Мақсаттар:
Тәрбиелік: оқушыларға жол ережелері туралы еске салу, оларды сақтау қажеттілігі туралы түсінік қалыптастыру; көшелер мен жолдарды қалай дұрыс кесіп өту керектігі туралы білімдерін қайталау және бекіту, балалардың жолда қауіпсіз мінез-құлық стереотипін қалыптастыруға ықпал ету, қауіпті болжай білу.
Түзету және дамыту: қозғалыс моторикасын, сөйлеуді, ойлауды, ұзақ мерзімді есте сақтауды түзету және дамыту.
Тәрбиелік: байқауға, сақтыққа тәрбиелеу.
Жабдық: жағдайлардың сипаттамасы бар үш конверт; "Бағдаршам" ойынына арналған жасыл, сары, қызыл шеңберлер; барлық оқушыларға арналған жадынамалар.
Сынып сағатының барысы
Әңгіме " Неліктен мен жол ережелерін білуім керек?"
Мұғалім. Балалар, жол ережелері дегеніміз не және неге жол ережелерін білу керек? (Балалар жауап береді, содан кейін мұғалім жауаптарды қорытындылайды.)
Біздің қаламыздың көшелері мен жолдарында әлі де көптеген жол-көлік оқиғалары болып жатыр, онда адамдар, соның ішінде балалар өледі және зардап шегеді. Бұл негізінен бастауыш сынып оқушылары. Жол-көлік оқиғаларының себептерінің бірі-жол қозғалысы қауіпсіздігі ережелерін білмеу немесе сақтамау. Жақында сіздің жазғы демалысыңыз басталады және сіз қала көшелерімен серуендеп, автобуспен жүресіз, жолдан өтесіз. Бүгін біз осы ережелер туралы тағы бір рет сөйлесетін боламыз.
Әңгімені талқылау
Мұғалім. Бұл оқиғаны тыңдаңыз. (Мәтінді мұғалім оқиды)
Жазғы демалыс
Оқу жылы тыныш өтті. Көңілді жазғы демалыс басталды.
Ашық, жақсы күнде барлық балалар көшеге төгілді. Біреу өзімен бірге жаңа футбол добын алып кетті. Жас спортшылар футбол ойнауға шешім қабылдады. Коля қақпада тұрды, Лела негізгі шабуылшы болды, ал қалғандары қорғаныста болды.
Ойын басталды. Доп акробат сияқты секіріп, секірді. Барлығы ойынға өте құмар болды. Кенеттен Гриша Лелаға күшті пас берді. Доп ауаға көтеріліп, тура жолда домалап кетті.
Автобустар мен жеңіл автомобильдер тас жолда жарысып жатты. Сигналдар барлық жағынан таратылды. Жүргізушілер тежегішті баса бастады, ал доп бәрі секіріп, машиналардың астына, содан кейін автобустардың астына секірді. Бір ғажабы, ол жолдың дәл ортасында тоқтады.
Балалар: "мен допты қалай аламын?"Мен жол қозғалысын реттеушінің көмегіне жүгінуге тура келді. Ол таяқшасын көтеріп, көлік ағынын тоқтатып, допты алып, қатаң айтты:
- Сіз футбол ойнау үшін дұрыс емес орынды таңдадыңыз. Сіз мұнда ойнай алмайсыз. Қиындықтар болуы мүмкін!
Мұғалім. Жол ережелерін бұзбай қайда ойнауға болады? (Балалар жауап береді.)
Балалар, сіз қазір өте жақсы және мейірімді әрекет етесіз, бірақ қандай да бір себептермен, іс жүзінде, бәрі дұрыс емес. Тағы бір ойдан шығарылған оқиғаны тыңдаңыз.
Апат
Бұл жақында Мәскеудің ең кең даңғылдарының бірінде болды. Авенюде кірпішке толы тіркемесі бар ауыр жүк көлігі жүрді. Алдыңғы жол бос болды және жүргізуші жылдамдықты арттырды.
Кенеттен доп бұталардан жолға ұшып кетті, ал қыз оны қуып жетуге тырысып, оның артынан секірді. Дүниедегі барлық нәрсені ұмытып, ол жарысып жатқан жүк көлігінің үстінен тура жүгірді.
Тәжірибелі жүргізуші мұқият болды. Ол бірден тежегішті басып, рульді күрт бұрап алды. Үлкен көлік қызды ұрмай-ақ екі қадам жүрді.
Алайда мұндай күрт тежеу бекер болған жоқ. Жүк тиелген тіркеме бұрылып, оңға лақтырылды және ол барлық салмағымен тротуардың жанында тұрған екі көлікке соғылды.
Бұл қыздың жеңіл-желпі әрекетінің бағасы...
Балалар, егер сіз достарыңызбен доп ойнағыңыз келсе, алдымен ойнау үшін қауіпсіз орынды таңдаңыз, сонда бәрі жақсы болады.
Сахналанған жағдайлар.
Жағдай 1
Қатысушылар (өтіп бара жатқан адамдар) бір-біріне қарай жылжитын екі топқа бөлінеді. Оқушылар сұрақтарға жауап тауып, көрсетуі керек:
* жаяу жүргіншілер тротуардың қай жағынан өтуі керек;
* жаяу жүргіншілерді қалай және қай жағынан айналып өтуге болады;
* қатар жүретін екі жаяу жүргіншінің арасында жүруге бола ма?
Жағдай 2
Әр студент қолына бір нәрсе алады-портфель, сөмке, қолшатыр. Қатысушылар келесі сұрақтарға жауап тауып, көрсетуі керек:
* тротуарда жаяу жүргіншілер көп болса, заттарды қай қолмен кию ыңғайлы;
* қолшатырды қалай дұрыс ұстау керек;
* сізді қарсы алатын адамды қалай байқамауға болады.
Дене шынықтыру минуты
Мұғалім "бағдаршам" ойынын өткізеді: егер ол қызыл картаны көрсетсе, балалар қимылсыз тұрады, егер сары болса, қол шапалақтайды, жасыл болса, орнында жүреді.
Жолды кесіп өтті
Мұғалім. Енді жолдың өту ережелерін еске түсірейік. Тағы бір оқиғаны тыңдаңыз.
Бір секунд көп пе, әлде аз ба?
Жаяу жүргінші үшін бір секунд - бұл бір қадам. Ал 60-80 км/сағ жылдамдықпен автомобиль 20 м-ден асады.
Кейде жаяу жүргінші көреді: көлік өте жақын, бірақ жоқ, ол әлі де мұрнының алдындағы жолды кесіп өтуге асығады. Ол ойлайды: жүргізуші баяулауға уақыт алады.
Ол жүргізушінің барлық күш-жігерімен, тіпті тежегішті басу арқылы да тоқтауға уақыты жоқ екенін түсінгісі келмейді. Тіпті ең сенімді тежегіштер бірден жұмыс істемейді.
Егер жол тайғақ болса, онда тежеу немесе тоқтату жолы ұзарады.
Нәтижесінде, 80 км/сағ жылдамдықпен көлік жүргізуші тежеуді бастағаннан кейін 400 м-ден кейін ғана тоқтайды. Жарты шақырымға жуық!
Сондықтан сіз жолды мұқият кесіп өтуіңіз керек және көліктерге асықпаңыз.
- Жолдан өтудің қандай ережелері есіңізде? (Балалар жауап береді.)
Жолдан өту ережелері
Бір жақты жол. Мұндай жолмен көлік бір бағытта жүретініне қарамастан, тек осы бағытта ғана емес, керісінше де қарау керек. Себебі жедел жәрдем, полиция, өрт сөндіру және жедел жәрдем көліктері арнайы сигналдар қосылған көлік ағынына қарай жылжи алады.
Екі жақты жол. Жолға жақындағанда, жағдайды бағалау үшін алдымен тоқтап, барлық бағытта қарау керек, содан кейін солға, ал ортасына жеткенде оңға қарап, сол жақтағы жағдайды бақылауды жалғастыру керек. Егер жолды бірден кесіп өту мүмкін болмаса, көлік ағындарын қарама-қарсы бағытта бөлетін сызыққа тоқтау керек. Сонымен қатар, сіз көп жүретін жолдарда абай болуыңыз керек екенін есте ұстаған жөн. Бір қадам алға немесе артқа өмір сүруге тұрарлық болуы мүмкін. Көліктер 2-3 қатарда солға және оңға жүреді. Кез келген абайсыз қозғалыстың арқасында сіз дөңгелектердің астына түсе аласыз.
Ауылдық жол. Ауылдық жолды осылай кесіп өту керек: өзіңізге: "сақ болыңыз!", Көлік кез келген жағынан, соның ішінде мұндай жолда әрқашан болатын бұрылыстардың біріне байланысты пайда болуы мүмкін екенін ескере отырып. Сондықтан бүйірден қарау керек (жол қисық болуы мүмкін), содан кейін солға, оңға және қауіпсіздікке көз жеткізіп, жағдайды бақылап, мүмкіндігінше тоқтамай жолды кесіп өту керек.
Жол міндеті
Тротуар жоқ жолда жасөспірімдердің екі тобы қозғалады. Бірінші топ-ұлдар. Екінші топ-қыздар. Екі топ бір бағытта қозғалады. Ұлдар жолдың оң жағымен, ал қыздар сол жағымен жүреді. Сұрақ: олардың қайсысы дұрыс? Неліктен? (Қыздар дәл осы жерге барады. Егер жол бойында тротуар болмаса, жаяу жүргіншілер қозғалатын көлікке қарай алаңның бүйіріне өтуі керек.)
Мұғалім. Осы ережелерді есте сақтаңыз және оларды орындаңыз, сонда бәрі сол оқиғадағыдай болмайды.
Қоғамдық көліктегі мінез-құлық ережелері
Мұғалім. Автобустағы мінез-құлық ережелерін еске түсірейік.
Автобус аялдамасында
1. Тәртіпті сақтаңыз, сабырлы болыңыз: ойнамаңыз, итермеңіз, жүгірмеңіз.
2. Жол жиегіне баспай, тек тротуарда тұрыңыз.
3. Жолға шықпаңыз.
4. Автобус толық тоқтағаннан кейін ғана оның есігіне жақындаңыз.
Отырғызу кезінде
1. Шығатын жолаушыларды өткізіп жіберіңіз.
2. Ұлдар қыздарға көмектеседі және олардың алға жылжуына мүмкіндік береді.
3. Жабылатын есіктерге түсіп қалмас үшін отырғызу кезінде абай болыңыз.
Автобустың ішінде
1. Қонғаннан кейін алға қарай жүріңіз, баспалдақтарда және есіктердің жанындағы баспалдақ алаңында қалмаңыз.
2. Ұшақ салонында тұтқаларды ұстаңыз немесе бос орынға отырыңыз. Ұлдар ересектер мен қыздарға жол береді.
3. Кетіп бара жатқанда, уайымдамаңыз немесе итермеңіз.
Бұл салонда тыйым салынған:
* көлік жүргізу кезінде жүргізушіні жұмыстан алшақтату, билетті сатуды талап ету немесе аялдамалардың аттарын сұрау;
* басқа жолаушыларға кедергі келтірмеу үшін Шу, көңіл-күй, қатты сөйлесу;
* терезелерден шығыңыз немесе заттарды көрсетіңіз;
* лас заттарды, өткір және пышақ құралдарын алып жүріңіз;
* басқа жолаушыларға лас киіммен жүру.
Дене шынықтыру минуты
(Балаларға өлеңді жатқа білуге алдын-ала тапсырма берілді. Сабақ барысында студенттер әртүрлі жаттығулар жасауы керек. Бір оқушы тақтадағы қозғалыстарды көрсетеді, қалғандары оның артында қайталанады.)
Шулы қиылыс бар жерде,
Санауға болатын машиналар жоқ жерде,
Ауысу оңай емес,
Егер сіз ережелерді білмесеңіз.
Балалар қатты есінде болсын:
Бұл адам дұрыс әрекет етеді,
Ол тек жасыл жарықта болады
Ол көшені кесіп өтеді!
Н. Сорокин
Велосипедпен жүру
Мұғалім. Жазда сіздердің көпшілігіңіз міндетті түрде велосипедпен жүресіз. Кімде велосипед бар? (Балалар қолдарын көтереді.)- Сіз велосипедпен жүрудің қандай ережелерін білесіз?
Велосипедпен жүру ережелері
1. Қала көшелері мен магистральдарында велосипедпен жүруге тек 14 жастан бастап рұқсат етіледі.
2. Велосипедші велосипедтің құрылғысын жақсы білуге және көлігін үнемі жақсы техникалық күйде ұстауға міндетті, әсіресе руль дөңгелегі мен тежегіштердің сенімділігін тексеру қажет.
3. Кейбір қалаларда велосипедпен жүру құқығын алу үшін жол қозғалысы ережелеріне емтихан тапсырып, нөмірді алу керек.
4. Көшеде немесе тас жолда жүргенде велосипедшілер тротуардан немесе шекарадан бір метрден артық жүрмеуі керек.
5. Қатарынан екі немесе одан да көп көлік жүргізуге тыйым салынады.