Қатысушылар: автор, қоян, қарға, кірпі, аю
Кеш күз болды. Жапырақтары ағаштардан ұзақ уақыт ұшып кетті, тек жабайы алма ағашының жоғарғы жағында жалғыз алма ілулі тұрды.
Осы күзде қоян орманда жүгіріп, алма көрді.
Бірақ оны қалай алуға болады? Алма жоғары ілулі — сіз секірмейсіз!
- Крра-крра!
Қоян қарап тұр-Қарға шыршада отырады және күледі.
- Ей, Қарға! Маған алма алыңыз!
Қарға шыршадан алма ағашына ұшып, алма жұлып алды. Тек тұмсығында оны ұстамады-ол құлады.
- Рахмет, Қарға! - деді қоян алма өсіргісі келді, бірақ ол тірі сияқты кенеттен сыбырлады... және жүгірді. Бұл не?
Қоян қорқып, содан кейін түсінді: алма тікелей Кірпіге құлады, ол доппен оралып, алма ағашының астында ұйықтады. Кірпі секіріп, жүгіруге асықты, ал алма тікенектерге жабысып қалды.
— Тоқта, тоқта! Алма қайда сүйрелді?
Кірпі тоқтап, сөйлейді:
- Бұл менің алма. Ол құлады, мен оны ұстадым.
Қоян Кірпіге секірді:
- Енді алма бер! Мен оны таптым!
Оларға қарғалар ұшып кетті.
— Бекер Айтыс, бұл менің алма, мен оны өзім жұлып алдым.
Ешкім бір-бірімен келісе алмайды, бәрі айқайлайды:
- Менің алма!
Айқай, бүкіл орманға Шу. Ал қазірдің өзінде төбелес басталады: мұрындағы кірпі қарғасы, кірпі инелермен Қоянды, ал қоян қарғаның аяғымен жатты…
Бұл жерде аю пайда болды. Ия, ол қалай шығады:
— Дегеніміз не? Шу деген не?
Барлық оған:
- Сіз, Михаил Иванович, орманда ең үлкен, ең ақылдысыз. Бізді әділеттілікпен ойла. Бұл алма кімге беріледі, солай болады.
Айтып Медведю барлық болды.
Аю ойлады, ойлады, құлағын тырнап, сұрады:
- Алма кім тапты?
- Мен! - деді қоян.
- Ал алманы кім жұлып алды?
- Қалай р-рет мен! - Қарға айқайлады.
- Жақсы. Оны кім ұстады?
— Мен Ұстадым! - кірпі қысылды.
- Міне, - деп ойлады аю, - бәрі дұрыс, сондықтан әрқайсыңыз алма алуыңыз керек…
- Бірақ бір ғана алма бар! - олар кірпі, қоян және қарғалар деді.
— Бұл алманы тең бөліктерге бөліп, әрқайсысына бір бөлік алыңыз.
Барлығы хормен айқайлады:
- Біз бұған дейін білмедік!
Кірпі алма алып, оны төрт бөлікке бөлді. Бір кесек қоянға берді:
— Бұл сіз, қоян, - сіз бірінші алма көрдіңіз.
Мен қарғаның екінші бөлігін бердім:
- Бұл саған, Қарға, - сіз алма жұлып алдыңыз.
Үшінші кірпі аузына салды:
- Бұл Мен үшін, өйткені мен Алма Ұстадым.
Төртінші тілім кірпі аюды табанына қойды:
- Ал бұл саған, Михаил Иванович…
— Маған болса не үшін? - аю таң қалды.
— Ал сен бәрімізді татуластырып, ақыл-ойды үйреткеніңіз үшін!
Әркім өз алма бөлігін жеді, және бәрі риза болды, өйткені аю әділ үкім шығарды, ешкімді ренжітпеді.
Қорытынды. Сонымен, достықтың алғашқы ережесі қандай? Біз бір-бірімізбен материалдық заттармен, жан дүниеміздің жылуымен, біліммен бөлісеміз.
3-Қосымша "Инсценировка"
Әңгіме "Достар".(Қатысушылар - 3 адам: автор, Максим, Саша)
Бірде Саша мектепке "Футбол" электронды ойынын әкелді. Максим бірден оған жүгіріп келіп: "Біз сенімен доспыз, бірге ойнайық!”.
- Давай! - Саша келісті.
Басқа жігіттер келді, бірақ Максим олардан ойынды жасырды.
- Мен – Сашин досым! – гордо деді ол. – Мен онымен ойнаймын.
Келесі күні Денис трансформерлер класына әкелді. Тағы да оның жанында бірінші болып Максим болды.
– Мен сенің досыңмын! - ол тағы да айтты. - Бірге ойнаймыз.
Бірақ содан кейін Саша келді.
- Мен қабылдаймын.
- Жоқ, қабылдамаймыз, - деді Максим.
- Неге? - Саша таң қалды. - Сен менің досым, кеше сөйледің.
- Кеше, - деп түсіндірді Максим. - Кеше сенің ойының болды, ал бүгін оның роботтары бар. Бүгін мен Дениспен доспын!
-- Сіз Максимді нағыз дос деп санайсыз ба? Неліктен? Талқылау.
Қорытынды: кейбір балалар тек бір нәрсе алуға болатын адамдармен достыққа бейім: ойыншықтар, маркалар, кітаптар және т.б. бұл балалар ереже бойынша өмір сүреді: "Сен маған-Мен саған". Ол (дос) сізге жақсы нәрсе жасағаны үшін емес, пайдалы болғандықтан емес, бұл адам сізге жақын,оның мүдделері, көзқарастары, ішкі әлемі жақын болғандықтан дос болу керек.
2. "Бірдей" Әңгімесі. Қатысушылар - 3 адам: автор, ана, Соня)
Екі ажырамас бірінші сынып қыздары өмір сүрді. Екеуі де кішкентай. Қызғылт, ақшыл шашты, олар бір-біріне өте ұқсас болды. Екі ана да бірдей көйлек киді, екеуі де беске ғана үйренді.
- Біз бәрімізде, бәрімізде бірдей! - қыздар мақтанышпен айтты.
Бірақ бір күні Соня, қыздардың бірі, үйге жүгіріп келіп, анасымен мақтанады:
- Мен математикадан бес, ал сенім-тек үшеуін алдым. Біз енді бірдей болмадық…
Анам қызына мұқият қарады. Содан кейін ол қайғылы деді:
- Ия, сіз нашарладыңыз…
- Мен? - Соня таң қалды.- Бірақ мен үштікті алмадым!
- Үштік сенім алды, бірақ ол оны алды, өйткені келесі күні ол ауырып қалды... және сіз қуандыңыз – және бұл әлдеқайда нашар.
Анасы Соняны не үшін айыптады?
Соняға не айтар едіңіз?
Қорытынды: досыңызға жанашырлық танытып, оны қолдай біліңіз.
3. "Алғашқы жаңбырға дейін"әңгімесі
Таня мен Маша өте тату болды және әрқашан мектепке бірге барды. Содан кейін Маша Таняға, ал Таня – Маша үшін келді. Қыздар көшеде келе жатқанда, қатты жаңбыр жауа бастады. Маша шапан киген, ал Таня бір көйлек киген. Қыздар жүгірді.
- Шапаныңды шешіп ал, біз бірге жабамыз, - деп айқайлады Таня жүгіруде.
- Мен алмаймын, ылғалданамын! - басын сорғышпен бүгіп, Маша оған жауап берді.
Мектепте мұғалім айтты:
- Таңқаларлық, Маша көйлегі құрғақ,ал сен, Таня, мүлдем дымқыл. Қалай бұл? Сіз бірге жүрдіңіз бе?
- Машаның шапаны болды, Мен бір көйлекпен жүрдім, - деді Таня.
- Сондықтан сіз бір жадағаймен жасыра аласыз, - деді мұғалім және Маша қарап, басын шайқады. - Алғашқы жаңбырға дейін сіздің достығыңыз көрінеді!
Екі қыз да қалың қызарып кетті: Маша – өзі үшін, ал Таня – Маша үшін.
Қыздар мен олардың достығы туралы не айта аласыз?
Неліктен екі қыз да қызарып кетті?
Қосымша 4. "Оқыды, оқушылар мақалды құрастыр"
Зәкір
"Достық заңдары" 5-қосымша
Достық заңдары.
1. Досыңызға қиын жағдайда көмектесіңіз.
2. Досыңызбен қуанышты бөлісе біліңіз.
3. Досыңыздың кемшіліктеріне күлмеңіз.
4. Егер ол жаман нәрсе жасаса, досыңызды тоқтатыңыз.
5. Көмек, кеңес қабылдай біліңіз, сынға ренжімеңіз.
6. Досыңды алдама.
7. Біл деп танылсын өз қателіктерін помириться керек.
8. Емес предавай досы.
9. Ешқашан достарыңыз туралы өсек айтпаңыз. Ең алдымен адамның жақсы жақтарын байқауға тырысыңыз