Бастауыш мектептегі толеранттылық бойынша сынып сағаты
(1-4 сыныптар)
Сабақтың мақсаты:
Мүмкіндігі шектеулі адамдарға толерантты көзқарасты қалыптастыруға ықпал ету;
Оқушылардың қарым-қатынас дағдыларын дамытуға ықпал ету;
Айналаңыздағы адамдарға мейірімділік сезімін тәрбиелеу.
Жабдық. Гүл-жеті гүл, сөздерді құрастыруға арналған әріптер, көрнекті адамдардың адамгершілік пен сұлулық туралы мәлімдемелері бар карточкалар, толерантты адамның қасиеттері бар карточкалар, в.Катаевтың "гүл-жеті гүл" кітабы, Параолимпиада ойындары туралы деректері бар карточкалар, Наталья Янутоның портреті, топтарда жұмыс істеуге арналған тапсырмалары бар карточкалар, Сергей Ольгиннің өлеңі, Брайль әліпбиі.
Сабақ барысы
I. ұйымдастырушылық сәт.
II. Сабақ тақырыбын хабарлау.
"Адамдар, күн сайын адамзаттың қайнар көзіне сүңгу".
Ромен Ролан
Мен адаммын. Жер бетіндегі әрбір адам өзіне осылай айта ала ма?
Бұл сұраққа жауап бермес бұрын, адамның сыртқы белгілерден басқа не болуы керек екенін айтыңыз?
Адамда мейірімді және таза ойлар, жағымды қасиеттер, мейірімді және сүйіспеншілікке толы жүрек болуы керек. Адам адам болуы керек.
Жаңа ғана айтылған дана ойларды М.Пришвиннің "жердегі барлық әдемі нәрселер күннен, барлық жақсы нәрселер адамнан"деген сөздерімен білдіруге болады. (Табиғаттың сұлулығы күннің жылуы мен жарығының арқасында бар, ал жердегі барлық жақсылықты жақсы адамдар жасайды).
III. "Толеранттылық" сөзінің мазмұны бойынша жұмыс
Мен сізден әр адамда болуы керек тағы бір өте маңызды қасиет атауын сұраймын және сізге сөз жасау керек әріптер көмектеседі.
Т О С Т Л Е Н О Р А Н Т (ТОЛЕРАНТТЫЛЫҚ)
Ал сіздердің қайсыларыңыз бұл сөздің мағынасын түсіндіре аласыз?
Толеранттылық - (лат.tolerantia сөздері-шыдамдылық), бұл басқа адамдардың пікірлеріне, сенімдеріне, мінез-құлқына төзімділік, басқа мәдениеттің, ұлттың, діннің немесе әлеуметтік ортаның адамдарымен өзара әрекеттесуге дайын болу, бұл басқаны есту, басқаны түсіну мүмкіндігі.
- Сіз толерантты адамның қандай қасиеттерін атай аласыз?
* толеранттылық (басқа адамдардың сөздеріне, ойлары мен іс-әрекеттеріне сабырлы және дұшпандықсыз қарым-қатынас жасай білу)
* әділдік
* ар-ұждан (өз мінез-құлқына жауапкершілік сезімі; өз іс-әрекеттерін бағалау)
* жанашырлық
* өзін, басқа адамдардың пікірлері мен іс-әрекеттерін құрметтеу
* ұстамдылық (агрессияның болмауы)
• кешіру
* басқасын қабылдау (адамдарды өздерінен алыстатпаңыз, бірақ қажет болған жағдайда оларға көмектесіңіз)
* мейірімділік (басқалардың көңіл-күйін ескеру)
* өзінің және басқа адамның құқықтарын құрметтеу
* жомарттық
* қалыптасқан жағдайлармен татуласу
* басқаларға қатысты қорлау мен қорлаудың болмауы
* кез-келген түрдегі зорлық-зомбылық пен агрессияға теріс көзқарас
* жеккөрушілік, қызғаныш және Елес болмауы
Осы қасиеттердің барлығын игере отырып, адам өз жолында кездесетін кез-келген адамға қатысты бейбіт және мейірімді (басқаларға жақсылық тілейді) болады.
Әлем физикалық және психикалық дамуы жағынан сыртқы және ішкі жағынан әртүрлі адамдарды құрды.
V. В.Катаевтың "гүл-жеті гүл"шығармасының мазмұны бойынша әңгіме.
Мен сізге в. Катаевтың осы жолдар қайдан шыққанын еске түсіруді ұсынамын:
Ұшыңыз, ұшыңыз, жапырақша,
Батыс арқылы шығысқа қарай,
Солтүстік арқылы, Оңтүстік арқылы,
Шеңбер жасағаннан кейін оралыңыз.
Сіз тек жерге тигізесіз-
Менің жолым болды.
Жетекшілік етті…
Дұрыс, бұл жұмыс "жеті гүлді гүл" деп аталады.
- Бұл шығарманың басты кейіпкері кім болды? (Женя қыз)
- Қыз қандай ерекше сатып алды? (Гүл-кемпір берген жеті гүл).
- Бұл гүл қандай ерекше болды? (Кез келген тілекті орындай алады).
- Женяның алғашқы тілегі қандай болды? (Сары жапырақша-ол қошқарлар шоғырымен үйде болды).
- Женяның екінші тілегі қандай болды? (Қызыл жапырақша – ананың вазасы желімделген).
- Үшінші тілектен кейін әйелі қай жерде табылды? (Көк жапырақша-Солтүстік полюсте).
- Қыздың төртінші тілегі қандай болды? (Жасыл жапырақша - үйде болу).
- Бесінші апельсин жапырақшасы қайда жұмсалды? (Женя әлемдегі барлық ойыншықтарды алды).
- Женя ойыншықтармен тосын сыйға қалай қарады? (Күлгін жапырақша-ойыншықтарды дүкендерге қайтару).
- Сонымен, соңғы көк жапырақша қалды. Оның қызының не жұмсағысы келетінін қайсысы есіңде? (Кәмпиттер, велосипед, кино билеті,сандал).
- Соңғы жапырақшасы бар Женя қандай шешім қабылдады? (Өздігінен қозғала алмайтын Витаның қалпына келуіне көмектесті).
- Сіздің ойыңызша, барлық жеті тілектің қайсысы ойластырылған?
Дұрыс, ең ойластырылған және дұрыс тілек жетінші болды.
-Женя бізге 7-ші тілек білдіріп, қай жағынан келді? (Ол бейтаныс адамды сол күйінде көрді, түсінді және қабылдады.Әйелі Витаға бәрі сияқты өзін сау сезінуге көмектескісі келді).
- Кез-келген ауруды емдеуге болмайды, сондықтан біздің арамызда біреудің қолдауына мұқтаж адамдар көп.
Сіз өз жолыңызда осы ертегідегідей біреудің көмегіне немесе қолдауына мұқтаж адамдарды кездестірдіңіз бе?
- Мен қандай адамдар туралы сұраймын?
Физикалық кемістігі бар немесе ауыр тағдыры бар адамдар, денсаулығы нашар, ауыр аурулары бар, ауыр және қосымша ренішсіз жарақаттардың салдары бар адамдар бар. Кез-келген реніш адамға тәжірибе, қайғы, көңілсіздік пен толқуды әкеледі (бұл өте жаман өмірлік серіктер, олардан құтылу керек).
Қазір кім туралы сөйлеседі деп ойлайсыз?
Дұрыс, мүмкіндігі шектеулі жандар туралы
VI. Топтарда жұмыс істеу (мәселелерді пысықтау және ұсыныстар ұсыну)
Мүмкіндігі шектеулі адам-бәрі сияқты адам. Ол бақытқа, қуанышқа, қарым-қатынасқа, махаббатқа мұқтаж, жалғыздықтан, немқұрайлылықтан, түсінбеушіліктен зардап шегеді және қолдауды қажет етеді. Ол қарапайым адамдар қоғамына бейімделеді, біз оған көмектесуіміз керек.
Сіз көп адамдар бар көшеде жүргеніңізді елестетіп көріңіз. Сіз өз жолыңызда қандай мүгедектерді кездестіре аласыз? (Көру қабілеті нашар, есту қабілеті нашар, мүгедектер арбасында қозғалатындар).
Жолда осындай адамды кездестіргенде сізде қандай сезімдер болады?
Қазір мен түстер бойынша 3 топқа бөлуді ұсынамын. Әр топтан сұрақтарды пысықтау сұралады: "белгілі бір мүмкіндігі шектеулі адамдар не істей алады, не істей алмайды? Біз оларға қалай көмектесе аламыз?»
1 топ. НАШАР КӨРЕТІН АДАМДАР
Компьютерлерде, дәрігерлерде, ұшқыштарда, мұғалімдерде, автокөлік жүргізушілерінде, цехтарда құрастырушыларда, инженерлерде жұмыс істей ала ма?
Өздері жолдан өте ала ма?
Жолдағы кедергілерді айналып өтуге бола ма?
Кітап оқи ала ма?
Өнертапқыштар мен ғалымдар бола ала ма?
Спортпен айналысуға бола ма?
Кәдімгі мектепте оқи аласыз ба?
Жауабыңызды негіздеңіз. Не істей алады? Олар не істей алмайды? Біз немесе біздің қоғам оларға қалай көмектесе аламыз?
2 топ. ЕСТУ ҚАБІЛЕТІ НАШАР АДАМДАР
Мұғалімдер, инженерлер, конструкторлар, автокөлік жүргізушілері, хирургтар, ұшқыштар жұмыс істей ала ма?
Спортпен айналысуға бола ма?
Ғалымдар болуы мүмкін бе?
Кәдімгі мектепте оқи аласыз ба?
Радио тыңдау, теледидар көру мүмкін бе?
Өнертапқыштар, ғалымдар бола ала ма?
Суретші бола ала ма?
Жауабыңызды негіздеңіз. Не істей алады? Олар не істей алмайды? Біз немесе біздің қоғам оларға қалай көмектесе аламыз?
3 топ. АРБАМЕН ЖҮРЕТІН АДАМДАР
Кәдімгі мектепте оқи аласыз ба?
Қоғамдық көлікті пайдалануға бола ма?
Олар жұмысқа кедергісіз бара ала ма?
Дизайнерлер, компьютер ғалымдары, заңгерлер, дәрігерлер, автокөлік жүргізушілері, ұшқыштар жұмыс істей ала ма?
Театрға, циркке, хайуанаттар бағына баруға бола ма?
Спортпен және қандай түрмен айналысуға болады?
Кино әртістері бола ала ма?
Жауабыңызды негіздеңіз. Не істей алады? Олар не істей алмайды? Біз немесе біздің қоғам оларға қалай көмектесе аламыз?
Балалар, сіздің жауаптарыңыздан мүмкіндігі шектеулі адамдар кейде бәріміз үшін ең қарапайым нәрселерді жасай алмайтынын көруге болады, мысалы: жолды кесіп өту, кітап оқу немесе радио тыңдау, трамвайға, троллейбусқа, автобусқа кіру немесе дүкенге, дәріханаға, кіреберіске және баспалдақпен көтерілу т. б.
Көру қабілеті нашар адамдарға бізбен тең құқықта болуға мүмкіндік берейік. Бұл үшін оларға не қажет? (Жауап: көзілдірік, Брайль коды, мәтінді айтуға арналған арнайы компьютерлік жабдық, жетекші ит, кедергі дабылы бар қамыс, дабылы бар бағдаршам және т. б.)
Брайль алфавитін көрнекі түрде ұсынуға тырысайық.
Балалар, қағаз алыңыз. Бірнеше ұяшықтарды салыңыз. Әр ұяшықта пункция жасаңыз, оны қаламмен жасауға болады. Қағазды төңкеріп, саусақтарыңызбен дөңес нүктелерді сезініңіз. Мұндай нүктелердің белгілі бір саны кез-келген Әріпке сәйкес келеді. Бұл Брайль алфавитінің принципі. Бұл алфавит бойынша көру қабілеті нашар балалар арнайы мектепте оқиды, көру қабілеті нашар адамдар осы Алфавит бойынша оқиды. Олардың кітаптары өте қалың, өйткені олар картоннан жасалған. Осы алфавиттен бірнеше әріптерді есте сақтауға тырысайық (практикалық жұмыс)
Есту қабілеті нашар адамдарға көмектесейік. Бұл адамдар бізді естіп, түсінуі үшін не қажет? (Жауап: есту аппараты, Азау коды).
Жест әліпбиі – алфавиттің әр әрпі саусақтардың белгілі бір орнына сәйкес келетін кезде. Жест әліпбиі бойынша нашар көретін балалар арнайы мектептерде оқиды.
Мүгедектер арбасындағы адамдарға көмектесейік. Бұл адамдарға өмір сүру және жұмыс істеу үшін не қажет? (Жауап: электрлік жеңіл арба, тамақ дайындауға, пәтерді жинауға, жуынатын бөлмені пайдалануға арналған құрылғылар, көтергіші бар көлік, компьютер, тұрғын үйлердегі, дүкендердегі, театрлардағы пандустар және т.б., лифтілер мен тұрғын үй-жайлардағы және кеңселердегі кең есіктер және т. б.).
(Балалардың жауаптары, олардың толықтырулары тыңдалады).
Сонымен, балалар, сіз мүгедектердің бәрі сияқты адамдар екенін көрдіңіз.
Жазатайым оқиға немесе ауру салдарынан олар ауыр жағдайға тап болды. Барлығы сияқты бақыт, қуаныш, қарым-қатынас және басқа адамдарға қарағанда жалғыздық, немқұрайлылық, түсінбеушіліктен зардап шегеді. Олар сау адамдардың көмегіне мұқтаж.
Есіңізде болсын, балалар: "төзгісіз керемет адамдар бар, ал басқалары барлық кемшіліктермен ұнайды". Бұл әдемі сөздерді француз философы Ф. де Ларошфуко айтты