"Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім беру бөлімінің Ивановка ауылының бастауыш мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Начальная школа села Ивановка отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Сынып сағаты: "ар-ұждан дегеніміз не?".

11.10.2023

"Ар-ұждан дегеніміз не?»
Мақсаттар:
- ар-ождан, ұят, өкіну сияқты моральдық категориялардың мағынасын нақтылау;
- шеберлікті қалыптастыру өзіне сыни тұрғыдан қарайды;
- өз іс-әрекеттеріне адал баға беру;
- оқушыларды интроспекцияға, өздері туралы және олардың әрекеттері туралы ойлауға ынталандыру;
- жоғары моральдық мұраттарды іздеу.

Дайындық жұмыстары:
Екі оқушыға сөздіктен "ұят", "ар-ұждан" сөздерінің мағынасын анықтауды, осы сөздермен сөз тіркестерін, мақал-мәтелдерді таңдауды тапсырыңыз.

Безендіру:
Сабақ алдындағы үзілісте тақтаға жазыңыз: ар-ұждан-біздің ішкі төрешіміз. Ұят-сіздің теріс қылықтарыңыз үшін кінәні мойындау.

Сынып сағатының жоспары:
1. Ұйымдастырушылық сәт.
2. Ар-ождан, ұят, жауапкершілік және Парыз туралы әңгіме.
3. Проблемалық жағдай. "Жүректегі сынықтар"әңгімесі.
4. Интерактивті әңгіме.
5. Сөздік жұмыс. Оқушылардың сөз сөйлеуі.
6. Ойын: "неге ұялу керек?»
7. Карточкалармен жұмыс (оқушылардың Ұлы адамдардың сөздерін оқуы және түсіндіруі).
8. Қорытындылау.
9. Үй тапсырмасы (бекітуді таңдап, таңдаудың дұрыстығын жазбаша негіздеу).

 

 

 

 


Іс-шара барысы:
Мұғалім: Сәлеметсіз Бе!
Балалар, бүгін біз кез – келген уақытта өзекті болып табылатын ең маңызды адамгершілік ұғымдарының бірі-ар-ождан ұғымы туралы сөйлесетін боламыз.
Ар-ұждан дегеніміз не? Сіз оны көре аласыз ба, оған қол тигізе аласыз ба? Ол қайда?
Оқушылар: ар-ұждан біздің ішімізде, атап айтқанда жанымызда өмір сүреді, сондықтан оны көру және ұстау мүмкін емес.
Мұғалім: ар – ождан ұғымы-адамгершілік, түбірлік ұғым. Біз үйді қалай саламыз, сызбаны қалай саламыз, ашамыз, адамдарды емдейміз, жолдастарымызбен қарым – қатынас жасаймыз-адамгершілік шкаласы бойынша бағалауға болатын әрбір іс-әрекеттің ар-ұжданы бар. Өйткені, ар-ұждан-бұл ақыл мен жүректің ішкі жұмысы, бұл адамның ішкі дауысы. Адам ар-ождан, ұят, жауапкершілік және парыз оның жанына мәңгі қонған кезде ғана адамгершілік тұлғаға айналады.
Адамның моральдықестьігі мен мәдениетін тамақтандыратын осы төрт маңызды көз. Олар өзара байланысты және бір-бірімен тығыз байланысты.
Балалар, әңгіме тыңдаңыздар. Онда не туралы айтылады?
Бірде жас жігіт көшеде келе жатып, соқыр адамды ыдыс-аяқпен аяғындағы ұсақ-түйектерді көрді. Адамның көңіл – күйі жаман болды ма, әлде тағы не болды, ол тек сынған әйнектің сынықтарын осы кружкаға лақтырып жіберді-әрі қарай жүрді. 50 жыл өтті. Бұл адам өмірде бәріне қол жеткізді. Балалар да, немерелер де, ақша да, жақсы үй де, жалпыға бірдей құрмет те болды. Тек алыстағы жастық шақтың бұл эпизоды оған тыныштық бермеді. Мен оның ар-ұжданын азаптадым, кемірдім, тыныш ұйықтамадым. Міне, жылдар баурайында ол соқыр адамды тауып, тыныштық табу үшін тәубе етуді шешті. Ол туып-өскен қалаға келді, ал соқыр адам сол кружкамен сол жерде отырады.
- Есіңде ме, бірнеше жыл бұрын біреу саған сынған әйнекті кружкаға лақтырған-бұл Мен едім.
- Мен сол сынықтарды сол күні тастадым, ал сен оларды 50 жыл жүрегіңде кидіңдер, - деп жауап берді соқыр.
Сонымен, балалар, адам бақытты болды ма, өйткені оның бәрі болды ма?
Оқушылар: жоқ, ол бақытты емес еді!
Мұғалім: Неге? Осы 50 жыл ішінде ол не істемеді?
Оқушылар: тыныштық болмады.
Мұғалім: себебі неде? Оған нақты не тыныштық бермеді?
Шәкірттері: оны ар-ұждан азаптады, ол оны осы жылдар бойы кемірді.
Мұғалім: әрине, ар-ұждан! Оның ар-ұжданы ауырған кезде қалай ойлайсыз?
Оқушылар: бұл әрекетті жасағаннан кейін бірден.
Мұғалім: әңгіме кейіпкері жақсы балаларды тәрбиелеп отыр ма?
Оқушылар: өзі сияқты.
Мұғалім: соқыр адам бұл азапты өкініштерін қандай сөздермен білдірді?
Оқушылар: Сіз бұл сынықтарды жүрегіңізде 50 жыл бойы кидіңіз.
Мұғалім: ар-ұждан деген не? Бұл сөздердің мағынасы қандай? Мен Рустам мен Юлеге сөз беремін.
Оқушылар тақтаға шығады.
Юлия: орыс ақыны Александр Яшин осындай жолдарды жазды:
Біздің сансыз байлығымызда
Қымбат сөздер бар:
Отан, Адалдық, Бауырластық,
Сондай-ақ ар-ұждан мен абырой бар.
Рустам:" ар - ұждан " - қымбат сөз.
Юлия: бұл сөздің мағынасы Ожегов пен Дальдың сөздіктерінде қалай түсіндіріледі: ар-ождан-жақсылық пен жамандықтың ішкі санасы, "жанның кэші", онда әр әрекетті мақұлдау немесе айыптау, іс-әрекеттің сапасын тану қабілеті қайтарылады.
Рустам: бұл сөзбен өте күшті тіркестер қолданылады:" ар-ұждан кеміреді"," ар-ұждан азаптайды"," ар-ұждан ұйықтамайды"," ар-ұждан азабы"," ар-ұждан","ар-ұждан сөйледі".
"Тыныш ар-ұжданмен", "таза ар-ұжданмен"бірдеңе жасаған кезде өте жақсы. Ар-ожданмен айналысатын адамдар ар-ождан, адал деп аталады.
Джулия: сөздіктерден біз ар-ұждан туралы көптеген мақал-мәтелдер таптық. Міне, олардың кейбіреулері:
Сіз қаншалықты ақылды болсаңыз да, ар-ұжданыңыз өзгермейді.
Рустам: тіссіз ар-ұждан шайнайды.
Юлия: Сіз адамнан жасырасыз, Ар-ұжданыңыздан жасырмайсыз.
Рустам: өмір игі істерге беріледі.
Джулия: Ұят кімде, ар-ұждан да бар.
Рустам: ар-ұждан-біздің ішкі судьямыз.
Мұғалім: Рахмет балалар, отырыңыздар. Жарайсыңдар!
Сіздің ойыңызша, өмірде ұялу керек пе? Мен сөздерді оқимын, ал сіз ұялу керек пе, жоқ па дейсіз.
- физикалық кемшіліктер;
- ұсқынсыз әрекеттер;
- тозған киім;
- ескі киім;
- жалқау көрініс;
- ата-аналардың ұятсыз жұмысы;
- сіздің "қарапайым" шығу тегіңіз;
- надандық, білімсіздік, сауатсыздық;
- дөрекі көрініс;
- адамдарға дөрекі, жансыз көзқарас.
Сіз ұялатын нәрсені дұрыс анықтағаныңызға өте қуаныштымын. Мен өмірде де, балалар, сіздің ішкі судьяңыз – ар – ұждан-жақсылық пен жамандықты ажыратуға көмектескенін қалаймын.
Ар-ұждан біздің денеміздегі ауырсыну сияқты бұзылулар туралы сигнал береді. Тек ауырсыну физиологиялық бұзылуларды, ал ар – ұждан этикалық бұзылуларды білдіреді. Ұқсастық ар – ұжданның кейде физиологиялық саланы басып қалуымен күшейеді-жүрек соғып, щектері қызарады. Моральдық күйік физикалық күйікке ұқсайды. Ауырсыну біздің физикалық денемізге қауіп туралы ескертетін нәрсе үшін пайдалы болғандықтан, ар-ұждан да пайдалы.
Ар-ұждан ұғымы барлық уақытта адамдарды қызықтырды. Ол туралы көп айтылды, айтылды және мен сөйлесемін.
Сіздің алдыңызда жатқан жапырақтарға қараңыз. Оқыңыз. Сіз бұл сөздердің әрқайсысын түсінесіз.
Оқушылар бір-бірден оқиды және түсіндіреді.
Мұғалім: сонымен, балалар, бүгін біз айтқан барлық нәрселерден қандай қорытынды жасауға болады? Ар-ұждан дегеніміз не?
Оқушылар біздің әңгімемізге сүйене отырып қорытынды жасайды.
Мұғалім: ар-ұждан біздің жанымызда тек ар-ожданның, ұяттың қоректік негізінде өмір сүреді. Ұятсыздық-жанның қауіпті жамандығы. Ұятсыз адам алдымен адамдардың олар туралы не ойлайтынына бей-жай қарамайды, содан кейін ол өзінің тағдырына бей-жай қарамайды.
Ұят пен ар-ұждан синоним болып табылады. Адамдар бекер айтпайды: ұят бар, демек ар-ұждан бар.
Ұлы мұғалім А. С. Макаренконың керемет сөздері бар: "адам дұрыс әрекет етуі керек, ар-ұжданы бойынша, оған қараған кезде емес, естігенде, мақтай алады, ал ешкім көрмеген және ешқашан қалай болғанын білмейді. Өз алдындағы борыш үшін дұрыс әрекет ету керек".Өмірде көбінесе адам жалғыз дұрыс шешім қабылдауы керек-ар-ождан, ішкі сенім бойынша. Мұнда ол өзі үшін судья. Оның қандай шешім қабылдағанына байланысты адамдар оның қандай адам екенін бағалайды.
Міне, балалар, біздің сынып сағатымыз аяқталды. Үйде Мен сізге берген парақшалардан мәлімдеме таңдап, таңдаудың дұрыстығын жазбаша негіздеңіз.
Қош бол, балалар!
Оқушылар: Қош бол!

Просмотров: 2817


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст