сізге оқимын.
Әр адам әлемде
Әкем мен анам болуы керек –
Барлығында мойынсұнғыш адамдар бар,
Және ең тентек.
Әр адам әлемде
Бауырлар болуы керек…
Өмір көңілді болу үшін
Және күлімсіреуден түрлі-түсті.
Әр адам әлемде:
Балалар, құстар, аңдар,
Қымбат адамдар болуы керек –
Туған отбасы!
- Сіз, әрине, сынып сағатында не туралы сөйлесетінін болжадыңыз ба?
(Отбасы туралы)
- Иә, бүгін біз қиын, бірақ өте мағыналы "отбасы" тақырыбын қозғаймыз. Ресейде 2024 отбасы жылы деп жарияланды. Мұндай шешім дәстүрлі отбасылық құндылықтарды сақтау және қорғау үшін қабылданды.
- Балалар, келесі слайдқа қараңыз. Сынып сағатының тақырыбы жасырылған жұмбақтар бар. Келіңіздер, біз оларды шешуге тырысамыз.
Слайд. (Отбасы және отбасылық құндылықтар).
Мақсаттар қандай болады?
Отбасы туралы түсінік беріңіз.
Отбасылық құндылықтар туралы біліңіз.
- Балалар, отбасы деген не? (Жауап нұсқалары)
-Біз қандай да бір сөздің түсіндірмесін тапқымыз келгенде, қайда жүгінеміз? (Сөздіктерде).
- Сізде Ожегов пен Ушаковтың түсіндірме сөздіктері бар. Отбасының анықтамасын тауып, оқыңыз. Егер сізде сөздіктер болмаса, ақпаратты қайдан іздейсіз? Ия, сіз интернеттен қарап, Алисадан сұрай аласыз. Біз қазір отбасы сөзін түсіндірудің әртүрлі нұсқаларын білдік. Бірақ олардың арасында ортақ нәрсе бар ма? Бұл бірлік, қауымдастық. Не? Көзқарастар, мүдделер, құндылықтар.
- Мен "отбасы" сөзін айтқан кезде, сіздің ойыңызда осы сөзбен қандай да бір байланыстар пайда болуы мүмкін. Мен сізге қазір қауымдастық ойынын ойнауды ұсынамын. Мен сізге сұрақ қоямын. Сіз планшеттерге жауап жазасыз. Бір сұраққа сіз бірнеше жауап бере аласыз.
* Егер отбасы ғимарат болса, қайсысы…
* Егер отбасы түс болса, қайсысы…
* Егер отбасы көңіл-күй болса, онда не…
Жауаптарыңызды қарастырайық. Бұл қауымдастықтардың бұлты болып шықты.
- Неліктен кейбір сөздер мөлшері бойынша ерекшеленеді? Жауаптарыңыз сәйкес келетін сөздер үлкен қаріппен көрсетілген. Сонымен, қандай қорытынды жасауға болады? Сіздердің көпшілігіңіз шыршаны мықты шырша ғимаратымен, жасыл түспен, жақсы көңіл-күймен байланыстырасыз.
- Балалар, мен қандай отбасыларға барамын? (Жауаптар: үлкен, кішкентай, бақытты, мейірімді, толық, толық емес). Иә, шынында да, отбасылар әртүрлі және әр отбасының өз әдет-ғұрыптары, дәстүрлері, құндылықтары бар.
- Ал сізде отбасында қандай дәстүрлер бар? (жауаптар: Жаңа жыл, саяхат). Сіздің отбасыларыңызда қызықты, жақсы отбасылық дәстүрлер болғаны өте жақсы. Дәстүрлер неғұрлым көп болса, соғұрлым бай және берік болады. отбасы. Дәстүрлер мен отбасылық құндылықтар бақытты отбасылық өмірдің негізі болып табылады.
- Сіз қандай отбасылық құндылықтарды білесіз? (махаббат пен түсіністік, бұл сенім, құрмет) дұрыс, жарайсыңдар. Мұндай отбасылық құндылықтар міндетті түрде ата-бабаларына, тұқым тарихынан, отбасылық ағаштан басталады. Әр халық өзінің асыл тұқымды (шежіре) ағашын құрайды. Башқұрттарда асыл тұқымды ағаш қалай аталады? (шажере). Біз қазір балалар, отбасылық ағашты емес, отбасылық бақыт құрылатын отбасылық құндылықтар ағашын саламыз.
Сіздің үстелдеріңізде A3 парақтары бар, ағаш боялған және отбасылық құндылықтардың тізімі берілген. Сіздің міндетіңіз: ағашты толығымен жаппастан отбасылық құндылықтарды маңыздылығы бойынша бөлу.
- түбірлік жүйеге ең маңыздылары орналастырылған, олардан ешқандай жағдайда бас тартпаңыз.
– the Магистраль-маңызды, бірақ кейбір жағдайларда одан бас тартуға болады.
- тәжде-қажетті, бірақ міндетті емес құндылықтар.
Жұмысқа 2 минут уақыт беріледі.
- Уақыт өтті, қазір әр топтан бір өкіл ең маңызды құндылықтарды ғана оқиды. Бірінші топ жеді және солай, біз барлық 4 топты тыңдадық. Қандай қорытынды жасауға болады? Ең маңызды отбасылық құндылықтар.... …
- Сондай-ақ, сіздің парақтарыңызда үй бар ма? Неге деп ойлайсыз? Үй - бұл жай ғана төбесі емес, бұл отбасылық ошақ, туған үй, әке үйі, сізді жақсы көретін және күтетін орын. Бұл адам жайлы және жылы болатын жер.
- Үстелдерде, алақандарыңыз бар. Енді сіз болашақта болғыңыз келетін және үйдің жанына қосқыңыз келетін отбасының "сипаттамалық сөздерін" енгізуіңіз керек.
- Неліктен қолдар немесе алақандар деп ойлайсыз? Анамның жылы қолдары, (ұйықтар алдында сені ақырын еркелететін, саған түрлі тағамдар дайындайтын. Көмекке келген әкелердің қолдары көмекке қажетті минутта келеді. Бұл отбасылық пешті құра алады және сала алады. Енді алақандарыңызды үйге бекітіңіз.
Аяқтадыңыз ба? Жарайды. Ал бізде сынып сағаты аяқталуға жақын.
Енді әр топ өз жұмысымен шығып, оны тақтаға бекітеді.
- Не болды? Күн.
Отбасы көбінесе күнмен салыстырылады. Бұл сөздер жылулығымен, мейірімділігімен, жарығымен ұқсас. Халық бекер сөйлемейді:
Экранда күн туралы екі мақал бар.
"Туған ана сияқты күн ешқашан ренжімейді"
"Күнмен – жылы, анамен – жақсы"
Мұндай халық даналығы бар:"адам өз өмірінде 3 нәрсе жасауы керек: ағаш отырғызу, үй салу және ұл тәрбиелеу". Бүгін біз сіздермен үй салдық, ағаш өсірдік, болашақта жақсы ата-ана болу қалады.
Барлығы сіздің қолыңызда.
Қорытындылай келе айтқым келеді:
Бұл отбасы мықты,
Крест"мен" сөзінде тұрған жерде,
Тек " біз " сөзі қайда билік етеді,
Бірлескен армандар бар жерде.
Оны сақтаңыз!
Сақ болыңыз!