"Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім беру бөлімінің Ивановка ауылының бастауыш мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Начальная школа села Ивановка отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Балалар жарақатының алдын алу. "Қауіпсіздік-денсаулық кепілі".

11.11.2021

Мақсаттары: бастауыш мектеп жасындағы балаларда жарақаттанудың пайда болу себептерімен таныстыру; қауіптердің алдын алу туралы білімдерін кеңейту; өз өмірі мен айналасындағылардың өмірі үшін жауапкершілік сезімін, зейінді тәрбиелеу.
Құрал-жабдықтар: плакаттар, түрлі жарақаттар бейнеленген суреттер.
Сабақтың барысы
I. Ұйымдастыру сәті
Қоңырау қатты соғылды –
Басталады сабақ.
Біздің құлағымыз тәжде,
Көздер кең.
Тыңдаймыз, запоминаем,
Біз бір минутты жоғалтпаймыз.
II. Хабар тақырыбының сабақ
- Сіз жаңа ұғымдармен танысасыз, үйде, жолда дұрыс мінез-құлық дағдыларын игересіз, төтенше жағдайларда әрекет етуді, қиын жағдайларда өз құрдастарыңызға көмектесуді үйренесіз. Бұдан басқа,
біз өлеңдерді үйретеміз, түрлі қызықты ойындар ойнаймыз, кроссвордтар шешеміз.
- Біз келесі мәселелерді зерттейтін боламыз:
Қауіпті жағдайлар немесе қауіптер. Қауіп-бұл адамның өліміне немесе өліміне әкелуі мүмкін оқиғалар немесе әрекеттер.
 Төтенше жағдайлар және сақтық шаралары.
Мінез-құлық мәдениеті және салауатты өмір салты.
Сізге күнделікті өмірдің қауіптілігі туралы білімді одан әрі тереңдету, қауіпсіз мінез-құлық дағдылары мен дағдыларын жетілдіру қажет. Адамдар әртүрлі қауіптер туралы көп білім жинады: өрттер мен уланулар, апаттар мен тұрмыстық жарақаттар, иттер мен жәндіктердің шағуы туралы; сіз оларды осы оқу жылында кездестіресіз. Өмір сүру әдістерін неғұрлым жақсы білсеңіз, күнделікті өмірде күтуге болатын қауіптерді жеңу оңайырақ болады.
Үй тәртіппен сақталады:
Шанышқылар, қайшылар, пышақтар,
Инелер мен түйреуіштер
Сен орнына қой.
III. Жаңа материалды зерттеу
Жағдайды талдау
Федя Игорьді шақырды:
- Менде не бар екенін көріңіз!
Ол Игорь петардты көрсетті. Балалар терезеге қарай бет алды. "Бах! Бах!"- жарылыстар естілді. Жақын жерде жүгірген балалар шапалақтан қорықты. Федя қолын жауып, жылады. Игорь қорқып кетті. Жақындап мұғалімі және сыйақы Федю да медпункт. Игорь таң қалды.
Не болды? (Оқушылардың жауаптары.)
Егер адам көгеріп, өзін кесіп тастаса, аяғын немесе қолын сындырып, күйіп, көгерген болса не болды? (Адам жарақат алды.)
Өзіңізді жарақаттан қорғауға бола ма? (Абай болу керек.)
Жарақат-бұл дененің кез-келген зақымдануы. Барлық жарақаттар бес түрге бөлінбейді. Қараңызшы схемасы. (Мұғалім тақтада схеманы ашады.)
Тұрмыстық
Көше
Мектеп Спорт Жарақаты
Өзге де түрлері

Сонымен, біз әртүрлі жерлерде жарақат алуға болатындығын көреміз.
Жұмбақтарды біліңіз:
Екі ұшы, екі сақина,
Қалампырдың ортасында. (Қайшы.)
Ермолканы Ұрады
Бұл күштер бойынша затылку,
Ал ол жыламайды,
Тек аяғын жасырады. (Шеге.)
3. Менің пышағым бар -
Өткір, темір.
Хабарласыңыз абайлаңыз,
Өйткені порезаться оларға болады. (Пышақ.)
4. Кланяется, кланяется,
Үйге келеді-созылады. (Балта.)
5. Мен үндемегім келмейді,
Көп соққы беріңіз!
Мен күн-күнді ұрамын
Темір басымен. (Балға.)
6. Міне, темір қоршау -
Парақтар өте ақылды,
Оларды мықтап қысады,
Ешқашан жоғалмайды. (Скрепка.)
Біз қандай қауіпті заттар туралы сөйлестік?
Олар несімен қауіпті?
Оларды қалай пайдалануға болады?
Г.Остер сияқты болмауы үшін қауіпті заттарды пайдалану ережелерін сызыңыз және қол қойыңыз.
Егер өткір заттар болса
Сіздің көзіңізге түсті,
Оларды тереңірек көріңіз
Өзіне жабысыңыз.
Бұл ең жақсы әдіс
Өзіңізге көз жеткізіңіз,
Бұл қауіпті заттар
Балалардан жасыру керек.
(Тапсырманы орындағаннан кейін сіз жарақат алуы мүмкін заттардың сурет галереясын жасай аласыз.)
Өзіңізге және басқаларға қиындық туғызбау үшін денсаулыққа зиян келтіретін заттарды қалай пайдалану керектігін білуіңіз керек.
Адам өз жұмысын жеңілдету үшін көптеген машиналарды ойлап тапты, газды, электр қуатын пайдалануды үйренді, отты "сөндірді". Барлық осы пайдалы өнертабыстар біздің өмірімізді ыңғайлы етіп қана қоймайды, сонымен қатар белгілі бір ережелерді сақтауды талап етеді.
Ас үйде қауіп күтіп тұр. Бұл плита, газ бағанасы, линолеуммен немесе плиткамен жабылған еден-оған төгілген Судан тайғақ. Қайнаған шайнек, ыстық кастрюльдер, кастрюльдер де дәлдікті қажет етеді. Егер үй шатасып кетсе, жарақат алу мүмкіндігі артады. Күнделікті өмірде қандай жарақат алуға болады? (Барлығы тұрмыстық техникамен байланысты.)
- Оларды егжей-тегжейлі қарастырайық.
Анам жұмыстан келеді
Екі ағайынды пәтерде ойнауға шешім қабылдады,
Доп лақтырылды және бірден
Еденге вазаны тастады,
Шкафтан кітаптар еденге құйылады,
Оларды көтеру ешкімге себеп емес.
Дастархан жайылып, жастық құлады,
Мұның бәрі оларға жеткіліксіз болып көрінеді.
Болат текшелер ойнауға,
Төсекке бірге көтерілді,
Құстар отарда қалай ұшты,
Шамды қолмен жабыңыз,
Артқа қарауға уақыт жоқ -
Және стекляшки арналған төсек.
Сондықтан күні бойы көңілді -
Қараңызшы, анам есікке кіреді.
Біз өте тату ойнадық.
Анам қуануы керек.
Э.
- Ұлдар қандай ойындар ойнады? Бөлмедегі мұндай ойындар несімен қауіпті? (Балалардың жауаптары.)
Сіз термометрді қолданғансыз, бірақ оның қандай қауіп төндіретінін білесіз бе? (Ондағы сынап - бұл күшті улану.) ИЯ, жігіттер, егер сынған термометрден сынап бірден жиналмаса (ешқандай жағдайда қолмен емес), онда оның жұптары күн сайын пәтерде тұратындардың барлығын уландырады.
Уланудың алғашқы белгілері-бас ауруы, асқазанның ауыруы, жүрек айнуы, безгегі.
Сол сынап флуоресцентті лампалардың ішінде орналасқан. Сіз бұл ұзын ақ түтіктерді көрген боларсыз. Шам жанған кезде оны ескі шамдар жойылатын арнайы зауытқа тапсыру керек.
Ешбір жағдайда мұндай шамдармен ойнауға болмайды.
Улану-жағымсыз нәрсе, бірақ бұл күнделікті өмірде бізді күтетін ең көп таралған қауіп емес.
Г. Остердің өлеңін тыңдаңыз.
Терезеден секірмеген кім
Анамның қолшатырымен бірге,
Сол лихим парашютистом
Әлі есептелмейді.
Оған құс сияқты ұшпаңыз,
Мазасыз тобырдың үстінде,
Оған ауруханада жатпаңыз
Таңылған аяқпен.
Көгеру, дислокация, абразиялар, сызаттар және тіпті сынықтар - салмақ-бұл қауіпсіз мінез-құлық ережелерін сақтамайтын балалардың қылықтарының нәтижесі. Статистикаға сәйкес, мұндай қылықтардың салдарынан көптеген балалар қайтыс болады.
Жадынама. Тұрмыстағы қауіпсіз тәртіп ережелері
Еденге су немесе басқа сұйықтық төгіліп, оны дереу сүртуге тырысыңыз, әйтпесе сіз тайып, құлап кетуіңіз мүмкін.
Электр шанышқысын розеткадан шығарып, сымды тартпаңыз-ол кетуі мүмкін.
Жуынатын бөлмеде немесе душта жуған кезде электр құрылғыларын пайдаланбаңыз.
Май қосылған табаны қараусыз қалдырмаңыз-ол өртеніп кетуі мүмкін.
Газ конфоркасын қоспаңыз.
Су қайнаған кезде, ыстық бумен күйіп қалмас үшін шайнекті өзіңізден мұрынмен салыңыз.
- "Менің үйім - менің қамалым"деген сөзді қалай түсінесіз? (Балалардың жауаптары.)
Үйде апаттар болуы мүмкін. Біз өз үйімізді толығымен қауіпсіз деп санайтынбыз, бірақ олай емес. Көбінесе адамдар үйден кетіп, газды, электр құрылғыларын өшіруді, крандарды жабуды ұмытып кетеді. Осыдан қауіпті жағдайлар туындайды. Краннан ағып жатқан су су басудың себебі болуы мүмкін, ашылмаған газ улануға әкеледі, кейде егер от көзі болса және жарылыс болса.
Тұрмыстық жарақат алуға болатын заттарды атаңыз. (Тұрмыстық заттарды ең көп атайтын адам жеңеді.)
Разгадайте жұмбақтар.
1. Есіңде сақта, милый мальчик,
Суй в... (розеткадан) пальчик!
2. Менің бөшкеме қараңыз -
Менің шыңым айналады.
Ол ешкімді өлтірмейді,
Бірақ бәрі тез көтеріледі. (Миксер.)
3. Монитормен баспа машинасы. (Компьютер.)
Түнде әрең жарқырайды
Анамның төсегінің жанында. (Түнгі шам.)
5. Міне, сиқырлы кеуде.
Оның тронешь - ол молчок,
Бірақ тұтқаны бұрау керек,
Ол ән айтып, сөйлейді. (Радиоқабылдағыш.)
6. Ол жұмсақ нан алды,
С корочкой тамаша,
Және қайтадан қуырылған,
Дәмді және қытырлақ. (Тостер.)
Жыл сайын еліміздің емханаларына электр құралдарын дұрыс пайдаланбаудан зардап шеккен 30 мыңға жуық адам түседі. Электр жарақатын алған әрбір алтыншы адам қайтыс болады. Электрмен зақымдану салдарынан өлім тұрмыстық жарақаттардың басқа түрлеріне қарағанда 10 есе жиі кездеседі.
IV. Гимназиясындағы сергіту сәті
Біз классикада ойнаймыз,
Бір аяққа секіру.
Енді тағы біраз
Басқа тайғақ аяғында.
(Секіру, бір аяқта.)

V. жаңа материалды зерттеу (жалғасы)
- Көшеде бізді қандай қауіптер күтіп тұрғанын айтыңыз. (Жол апаттары, көгерулер, сынықтар.)
Қалада автомобильдер көп. Жаяу жүргіншілер - тротуарларда, көліктер - жүріс бөлігінде. Егер екеуі де жол ережелерін сақтаса, онда олар бір-біріне кедергі жасамайды. Жүргізушілерді жүргізуші мектебінде, жаяу жүргіншілер жол белгілерін үйренеді.
Жадынама.
Бағдаршам жоқ жерлерде көшені кесіп өту ережелері
Сол жаққа қараңыз.
Егер машиналар болмаса, көшенің ортасына жетіңіз.
Тоқтаңыз және оңға қараңыз.
Егер машиналар болмаса, әрі қарай жүріңіз.
Жағдайларды талқылау және талдау
1). Ағайындылар допты автострадтың өзінде ойнады. Доп секіргіш және жеңіл болды. Балалар оны асфальтқа ұрып, домалатып, лақтырып тастады және жолдың жүріс бөлігіне қалай жүгіргенін байқамады.
(Жағдайды талдау және талқылау.)
Мектеп-Ғылым храмы. Бұл жерде қандай жарақаттар болуы мүмкін? Бірақ оқиғалардың кінәсі-балалардың өздері.
2). Сергей мен Саша кезекшілер мен мұғалімдердің ескертулеріне жауап бермей, қабаттан еденге жүгірді. Байқаусызда Саша Сергейді итеріп жіберді, ол сәтсіз баспалдақтан құлады. Жарақат алған...
(Жағдайды талдау және талқылау.)
Дене шынықтыру сабағында да жарақат алуға болады. Жағдайлар әртүрлі: сәтсіз құлау, сәтсіз секіру, аяқ асты, тіпті біреудің кездейсоқ немесе қасақана итеруі-бәрі жарақатқа әкелуі мүмкін.
- Дене шынықтыру сабақтарында осындай жағдай болды ма? (Жағдайларды талдау.)

Просмотров: 363


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст