"Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім беру бөлімінің Ивановка ауылының бастауыш мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Начальная школа села Ивановка отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"Құстар Қызыл кітапқа енгізілген"сынып сағаты

20.12.2021

Осы шараның мақсаттары:
- оқушылардың экологиялық тәрбиесі;
- көкжиекті кеңейту;
- эрудиция білімін тексеру;
- адамның табиғатпен байланысын көру.
Міндеттері:
– адам-құстардың адал достарына мейірімділік, жанашырлық сезімдерін тәрбиелеуге ықпал ету;
- құстардың әртүрлі түрлеріне, олардың тіршілік ету ортасына қызығушылықты дамыту;
- балалардың байқағыштығын дамыту.
Іс-шара барысы:
Пәнінің мұғалімі. Бүгін Балалар, біз жақсы және адал құс достарымыз туралы сөйлесетін боламыз. Бір ғасырға жуық уақыт бойы бүкіл әлемдегі орнитологтар дәстүрлі түрде 1 сәуірде Халықаралық құстар күнін атап өтеді. Бұл мереке 1906 жылы, құстарды қорғау туралы халықаралық конвенцияға қол қойылған кезде басталады. Ресейде құстар күні 1926 жылы жас натуралистердің бастамасымен пайда болды.
Көптеген құстар зиянды жәндіктер мен личинкаларды жою арқылы үлкен пайда әкеледі. Ал басқалары біздің керемет және кең Отанымызды безендіреді. (Слайд1)
1-ші оқушы. Құстар біздің планетамыздың барлық бұрыштарында тұрады. Олар тауларда, мұзды субполярлы қуыста, сусыз құмдарда және мұхиттардың кең кеңістігінде кездеседі. Олар бізді тез ұшумен, әдемі әнмен, өріктің әр түрлі түсімен қуантады. Біз құстардың төңірегіне үйреніп, оларды көруге және естуге дағдыланғанбыз. Мүмкін, сондықтан көптеген сенімдер мен сөздер құстармен байланысты.
2-ші оқушы. Орыс мақал-мәтелдерін, сондай-ақ жұмбақтарды есте сақтаңыз:
- Тетерияға Метил, ақымаққа ұнады.
- Бақыт-еркін құс: ол қалаған жерде отырды.
- Қарғалар қайда ұшпады, ал мен тырнаққа тырнаққа жеттім.
-Екі рет туылды, ешқашан шомылдыру рәсімінен өтпеді, бір рет өледі. Бұл кім? (құс)
3-ші оқушы. Жер бетінде құстар көп-шамамен 9 мың түрі. Құстарды зерттейтін биология бөлімі орнитология деп аталады. Құстардың сыртқы түрі мен мөлшері әр түрлі: мысалы, түйеқұс және құмырсқа.
Бүгін біз барлық құстар туралы сөйлеспейміз . Қызыл кітапқа енгізілгендер туралы сөйлесейік.(Слайд 2)
Пәнінің мұғалімі.Ставрополь өлкесінің аумағы, ең алдымен, географиялық орналасуы мен күрделі ландшафтының арқасында ерекше. Облыстың флорасы мен фаунасының көптеген түрлері Ресей Федерациясының аумағына тән, олардың аумағында өте сирек кездеседі немесе олардың таралуының шекті шекарасында орналасқан және арнайы қорғауды қажет етеді. Ставрополь өлкесінің Қызыл кітабын басып шығару өсімдіктер мен жануарлардың сирек кездесетін және жойылып бара жатқан түрлерін қорғаудың заңнамалық негізін қамтамасыз етеді, олардың жоғалуын болдырмайтын құрал ретінде қызмет етеді, Ресейдің шеті мен оңтүстігінің табиғи гендік қорын сақтауға және көбейтуге ықпал етеді. Оған жануарлардың 188 түрі, өсімдіктердің 315 түрі және саңырауқұлақтардың 5 түрі кіреді, олар сирек кездеседі немесе саны мен таралу аймағының азаюына бейім немесе жойылып кету қаупі бар және қорғауды қажет етеді. (Слайд 3)
Оқушылар:
"Табиғатты сақта"өлеңі
Сен көрген, бұл шықты мылтықпен?
Сен көрген, олар қалай төмендеді?
Айтыңызшы, егер құстар білсе
Егер олар тіпті түсінсе,
Олардың ұшуы қоштасу болады,
Олардың тұсында подстрелят адамдар?
Айтыңызшы, Олар ұшпайды ма?
Мүмкін, егер олар білсе де
Тіпті егер олар түсінсе де,
Онда бәрібір б взмывали биікке,
Өйткені, аспан-бұл олардың элементі!
Өйткені, аспан-бұл олардың бостандығы!
Өйткені, аспан-бұл олардың бүкіл өмірі!
Аспанда тырналар отары бар.
Жер үстінен айналып өту өте өкінішті.
Жер ... оған не болғанын айтыңыз,
Құстар оған қашан үнсіз қалды?
Сонда аспан өлі болар еді.
Және-бос шалғындардағы тыныштық,
Мүмкін, нанның құлағы
Өрістерге құлақ салмас еді.
Мен мұндай әлемді қаламаймын,
Бәрі сұр болған жерде бәрі түтіккен…
Есіңде болсын, сандырақ, адам.
Табиғат алдында сіз қарыздарсыз,
Және сіздің ғасырыңыз даңқты болсын
Шалғындағы хош иісті шөп.
Және құстардың триллері Көңілді, қоңырау,
Және бұлақтың шулы шашырауы,
Және жұқа тау күлінің кластерлері,
Және көк көзді жүгері,
Шөптердің жаңа хош иісі,
Шу мен емен тоғайлары…
Пәнінің мұғалімі. Енді сіз Қызыл кітаптан кейбір құстарды көресіз . Кітапта құстарды жіктеу үшін мәртебе категорияларының шкаласы бар. (Слайд 4)
Бұл құстардың бір бөлігі біздің АҚ Копани ауылында тұрады. Көріңіз бәсекелік қандай?
(Слайдтар 5-12)
Ал қазір біз сіздермен экологиялық іс-шара өткіземіз . (Слайд 13 - 31)
2. "Экологиялық лото"ойыны
Қатысушылар құстардың суреттері бар суреттер жиынтығын алады. Үй иесі құстың сипаттамасын береді немесе жұмбақтар жасайды. Балалар тиісті суретті көтеріп, құсты атауы керек. (Дұрыс жауап үшін қатысушылар құстармен карточкалар алады.)
1.Сұр құс
Өсуімен невеличка,
Жүгіреді ақпандағы мысықтар,
Үгінділерді жинайды. (Воробей.)
2.Ол тоғанға шомылып, құрғақ қалды. (Қаз.)
3.Ашық қызыл беретте, қара атласты курткада кім бар? Ол маған қарамайды, бәрі ұрады, ұрады. (Тоқылдақ.)
4.Көктемде қай құс қара өріктің түсін күрт өзгертеді? (Кекілік.)
5.Қалайды-тікелей ұшады,
Қалайды-ауада ілулі,
Тас биіктіктен құлады,
Ал өрістерде ән айтады, ән айтады. (Бозторғай)
6.Ежелгі славяндардың пайғамбарлық құсы. (Қарға.)
7.Антарктидадағы құбылмалы, бірақ ұшпайтын құс. (Пингвин)
8.Әлемдегі ең кішкентай құс. (Hummingbird)
9.Балтыр тәрізді Батпақты құс. (Цапля)
10.Бала әлі туылмаған, бірақ қазірдің өзінде тәрбиеге берілген-бұл кім? (Куку бар.)
11. Қандай құстар бәрінен кеш ұшып, бәрінен бұрын ұшады? (Қарлығаштар)
12. Көктемнің басталуын қай құстар санайды? (Грачи)
13.Көктемнің келуі туралы басқалардан бұрын қандай құс ән айтады? (Қарға)
14.Қандай құстарды "қауырсынды мысықтар"деп атайды? (Сов)
15."Құйрыққа жаңалық әкелетін" құс. (Қырық)
16.Құс бастап перекрещенным клювом. (Клест)
17.Балаларды отбасына "әкелетін" құс. (Бақа)
18."Қатып қалатын"ашық түсті құс. (Зяблик)
19.Құс-бейбітшілік пен тазалықтың символы. (Көгершін)
Мұғалім: біз атаған құстар Қызыл кітапқа енбесе де, егер біз оларды және олардың тіршілік ету ортасын сақтамасақ, олар сол жерге жете алады. Бұл туралы өлеңді тыңдаңыз.
Оқушылар:
Біз өзенге келдік
Жексенбі өткізу,
Ал бос орын
Өзеннің жанында табу мүмкін емес!
Олар осында отырады және отырады!
Күнге күйіп және жейді,
Демалады, келетін,
Жүздеген ересектер мен балалар.
Біз жағаға бардық
Және олар тапты
Бірақ күн сәулесінде
Мұнда және сол жерде-бос банктер,
Және, қалай болса да, бізге назар аударады,
Тіпті сынған әйнек!
Біз бережку өтті,
Жаңа орын табылды
Бірақ біз осында отырдық:
От жағылды, қағаз жағылды –
Олар да ішіп, жеді,
Насорили және кетті!
Біз, әрине, өттік…
- Әй , балалар! - деп айқайлады Дима-
Мұнда ландшафт хоть куда!
Көктемгі су!
Чудный түрі! Әдемі жағажай!
Жүкті шеш!
Біз шомылдық, күн сәулесі,
От жағып, футбол ойнады-
Көңіл көтерді, бір!
Квас ішіп, консервілер жеді,
Хор әндері шырқалды…
Біз демалып, кеттік!
Және клирингте қалды
Жойылған оттың жанында
Екі размокшие баранки –
Бір сөзбен айтқанда, қоқыс тау!
Біз өзенге келдік
Дүйсенбі өткізу,
Тек таза жер
Өзеннің жанында табу мүмкін емес!
Мұғалім: өлеңдегідей жұмыс істемеу үшін бұл үшін не істеу керек? (Балалардың жауаптары) (Слайд 32-34)
Біз бәріміз – ересектер де, кішкентайлар да ертегілерді жақсы көреміз. Келесі конкурс" ертегі", мен құстардың атын айтамын, ал сіз құстың атымен ертегіні болжап, оның авторын еске алуыңыз керек.
1. Галчонок ( Э. Успенский "Дядя Федор, пес и кот")
2. Тотықұс (Г. Остер "Зарядтау үшін құйрығы")
3. Соловей (Г. Х. Андерсен "Соловей")
4. Қаз (с. Лагерлеф "нильстің жабайы қаздармен керемет оқиғалары"
5. Кокерель (А. С. Пушкин "Алтын кокерель туралы ертегі")
6. Ворон (Г. Х. Андерсен "Снежная королева")
1. Үкі (А. Милн "Вини-Пух және бәрі-бәрі-бәрі")
2. Қарлығаш (Г. Х. Андерсен "Тумбелина")
3. Жар-құс (Ершов кенті "жылқы-горбунок")
4. Воробей (Қ. И. Чуковский "Тараканище")
5. Аққу (г. Х. Андерсен "Жабайы аққулар")
6. Утенок (Г. Х. Андерсен "Гадкий утенок")
Мұғалім: Жарайсыңдар! Тапсырманы орындап шықты. Енді 3-сынып оқушылары сізге құстарға қалай күтім жасау керектігі туралы әңгімелерін оқиды.

"Фидер" Әңгімесі
Ағасы мен әпкесі Валя мен Петя тұрды. Бірде олар көшеге серуендеуге кетті. Қыс болды. Балалар құстарды көрді. Олар қарда бірдеңе іздеді, мүмкін тамақ. Валя оларға көмектесуге шешім қабылдады және бір кесек нан тастады. Бірақ нан қарға түсіп кетті. Содан кейін Петя фидер жасауды ұсынды. Сондықтан олар жасады. Балалар жемшөпті ағашқа іліп қойды. Құстар мұндай "асханаға"өте риза болды.
, 3-сынып
"Жақын құстар"
Көбісі орманда болды. Әрине, олар қанша құс бар екенін біледі! Мысалы, ұзын құйрықты титул әсіресе ұзын құйрығымен ерекшеленеді. Ол шын мәнінде ұзын тұтқасы бар шкафқа ұқсайды (бұрын олар "ополовник"деп айтқан). Титмуз ағаштарға немесе бұталарға ұя салады. Кездестіруге болады сойку, ал болады және овсянку кәдімгі.
Біздің аймақтың көптеген құстары Қызыл кітапқа енгізілген. Ақ аққулар сияқты. Құстарды қорғаңдар!
Кузьмина Алена, 3-сынып

Мұғалім: бұл біздің іс-шарамыз аяқталады. Қоштасу үшін Мен сізге мынаны айтқым келеді:
Осы жерді, осы суды қорғаңыз,
Тіпті аз былиночку сүйе отырып!
Табиғат ішіндегі барлық жануарларды қорғаңыз,
Тек ішіңіздегі жануарларды өлтіріңіз!

Просмотров: 453


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст