"Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім беру бөлімінің Ивановка ауылының бастауыш мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Начальная школа села Ивановка отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Сынып сағаты. Оқушыларды Қазақстан Республикасының бала құқығы туралы заңымен таныстыру.

15.11.2021

Мақсаты: баланың негізгі құқықтарымен Танысу, халық ертегілері призмасы арқылы адамгершілік-құқықтық нормаларды тәрбиелеу; мектепте адамгершілік және құқықтық тәрбие құралы ретінде ертегінің әлеуетін пайдалану мүмкіндігін анықтау және эксперименттік тексеру.

Міндеттері:

1) Орыс халық ертегілерінің призмасы арқылы адамның негізгі құқықтары туралы түсінік беру;

2) фольклор шығармаларын талдай білуді дамыту, тақырып бойынша қорытынды жасау, кесте мен тірек сызбаларын қолдану;

3) таңдау құқығы өз іс-әрекеттері үшін жауапкершілікпен тығыз байланысты екендігіне көз жеткізуге, адамның құқықтық мәдениетін қалыптастыруға;

4) белсенді азаматтық ұстанымға және халық мұрасына ұқыпты қарауға тәрбиелеу.

Сабақ түрі: сабақ-сайыс

Құрал-жабдықтар: тапсырмалары бар карточкалар; адам құқықтары декларациясындағы мақалалар; слайдтар, музыкалық дискілер, ертегілердің суреттері, балалар суреттері.

 

Сынып сағатының барысы.

 

1.Ұйымдастыру сәті:

 

Біз сізге айтуға асығамыз - " Сәлеметсіз бе!»,

Жақсы денсаулық тілеу үшін.

Біз сізге " қуаныш!»,

Сәттілік, сәттілік және сәттілік! –

Осы сыныптағы барлық адамдарға тілеу

Әдемі көңіл-күй.

 

Мұғалімнің кіріспе сөзі.

Сіз, Қазақстан балалары, біздің мемлекетіміздің және ата-анаңыздың қамқорлығын отбасынан бастап, бір сағат бойы сезінесіз. Сіз біздің қоғамда қабылданған заңдар мен ережелерге сәйкес өсуге және дамуға мүмкіндігіңіз бар. Сізді ерте жастан бастап абыроймен өмір сүруге үйретеді, Сіздің құқықтарыңызды құрметтейді және оларды ескереді. Көп балалы отбасылар мемлекеттен арнайы көмек алады, сіздің аналарыңыз бала туылғаннан кейін және оған күтім жасау кезінде жұмысынан айрылудан қорықпауы мүмкін. Ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балалар қоғам мен мемлекеттің назарынан тыс қалмайды. Тіпті қазір дағдарыс жағдайында еліміздің әр өңірінде мектептер, ауруханалар, балабақшалар мен спорт ғимараттары салынуда. Конвенция сіздің үкіметтер мен халықтар тыңдау құқығыңызды растайды. Сіз-өз халқыңыздың, өз еліңіздің бір бөлігісіз. Ертең сіз де мемлекеттерді басқара бастайсыз және оны сәтті орындауға дайын болуыңыз керек. Бірақ алдымен сіз өзіңіздің құқықтарыңыз туралы бәрін біліп, оларды кез-келген жағдайда қорғауды үйренуіңіз керек, сонымен қатар біздің өмірімізге әсер ететін шешімдер қабылдауға қатысуыңыз керек. Белсенді болыңыз, мектептің істеріне кеңінен қатысыңыз, ең алдымен сіздің елде болып жатқан әлеуметтік процестерге қызығушылық танытыңыз.

Әлем балалар тек бір рет болатындығын және адам құқықтары баланың құқықтарынан басталатынын ұмытпауы керек!

Енді ойнайық. Біздің ойын Сізге қандай құқықтарды пайдалануға болатындығын тағы бір рет есте сақтауға көмектеседі.

- Біздің ойынға командалар қатысады. (командаларды ұсыну)

- Біздің ойынның ережесі мынадай: сұрақ естіледі, Гонг сигналы естіледі, командалар талқылауға кіріседі. Сіз өз жауабыңызды үстелдердегі карталарға жазуыңыз керек. "Уақыт" сигналынан кейін біздің көмекшілеріміз карталарды жинап, оларды адам құқықтары жөніндегі сарапшыларға – құрметті қазылар алқасына тапсырады. Оны таныстыруға рұқсат етіңіз. (қазылар алқасының мүшелерімен танысу)

- Жағдай: қыз анасына ашуланып: "аулада осындай жаман бала бар – Ол мені үнемі Валька деп атайды", - деп шағымданды. "Ал сіз оны қалай шақырасыз?"– деп анам. "Мен оны мүлдем шақырмаймын. Мен оған жай ғана кричу: "Эй, сен!”

- Дұрыс қыз болды ма? (Қыздың өзі ұлға ат қою керек, оған мысал келтіріп, " Эй, сен!”)

- Сіз баланың қандай құқығы туралы сөйлесетінімізді білдіңіз бе? Аты, әкесінің аты және Тегі құқығы.

- Әрқайсыңыздың атыңыз бар! Топта толық атыңызды дауыстап атаңыз-танысыңыз.

- Жаңа туған нәрестенің отбасы оған фамилия береді, оған есім береді. Адамның толық аты-жөні, Аты, Әкесінің аты. Бұл мәліметтер арнайы құжатта туу туралы куәлікте жазылады. Бұл баланың алғашқы құжаты. Ол сіздердің әрқайсыңызда бар.

Туу туралы куәлік жаңа адамның дүниеге келу фактісі туралы ғана емес, сонымен бірге оның ел азаматы екендігі туралы да айтады. Баланың азаматтық алу құқығы

- - Сіз қай елдің азаматы болып табыласыз? (Балалардың жауаптары.)

- ҚР Үкіметі сізге қамқорлық жасайды. Бірақ сіздің әл-ауқатыңыз көбінесе ата-аналарға байланысты.

Баланың отбасында өмір сүру және тәрбиелену құқығы;

Баланың өз ата-аналарын білу құқығы ;

Баланың ата-ана қамқорлығына құқығы;

Баланың ата-аналарымен және басқа да туыстарымен араласу құқығы

Шаинскийдің "мектепте не оқытылады"әнінің 1 өлеңі естіледі.

 

Әр түрлі жазу әріптері

Дәптерге жұқа қауырсын

Үйретеді мектепте, мектепте оқытады, үйретеді мектепте.

Азайту және көбейту,

Балаларды ренжітуге болмайды

Үйретеді мектепте, мектепте оқытады, үйретеді мектепте.

 

Мұғалім: баланың құқықтары қандай? (Білім алу құқығы)

- Өлең оқу (оқырман оқиды)

 

Вакцинацияға бірінші сынып,

Сіз естідіңіз, бұл біз.

Мен инъекциядан қорықпаймын,

Егер керек – уколюсь.

Менің асқазаным ауырады,

Қызылша немесе дифтерит болуы мүмкін

Қызамық та, тонзиллит те

Маған сеніңіз, скарлатина.

Бұл тек қорқақ қорқады,

Инъекция үшін дәрігерге барыңыз.

Жеке өзім шприцті көргенде

Мен күліп, әзілдесемін.

Ал, ойланыңыз, инъекция,

Ал, инъекция, Ах, инъекция.

Инъекция – және барды. –

 

Мұғалім : қандай құқықтары туралы айтылады? (Медициналық қызмет көрсету құқығы)

- "Ертегі өтірік, онда тұспал "байқауы

"Морозко" Ертегісі.

Өмір сүрді-атасы болды, бірақ басқа әйелімен. Ал атаның қызы, ал әйелдің қызы болды. МАч хой үшін қалай өмір сүру керектігін бәрі біледі: төңкерілген – бит және бұрылмаған – бит. Ал туған қызы, ол не істесе де, басын ұрады: "ақылды қыз". Падчерица отын мен суды оқиға орнына жүреді, пеш су астында қалды, оқиға орнына метет дейін жарық. Ештеңемен старухе емес угодишь – барлық емес, барлық көркем.Жел шу шығарса да, ол азаяды, ал ескі әйел тарайды – ол көп ұзамай кетпейді. Міне, өгей шешесі мен өгей қызын жарықпен сығуды ойлап тапты.

Өгей ана: "оны алып кет, оны алып кет, қария, менің көздерім оны көрмеуі керек! Оны қатты аязда орманға апарыңыз! Шал затужил, жылап жіберді, алайда істеу үшін ештеңе: қатындар емес переспорить".

- Сонымен, балалар естеріне түсіріп, ертегі? Ал батырлар оны есіне алды ма? Менің қандай құқығы посягала старуха? Бұл қатыгез әйел баланың құқығын бұзды.

Жауап: ол қыздың өмірі мен денсаулығына қауіп төндірді.

Ертегіге иллюстрациясы бар әр топқа арналған тапсырмалар.

Талқылау тобында.. (слайд №1)

 

1гр. Саяхатшы Бақа қандай құқықты пайдаланды? (слайд №2)

 

- еркін жүріп-тұру құқығы; - тұрғын үйге қол сұқпаушылық құқығы;

- білім алу құқығы;

- право на труд.

 

 

 

2 гр. "Түлкі мен қоян"ертегісінде қандай құқық бұзылған? (слайд №3)

 

- өмір сүру құқығы;

- тұрғын үйге қол сұқпаушылық құқығы;

- әділ сотқа құқық;

-право на труд;

 

3 гр. Аққулар ағасын ұрлап, қандай құқықты бұзды? (слайд №4)

 

- өмір сүру құқығы;

- тұрғын үйге қол сұқпаушылық құқығы;

- білім алу құқығы;

- ата-аналарымен бірге тұру және отбасында тәрбиелену құқығы.

 

 

 

4 гр. "Маша мен аю" ертегісіндегі аю қандай құқықты бұзды? (слайд №5)

 

- тұрғын үйге қол сұқпаушылық құқығы;

- мүлікке иелік ету құқығы.

- Ешкімді құлдықта немесе еріксіз жағдайда ұстауға болмайды

- өз пікірін білдіру құқығы;

 

"Адам құқықтары" конкурсы

Командаларға әртүрлі ертегі кейіпкерлеріне қатысты аяқталмаған сөйлемдері бар карталар таратылады. Ертегі кейіпкерінің қандай құқығы бұзылғанын анықтап, сөйлемді аяқтау керек.

Әрбір аяқталған фраза үшін 1 балл есептеледі.

В. Гаршиннің "саяхатшы Бақа" ертегісіндегі Бақа сапарға шығып, өзінің құқығын пайдаланды ... .(еркін қозғалыс) (слайд №6)

 

Пиноккио егеуқұйрықты құйрығынан ұстап, оның құқығын бұзды ....(жеке қол сұғылмаушылық). (слайд №6)

А.Толстойдың "Алтын кілт" ертегісіндегі полиция қызметкері папа Карлоның камерасына күшпен кіріп, оның құқығын бұзды ...(үйдің қол сұғылмауы). (слайд №7)

 

4.А.С. Пушкиннің "діни қызметкер және оның қызметкері Балда туралы аңыз" ертегісіндегі балда діни қызметкерге жұмысқа жалданып, өзінің ...(жұмыс) құқығын пайдаланды. (слайд №8)

5.Царевич Иван "Иван царевич және сұр қасқыр" ертегісінен Берендия патшасынан отты ұрлап, оның құқығын бұзды...(мүлікке иелік ету). (слайд №9)

 

 

6."Иван царевич және сұр қасқыр" ертегісінде ағайындылар Иванды өлтірді, оның құқығын бұзды...(жеке басының қауіпсіздігі немесе өмірі). (слайд №10)

"заңгер көзімен" байқауы

Командалар ертегілерді еске түсіріп, оларға адвокаттың көзімен қарау керек. Дұрыс жауап 1 баллмен бағаланады.

1.Қандай ертегіде адам барлық жағынан сұр болып табылады, екі адамды өлтіру жоспарын жүзеге асырады және қоғамның уақтылы араласуының арқасында бәрі сәтті аяқталады? ("Қызыл Телпек".)

2.Осы ертегі Пушкин лауазымды тұлға дөрекі бұзса принципі "әрбір қабілеті бойынша, әрбір -" еңбек бойынша рейтингілік зарплату адам. Жұмысшы өзін-өзі айыптап, шенеунікке өлімге әкеліп соқтырған ауыр дене жарақатын келтірді. ("Сказка о қайыр және қызметкер оны Балде".) (слайд №11)

 

3.Жақсы және сүйкімді тұлғаның белгісімен жаман беделге ие адам жеті кәмелетке толмаған жанға қастандық жасаған, бірақ қатты жазаланған ертегіні атаңыз. ("Қасқыр мен жеті бала".) (слайд №12)

4. Бұл ертегіде жақсы физикалық дайындықсыз кедергілері бар жарыстарға барған белгілі бір спортшы туралы айтылады. Қулық пен шыдамдылық оған мәреге жетуге мүмкіндік берді. Финал қайғылы: қауіпсіздік ережелерін бұзған кейіпкер қайтыс болады. ("Колобок".) (слайд №13)

 

5. Патшаның екі келіні үшінші адамның мүлкіне қол сұғып, патшаның кіші ұлының қалыңдықтың шапанын ұрлап, өртеп жіберетін ертегіні атаңыз. ("Бақа ханшайымы".) (слайд №14)

6. Бұл ертегіде мейірімді құс өз мүлкін екіге бөлгісі келген екі адамға берді, бірақ оны сенсацияға ұшыратты. Нәтижесінде-байлық кездейсоқ кішкентай сұр адаммен жойылды. ("Тауық Ряба".) (слайд №15)

 

 

"Колобок" құқықтық ертегісі (инсценировка)

Просмотров: 372


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст