Мақсаты: оқушылардың өз іс-әрекеттерін талдай білу қабілетін қалыптастыру.
Міндеттері:
1.Өз әрекеттеріңізге және әрекеттеріңізге баға беруге үйрету.
2.Әрекеттердің салдарын болжау және олардың мінез-құлқын реттеу қабілетін дамыту.
3.Жағдайлық мысалдар арқылы өзіңізге сырттан қарауға мүмкіндік беріңіз.
4.Жақсы істер мен жақсы істер жасауға деген ұмтылысты тәрбиелеу.
Сабақ барысы.
1. Эмоционалды көңіл-күй.
- "Мейірімділік-бұл жанды жылытатын күн. Адамдағы барлық жақсы күн, ал өмірдегі ең жақсы нәрсе адам мен оның мейірімділігінен". (М.Пришвин).
- Адамның жаны қайда екенін көрсетіңіз (балалар көрсетеді).
Ол біздің ішімізде, жүрек бар жерде, сондықтан біз "шын жүректен" дегенде алақанымызды кеудеге жағамыз.
- Бір-біріңізге шын жүректен күліңіз. Күлген кезде сізде өте мейірімді жүздер бар.
- Мейірімділік адамның жанын жылытып қана қоймай, ғажайыптар жасай алады.
- Шам сөнген кезде жарық пен жылу кетеді, Мен сіздің көзіңіздің жарығы мен жан жылуы ешқашан өшпегенін қалаймын.
- Біз сізбен не туралы сөйлесетінімізді болжай аласыз ба? (балалардың нұсқалары)
- Сіздермен не туралы сөйлесетінімізді нақтылайық.(….)
- Бүгін біз нені үйренеміз?(жақсы және жаман әрекеттерді ажыратыңыз)
Тақтада: істер
жақсы жаман
3. Білімді өзектендіру.
Біздің бүкіл өміріміз бірқатар әрекеттерден тұрады: жақсы, жаман.
- Іс деген сөзді қалай түсінесіз? Бұл не? (Балалардың сөздері)
Іс-әрекет-белгілі бір мақсатпен, ниеттермен және салдармен біреудің жасаған әрекеті; күрделі жағдайларда шешуші белсенді әрекет.
- Адам өмірі үлкен және кіші оқиғалардан тұрады. Күн сайын біз әртүрлі әрекеттер жасаймыз. Жақсы адамдар үшін олар бізге алғыс айтады, жаман адамдар үшін олар қорлайды, жазалайды. Жақсы немесе жоқ әрекетті қандай белгілермен анықтауға болады? (Балалардың сөздері)
Жақсы әрекет адамдарға пайда, қуаныш әкеледі.
Жаман қайғы-қасірет әкеледі. Жаман іс үшін біз жауап беруіміз керек, жауап беруіміз керек.
Ұзақ уақыт бойы адамдар "жақсы "деген не және" жаман "деген не?", халық даналығын мақал-мәтелдер арқылы ұрпақтан-ұрпаққа жеткізу.
"Егер сіз адамды білгіңіз келсе, оның іс-әрекетіне қараңыз" (балалардың мәлімдемесін талқылауы).
"Мақал-мәтелдер жинаңыз".(топтардағы жұмыс, конверттегі әр топқа сөздерге бөлінген мақал беріледі, сіз мақал жинауыңыз керек)
Жақсы істер адамды бояйды.
Жақсы істерсіз жақсы атау жоқ.
Өмір игі істерге беріледі.
Жақсылық үшін және олар төлейді.
Физминутка : жүргізуші сұрақтар-жұмбақтарды оқиды - егер Жұмбақ жақсы іс-әрекеттерді, мейірімділік пен сыпайылықты үйретсе, онда оған жауап ретінде тұрып, хормен: "бұл Мен, бұл Мен, бұл менің барлық достарым!"тағы да орнына отырыңыз. Бірақ абай болыңыз. Егер жұмбақ трюк болса-үндемеу керек.
Кім, ояу ояу,
"Қайырлы таң!"ол қатты сөйлей ме?
Сіздердің қайсыңыз, айтыңыз, бауырлар,
Жууды ұмытып кетесіз бе?
Сіздің қайсыңыз жақсы
Сөмке, кітаптар мен дәптерлер?
Автобуста кім тарылып жатыр
Үлкендерге жол бересіз бе?
Сіздердің қайсыларыңыз балық сияқты үндемейді,
Жақсы"рахмет" орнына?
Кім сыпайы болғысы келеді,
Балалар ренжімейді ме?
"Дұрыс таңдау жаса" ойыны (топтарда жұмыс істеу)
- "Дұрыс таңдау жаса"ойынын ойнайық. Үстелдерде тіркестер бар, оларды екі топқа бөлу керек.
жаман жақсы
Досыңды ренжіту
әлсізді қорғаңыз
жыртуға оқулық
ескі әжеге көмектесу
екі алыңыз
кіші қарындасын күту
итті ренжіту
өтірік айту
котенканы тамақтандыру
мектепте жүгіру
фидер жасау
сабаққа кешігіп келу
бөлмені тазалаңыз
сыпайы сөйлесу
поссориться анасымен
күшіктің аяғымен итеріңіз
ыдыс-аяқтарды тазартуға көмектесу
барлық жерде қоқыс
басқаларға дөрекілік
сұраусыз нәрсе алу
шындықты айту
ата-аналарды құрметтеу
сабақ беру
Оқырмандардың сөз сөйлеуі:
1.Егер ол досымен бөліссе
Сен өз кәмпиттерің -
Жақсы жасадың,
Мұны бәрі айтады.
2.Сіз біреудің құпиясын білдіңіз
Және қазір тарады,
Бұл жаман, жаман емес,
Бұл тіпті жаман!
3.Егер сіз бәрін ұсынсаңыз
Қыз пальтишко,
Сіз мәдени адамсыз,
Әлемдік бала!
4.Егер сіз жабайы аң сияқты болсаңыз,
Бірден күресіңіз,
Сіз лайықсыз, сеніңіз,
Адамға қоңырау шалыңыз!
5. Егер сіз мысықты жылытып алсаңыз,
Сіз құстарды суықта тамақтандырасыз,
Бұл жай Сұлулық,
Тек осылай қажет!
6.Сіз иттің көзін ұрдыңыз,
Мысықты шұңқырға лақтырды.
Қырық рет сенімді болыңыз
Сіз иттерсіз нашар.
7.Айналаңыздағы адамдарды құрметтеңіз,
Үлкен, Кіші де,
Сонда сен менің досым,
Олар жақсы деп атайды.
- Біздің өмірімізде қандай әрекеттер көп болуы керек? Неліктен?
- Неліктен адамдар жаман істер жасайды? (Оқушының сөздері)
Сөз жүргізуші
- Көбінесе жаман істер әдейі, әдейі, саналы түрде жасалады, басқа адамға және табиғатқа зиян, зиян немесе азап шегеді. Әрине, әрдайым жаман іс арнайы жасалмайды, бірақ біз қазір нашар әрекет немқұрайдылыққа, алаңдаушылыққа байланысты орын алған жағдайларды қарастырмаймыз. Неліктен адам оларды арнайы жасайды? - тәрбиенің жетіспеушілігінен, адамдық эгоизмнен, жеке пайдадан тек өзі үшін. Өйткені, адамдар жиі таңдау жасайды: қандай да бір мәселені шешу үшін қандай жолды таңдау керек? Қиын және ұзағырақ болатын дұрыс, заңды жолды немесе барлық заңдар мен ережелерді айналып өтіп, жеңілірек және қысқа жолды таңдау керек пе? Дәл сол кезде жалқаулық, "ережелер бойынша ойнағысы келмеу" көптеген адамдарды қысқа және оңай жолды таңдауға итермелейді. Жаман істер жасалады. Сондықтан сіздің өміріңізде әрқашан дұрыс таңдау жасау өте маңызды, өйткені жақсылықтан жаманға дейін – бір қадам.
Сіз жаман істер арқылы жақсылық жасай алмайсыз)
- ӘР ТҮРЛІ ӘРЕКЕТТЕР ЖАСАҒАН ЕРТЕГІЛЕР МЕН КЕЙІПКЕРЛЕРДІ ЕСКЕ ТҮСІРЕЙІК ,ОЛАРДЫ БАҒАЛАЙЫҚ.
сигнал карталары (осы немесе басқа сигналды көтеру арқылы балалар ертегі кейіпкерлерінің кім және қалай түскенін түсіндіреді).
"Колобок"
"Қасқыр мен жеті бала",
"Алтын балық",
"Түлкі мен қоян",
"Репа",
"Теремок",
"Қасқыр мен түлкі" және т. б.
Өмірлік жағдайларды сахналау.((Д. з. әр топқа алдын-ала өлең беріледі, оны сахналау керек).
Жағдайлар талданады және бағаланады.
1.Анам Оля қасықпен тамақтандырады,
Киеді оған етік,
Бірақ Оля кішкентай емес,
Ол бәрін өзі жасай алады,
Бірақ ол өзі қаламайды.
Мұны істеу өте жаман!
2. Сережаны Филамен ойнаңыз
Петядан доп сұрады.
Петя доп өз берді,
Ол Ойнаған жоқ.
Сіз ересек болсаңыз да, нәресте болсаңыз да
Петя сияқты ашкөздік жаман.
3. Дима әжесі келді,
Оған бес кәмпит берді.
Ол жалғыз кәмпит жеген жоқ –
Коля емделді және жарық,
Олямен бірге Валера да.
Дима жомарт және жақсы.
4. Бала кішкентай Егор
Аулаға серуендеуге шықты.
Жаман бала Витя
Мен оны ренжіткім келді.
Бірақ жақсы бала Жора
Егорға қарсы тұрды.
Жақсы адам-бұл…
Жаман адам-бұл…
(сөз бойынша әрбір топтан)
Енді біз бәрін шеңберге қоямыз.
- Балалар, егер осы сынып сағатынан кейін сіздердің біреуіңіз ешқашан қайталағыңыз келмейтін өте жақсы емес іс-әрекеттерді еске түсірсеңіз, біз олар туралы ойлануды ұсынамыз, қолыңыздан "жаман іс-әрекеттермен" сөмкені беріп, барлық жаман ойларымыз бен іс-әрекеттеріміз оған енсін мәңгі ! "Жақсы іс-әрекеттермен" сөмкеде біз барлық жақсы істеріміз бен ойларымызды саламыз.Ол үнемі толықтырылып отырсын, ол неғұрлым қалың және қалың болса, соғұрлым жақсы, мейірімді және жанашыр боламыз біз өзіміз және айналамыздағы әлем!
Қорытынды: айналаңыздағылармен бірге сен сияқты әрекет ет.
Барлық сіздің қолыңызда - пойдете жолымен жақсылық немесе таңдаңыз жаман жолы, тек тұрақты жұмыс өзімен көмектеседі әрбір жеңуге жеке жаман қасиеттері, приумножит сіздің қадір-қасиетін.
- Балалар, мен сіздің өмір жолыңызда тек жақсылық кездескенін, мүмкіндігінше жақсы істер жасағаныңызды, ал жамандықты болдырмауға тырысқаныңызды қалаймын. Назарларыңызға рахмет!