Мақсаттар:
1) оқушылардың жауапкершілік сезімін дамытуға ықпал ету;
2) балалардың өз іс-әрекеттері мен мінез-құлық ерекшеліктерін талдау, өз іс-әрекеттерінің салдарын болжау қабілетін қалыптастыруға жәрдемдесу;
3) оқушыларды өз іс-әрекеттері үшін жауапкершілікті білетін адам құрметке лайық екеніне сендіру.
Дайындық жұмыстары
1. Ғылыми-әдістемелік, публицистикалық және көркемдік таңдау
сынып сағаты тақырыбындағы әдебиеттер.
2. Сынып жетекшісінің оқушымен бірлесіп сынып сағатын дайындау және өткізу барысында талқылауға арналған сұрақтар тізбесін айқындауы. Оған келесі сұрақтар енгізілді:
* жауапкершілік дегеніміз не? Бұл сезім қашан пайда болады?
* Қандай әрекеттерді түзетілмейтін деп санауға болады және қандай әрекеттердің салдарын түзетуге болады?
* Неліктен сұраққа жауап беру әрекетке қарағанда оңайырақ?
* Қандай мінез-құлық дұрыс емес әрекеттерге әкеледі?
* Өмірде қателік жіберген адамды құрметтеуге бола ма?
Бұл сұрақтардың тізімі сынып бұрышында алдын-ала орналастырылған.
3.Аталған сұрақтарға жауаптарды бірлесіп талқылау және іздеу үшін оқудың бес тобын қалыптастыру. Әр топқа тапсырма беріледі: бес сұрақтың біріне жауап дайындап, оны шығармашылықпен көрсетуге тырысыңыз (сурет салу, сахналау, сипаттау)
4. Сынып сағатында оқу топтары орындайтын тапсырмалары бар карточкаларды дайындау.
ӨТКІЗУ БАРЫСЫ
Сынып жетекшісі оқушыны бірге ойлануға шақырады
және сынып сағатын дайындау барысында топтарға талқылау үшін ұсынылған бес сұраққа жауап табуға тырысыңыз.
2. Бірінші топ оқушылары №1 сұраққа жауап береді. Олар жауапкершілікті анықтайды, осы сезім пайда болатын жағдайларды сипаттайды, жауапкершілік сезімін көрсетудің мысалы ретінде А .П. Гайдардың "адал сөз" әңгімесінің үзіндісін оқиды.
Мұғалімнің өтініші бойынша оқушылар осы сезімнің көріністері туралы басқа мысалдар келтіреді.
Сынып жетекшісі бірінші мәселе бойынша балалардың ойларын қорытындылай келе, адамның өмірі үлкен және кіші оқиғалардан тұратынына назар аударады. Кейбіреулер адамға және оның тағдырына шешуші әсер етеді, ал басқалары із-түзсіз өтеді. Ол оқушының пікірінше, қандай әрекеттерді түзетілмейтін әрекеттерге жатқызуға болатынын және қандай әрекеттердің салдарын түзетуге болатынын сұрайды.
3. Екінші топтың өкілдері өз пікірлерін айтады, ал мұғалім тақтаға екі бағанға ( түзетілмейтін және күнделікті әрекеттер) деп аталатын әрекеттерді жазады. Шәкірттерге кісі өлтіру, өлім жазасы, сатқындық, дұрыс емес емдеу жатады. Осы әрекеттердің мысалдары ретінде олар "Қызыл гүл"Ертегісін келтіреді. Балалар көптеген күнделікті әрекеттерді атайды, оларға кешігу, еркелік, заттарды бүлдіру, бір нәрсені жоғалту жатады. Мұғалім балалардың назарын көптеген қате күнделікті әрекеттерді түзетуге болатындығына аударады. Сонымен қатар, жақын адамдар бір-бірін кешіре алады және белгілі бір заңсыздықтың себептерін түсінеді.
Мұғалім кез-келген қате әрекетті түсіндіруге және ақтауға болатындығын байқайды. Бірақ ол туралы еске түсіру және айту жағымсыз. Неліктен сұраққа жауап беру оңай, ал теріс қылық үшін жауап беру қиын? Адамның жауапкершілікті өз мойнына алуына қандай сезімдер кедергі? Ол неден қорқады?
4. Үшінші топ мүшелері ұят сезімі, жазадан қорқу, қорлаудан қорқу, адамдар кінәліні түсіне алмайды деп қорқу туралы айтады. Иллюстрация үшін Н.Н. Носовтың "хайуанаттар бағына бару туралы"әңгімесін қолдануға болады үшінші мәселені талқылауды аяқтай отырып, сынып жетекшісі бұл жағымсыз салдарларды болжауға болатындығына назар аударады және төртінші топтан олардың пікірінше, түзетілмейтін әрекеттерге әкелетін мінез-құлық ерекшеліктерін тізімдеуді сұрайды.
5. Оқушылар и.А. Крыловтың "Қарға мен түлкі" ертегісінің рөлдері бойынша оқумен өз пікірлерін растай отырып, шамадан тыс сенімділік деп атайды ; мысалға Бақа ханшайымы туралы ертегі деп атайды.
Содан кейін әрбір топ мұғалімнен тапсырма картасын алады, оның орындалуы ұжымдық талқылауды және ұсынылған бес сұрақтың біріне жауап іздеуді қамтиды :
а) ақылды гуджон – ертегі кейіпкері М. Е. Салтыков - Щедрин - оның бүкіл өмірін шұңқырға жасыруға және скучно монотонды өмір сүруге мәжбүр етті?
(қорқақтық)
б) ағайынды Иванушка неден бала болды? ( бағынбау салдарынан)
в) "өркеш ат" ертегісіндегі патшаның қайнаған қазанға секіруіне не себеп болды? (Иванның сұлулығына, жастығына қызғаныш)
г) қыздың қандай мінезі "Қызыл телпек" ертегісіндегі қайғылы оқиғаларға әкелді? Әже мен Қызыл телпектің өліміне не себеп болды? ( әңгімелесу)
д) "Алтын Бөкен" мультфильмінің кейіпкері раджаны не жойды?( ашкөздік, пайдаға деген шөлдеу)
6. Сынып сағатының осы кезеңінде "ештеңе жасамайтын адам қателеспейді"деген мақал талқыланады. Мұғалім сұрақтарға жауап беруді ұсынады:
- Бұл мақалды қалай түсінесіз?
- Өмірде қателіктер жібермеу мүмкін бе?
- Қайсысы жаман: ештеңе істемеу немесе қателік?
Әрі қарай, бесінші топтың өкілдері қателескен адамды айыптап қана қоймай, өз пікірлерін айтады. бірақ кейбір жағдайларда-тіпті құрметтеу.
Мұғалім сұрақ қояды: "қате әрекет жасаған, бірақ қателіктерін мойындаған адам құрметке лайық па?"Оқушылар қатені мойындау үшін батылдық қажет деген қорытындыға келеді. мұндай қадамды Мінезі күшті адамдар жасай алады, сондықтан олар құрметке лайық.