"Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім беру бөлімінің Ивановка ауылының бастауыш мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Начальная школа села Ивановка отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Сынып сағаты: "ғарышты бағындыру тарихы туралы әңгіме"

03.04.2023

Мақсаттары: балаларды ғарышты ашушылармен және зымыран техникасының құрылу тарихымен таныстыру.

Тапсырмалар:

Білім беру:

- ғарыш туралы және ғарыш кеңістігін игеру туралы идеяларды қалыптастыру.

Дамыту:

- сөздікті байыту;

- қызығушылықты, зейінді, есте сақтауды дамыту,

- көру, есту-көру қабылдауын дамыту.

Тәрбиелік:

- өз елі үшін мақтаныш сезімін тәрбиелеу;

- мықты және сау болуға деген ұмтылысты тәрбиелеу.

Залды безендіру: балалардың суреттері: зымыран, күн, планета, жұлдыздар; Гагариннің, патшайымның, Циолковскийдің, Леоновтың, Терешкованың портреттері; шарлар, лента, сабанмен шырын.

 

Сабақтың барысы.

I. ұйымдастырушылық сәт

Балалар, жылдың қай мезгілі? (Көктем)

- Балалар, қазір қандай ай? (Сәуір)

- Сәуірде ерекше күн бар-12 сәуір.

- Бұл күні біздің бүкіл еліміз не атап өтеді?

- Сіз білмейсіз бе? Сонда Мен сізге айтайын. (Космонавтика күні.) (слайд 1)

- Бүгін біз адамдардың ғарыш кеңістігін қалай игере бастағаны және неге 12 сәуірде ғарыш күнін атап өтетініміз туралы сөйлесетін боламыз.

II. Негізгі бөлігі.

Кіріспе әңгіме.

- Кешке аспанға қараған кезде не көресіз? (Жұлдыздар) (слайд 2) ал сіз қандай жұлдыздар екенін білгіңіз келеді, олар неге соншалықты жарқын?

- Жұлдыздар кішкентай немесе үлкен деп ойлайсыз ба? (Кішкентай)

- Шындығында олай емес. Олар жерден өте алыс, сондықтан өте кішкентай болып көрінеді. Адамдар жұлдыздарды санауға тырысты, бірақ олар сәтсіздікке ұшырады, сондықтан олар телескопты ойлап тапты. (слайд 3)

- Түстен кейін аспанға қарасаңыз, не көресіз? (Күн) (слайд 4)

Күн-ең үлкен жұлдыз. Ол өте жарқырайды. (слайд 5)

Ғарышты бағындыру тарихы туралы әңгіме.

Бұрын, баяғыда, адамдар жерді енді ғана тани бастағанда, оны үлкен тасбақаның қабығында тұрған үш алып пілге тірелген төңкерілген тостаған ретінде елестететін. Бұл ғажайып Тасбақа теңіз-мұхитта жүзеді және бүкіл әлем көптеген жарқыраған жұлдыздары бар аспанның хрусталь күмбезімен жабылған. (слайд 6)

Содан бері бірнеше мың жыл өтті, біздің жерімізде мейірімді және ақылды адамдардың көптеген ұрпақтары өсті. Олар кемелер жасады және (слайд 7) бүкіл әлем бойынша саяхат жасап, жердің доп екенін білді. (слайд 8) ал астрономдар – бұл ғарышты телескоппен бақылайтын адамдар, дәлелдеді, (слайд 9) Жердің Күнді айналып ғарышта ұшатындығын, (слайд 10) және жердің ай серігі бар. (слайд 11)

Содан кейін адамдар ұшақтар жасап, аспанда ұшуды бастады (слайд 12). Бірақ адамдар мұнымен тоқтаған жоқ, оларды ғарыш шақырды.

Ғарыш-аспан, Жұлдыздар, Күн, Ай, планеталар. (слайд 13). Ғалам, әлем немесе жұлдыздар мен галактикалар әлемі. Ғалымдар телескоптың көмегімен жұлдызды аспанды бақылап, жерден басқа планеталар бар екенін білді - кейбіреулері кішірек, басқалары үлкен. (слайд 14). Мысалы - қызыл планета-Марс, ең кішкентай Планета - Плутон.(слайд 15). Адамдар өмірдің басқа планеталарда екенін білгісі келді ме? Бірақ бұл туралы білу үшін сіз осы планеталарға ұшуыңыз керек. Бұл үшін ұшақтар жақсы болмады, өйткені планеталар өте алыс болды.

Константин Эдуардович Циолковский сызбалар жүргізіп, ғарышқа көтерілуге болатын өлім аппаратын ойлап тапты. Көптеген жылдардан кейін Сергей Павлович Королев алғашқы ғарыштық спутникті жасап, жасай алды. (слайд16). Королев біздің Теодосия қаласында болды және оның құрметіне ескерткіш тақта жасалды.

- Ғарыш спутнигі қалай аталды деп ойлайсыз? Бұл сөздерді шешуге көмектеседі-ребус. ( Зымыран) (слайд18-19).

1957 жылы 4 қазанда жердің алғашқы жасанды Жер серігі ұшырылды. (слайд 20)

-Тірі заттардың ғарышта 1957 жылы 3 қарашада өмір сүре алатындығын дәлелдеу үшін – екінші жасанды Жер серігі ұшырылды, оның кабинасында Лаика иті болды. (слайд 21)

Лайкадан кейін басқа төрт аяқты барлаушылар ғарышқа аттанды. 1960 жылы 20 тамызда алғашқы ғарыш кемесі ұшырылды, оның бортында Тиін мен Жебе иттері, Нигелла мен Жұлдызша, ақ тышқандар мен егеуқұйрықтар болды. Олардың барлығы аман-есен оралды. Осымен ғалымдар тірі заттардың ғарышта өмір сүре алатынын дәлелдеді. (слайд 22)

Тиін мен жебенің ғарышқа қалай ұшырылғаны туралы бейнені қараңыз. (слайд 23)

Бірақ олар өздерін қалай сезінеді деген сұраққа тек адам ғана жауап бере алады. Ғарышқа бірінші болып кім ұшуы керек еді: дәрігер, теңізші, инженер немесе ұшқыш?

Бұл арманға ең жақын ұшқыштар болды. Олар жоғары биіктікте, скафандрларда ұшады, шамадан тыс жүктеме, салмақсыздық деген не екенін біледі, парашютпен секіре алады.

 

Бірақ алдымен біз ғарышкердің кім екенін білуіміз керек? Сіз қалай ойлайсыз?

(ғарышта жұмыс істейтін адам) (24-слайд)

- Әркім ғарышкер бола алады деп ойлайсыз ба? Әрине, балалар, әр адам ғарышкер бола алмайды. Нағыз ғарышкердің денсаулығы мықты, спортпен шұғылдануы, жақсы тамақтануы керек, ең бастысы, ол төзімді болуы керек, өйткені ғарышқа ұшпас бұрын өте қиын жаттығулардан өту керек.

Сондай-ақ, ғарышта ғарышкерлер нөлдік гравитацияда, және бәрі бірдей шыдай алмайды, бұл өте қиын. Ол мұқият болуы керек, бәрін дұрыс орындауы керек, көп нәрсені білуі керек, жақсы оқуы керек, ғарыш туралы көп оқуы керек, есте сақтау қабілетін жаттықтыруы керек.

Енді сіз екеуміз тексереміз сіз ғарышкерлер сияқты сынақтардан өте аласыз ба.

Ғарыштық сынақтар (ойындар).

- Ғарышкер күні неден басталатынын білесіз бе? (зарядтаудан) ( 25 слайд)

"Зарядтау үшін бол"ойыны.

Біз қыздар мен ұлдармыз,

Біз көңілді маймылдармыз,

Біз қол шапалақтаймыз,

Біз аяғымызды таптаймыз,

Біз щектерді үрлейміз,

Шұлыққа секіру.

Мен "үш"санын қалай айтамын-

Орнында кез-келген фигура қатып қалады!

"Допты үрле" ойыны. Ұлдар мен қыздар қатысады. (слайд 26)

Шарлар жұппен үрленеді. Сигнал бойынша бала үрлейді, қыз оны байлайды.

"Кім жылдам? (27-слайд )кім таспаны орталыққа тезірек айналдырады.

"Кружу-верчу"ойыны. (слайд 28 )

- Ғарышкер қиын жағдайда адаспауы керек және кез келген төтенше жағдайда шығуға және бағдарлауға әрқашан дайын болуы керек.

"Кім алады?"(слайд 31 ) Балалар шырынды қолдарсыз ішуі керек.

- Балалар, сіздердің араларыңызда ғарышкер киетін киімнің қалай аталатынын кім біледі?

- Киім деп аталады – скафандр. ( слайд 32 )

Ол өрттен және әртүрлі зақымданудан сақтайды және қорғайды. Әрине, бұл өте ыңғайлы емес, қозғалысты шектейді, бірақ бұл қауіпсіз. Скафандрдың өзіндік ауа беру жүйесі бар. Егер сіз оған дербес тыныс алу жүйесін қоссаңыз, онда адам ғарышқа шыға алады. Бұл жүйе пакетте орналасқан. Олар оны артқы жағына қояды, сіздің портфолиоңыз сияқты, мұндай сөмкенің салмағы шамамен қырық килограмм. Бірақ салмақсыздық кезінде бұл салмақ мүлдем сезілмейді.

Ғарышқа алғашқы ұшу.

Юрий Алексеевич Гагарин ғарышқа бірінші болып ұшты-1961 жылы 12 сәуірде "Восток"кемесімен. Зымыранмен ол біздің планетамызды 108 минутта( 1 сағат 68 минут) айналып өтті. Сөз. зымыран ұшырылған кезде Гагарин айтқан "Кеттік". ( слайд 33 -34)

- 12 сәуір күні ғарышкер-ұшқыштарды, конструкторларды, инженерлерді, зымырандарды, ғарыш аппараттарын жасайтын қызметкерлер мен жұмысшыларды құрметтейтін үлкен ұлттық мереке болды.жасанды Жер серіктері. ( 35-36 слайд)

- Ю. Гагариннің ғарышқа қалай ұшырылғаны туралы бейнені қараңыз. ( слайд 37)

- Ғарышкер еркектік мамандық деп ойлайсыз ба?

- Ғарыш әйелдерге де бағынады. Бірінші әйел ғарышкер-Валентина Терешкова.

( слайд 38)

Алғаш рет белгілі ғарышкер-Алексей Леонов ғарышқа шықты. ( слайд 39)

- Сіз бен біз ғарышқа ұшуға тырысайық. Тегіс отырыңыз, қолдарыңызды қолтықтарыңызға қойыңыз, демалыңыз және көріністен ләззат алыңыз. ( слайд 40)

- Ғарышқа алғашқы ұшуынан кейін Юрий Алексеевич Гагарин адамдарға: "жерсеріктік кемеде Жерді айналып өтіп, мен біздің планетамыздың қаншалықты әдемі екенін көрдім. Адамдар, біз бұл сұлулықты сақтаймыз және көбейтеміз, оны бұзбаймыз!». ( слайд 41)

III. Қорытынды бөлім.

Біз бүгін не туралы сөйлескенімізді қайталаймыз, қорытындылаймыз. Біз кроссвордты шешеміз.

- Енді Мен сізге кроссворд ұсынамын. ( 42-50 слайдтар)

 

1. Түнде жарық нүктесі ретінде көрінетін аспан денесі. (Жұлдыз)

2. Аспан жарығы-жер мен басқа планеталар айналатын сфералық пішінді ыстық жалын денесі. (Күн)

3. Күнді айналып өтіп, оны шағылысқан жарықпен жарқырататын аспан денесі.

(Планета)

4.Қызыл планета. (Марс)

5. Ең кішкентай планета. (Плутон)

6. Аспан денесі, Жердің серігі. (Ай)

7. Ғалам, әлем немесе жұлдыздар мен галактикалар әлемі. (Ғарыш)

- Оқы, балалар, кілт сөз. (Астроном)

- АСТРОНОМ деген кім?

АСТРОНОМ - ғарыштық денелерді зерттейтін ғалым.

 

IV. Сабақтың қорытындысы.

- Балалар, міне, біздің сабақ аяқталды! Бүгін бәріңіз өте жақсы жұмыс жасадыңыз!

( слайд 51)

- Бүгін қандай мереке екенін еске түсірейік? ( слайд 52)

- Ал ғарышқа алғаш барған адамның аты кім еді?

- Сізге ұнады ма ?

- Жұмысыңыз үшін рахмет! Жарайсыңдар! ( слайд 53)

Просмотров: 887


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст