"Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім беру бөлімінің Ивановка ауылының бастауыш мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Начальная школа села Ивановка отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Сынып сағаты: Нан - бәрінің басы.

18.10.2021

Бастауыш мектепте "нан - бәрінің басы"тақырыбында сынып сағаты
Нан-бұл адам еңбегінің өнімі, ол әл-ауқат пен өркендеудің символы. Бұл жұмыс күндері де, мереке күндері де үстелдегі ең маңызды орынға арналған нан. Онсыз бірде-бір тағам жасай алмайды. Көптеген балалар нан өсіретін адамдардың жұмысы туралы білмейді және нанға ұқыпсыз қарайды (лақтырады, ойнайды, қиратады, мүсіндейді, жемегендерін тастайды
кесектері). Сынып сағатының қысқаша мазмұны бастауыш сынып мұғалімдеріне балалардың назарын аударуға көмектеседі
біздің үстелдегі нан, нанға ұқыпты қарауға тәрбиелеу.
Іс-шараны өткізу алдында дайындық жұмыстары жүргізілді. Оқушылар тақырып бойынша суреттер дайындады, қажетті ақпарат жинады, мақал-мәтелдерді оқыды. Ата-аналар нан өнімдерінің көрмесін ұйымдастырды.
Бұл іс-шара сабақ ретінде және сыныптан тыс іс-шара ретінде пайдаланылуы мүмкін.
Мақсаты:
- Нан, оның өндірісі, нанның адам өміріндегі маңызы туралы біліміңізді кеңейту.
- Нанға деген сүйіспеншілікті, ұқыпты қарым-қатынасты, нанға міндетті еңбек адамдарын құрметтеуге тәрбиелеу.
Міндеттері:
- Оқушылардың, мұғалімнің бірлескен жұмысын ұйымдастыру.
- Оқушыларды негізгі ойлау операцияларына, алынған білімді талдауға,өзектендіруге және жүйелеуге тарту.
- Логикалық және шығармашылық ойлауды дамыту.
- Топта жұмыс істеу қабілетін қалыптастыру.
Сынып сағатының барысы
I. Мотивация
Ол жер бетінде бірінші болып танымал,
Ол үстелде бірінші болып танымал,
Жел оны жақсы көреді, даласын сілкіп тастайды.
Қонақтардың алдында ол бу бөлмесінде жатыр,
Сұр, ақ, қара және қара бидай.

II. Проблемалық жағдай жасау
Баяғыда бұл адамдар үңгірлерде тайпаларда өмір сүріп, ет жейтіндерді жеген кезде болған. Олар барлық жануарларды жойып жіберді, оларда ештеңе болмады.Сондықтан олар өздерін тамақтандыруға болатын басқа жерлерді іздеуге кетті. Олар ұзақ жүрді, көбісі аштықтан қайтыс болды. Бұл бір адаммен болды. Ол құлап, аштықтан есін жоғалтты. Ол оянғанда, оның айналасында ешкім болған жоқ. Және кенеттен, өз-өзімен, ол көрдім таңғажайып өсімдік, оның сыпались оған ұсақ-камушки. Ол олардың біреуін сынап көруді шешті, кенеттен жағымды иіс пен дәм оны жандандырды. Ол астық болып шыққан бұл тастарды жинай бастады, және олар бар. Бұл дәндер оған дәрі ретінде әсер етті. Ол күшейіп, сауығып кетті, ол бірден адамдарға бұл туралы айтқысы келді. Ол осы дәндерді жинап, адамдарды іздеуге кетті. Оны тірі және зиянсыз көріп, адамдар таң қалды, ол оларға керемет спикелет туралы айтты.
Менің ойымша, біз бүгін сіздермен не туралы сөйлесетінімізді бәрі білді ме? (нан туралы).
Біз оның шығу тарихынан біраз білеміз, нанның бағасын түсінуге тырысамыз, адамдардың жұмысы туралы білеміз, соның арқасында бұл нан қазір біздің үстелімізде.
- Ал бізді шабыттандырсын: "нан-бәрінің басы!»

III. Білімді өзектендіру
1.Тарихи экскурсия
Мұғалім: нан туралы не білесіз? Тарихшыларға сөз.
Шәкірт: "нан" сөзі алғаш рет Ежелгі Грецияда пайда болды. Онда пісіру үшін арнайы пішінді кәстрөлдер қолданылды - "клибанос". Бұл біздің "нан"сөзімізге сәйкес келеді.Нанның бағасы жоқ. Оның құнын ақшамен өлшеуге болмайды.
Тек бір нан пісіру үшін 1200 дән қажет.
Күн сайын елімізде 82 мың нан пісіріледі.
Әлемде нан-тоқаш өнімдерінің 750-ден астам түрі белгілі.
Сіздің достарыңыз бізді нан тарихының қызықты фактілерімен таныстырады. Оларды тыңдайық.
1-ші оқушы
Ғалымдардың пікірінше, нанның ашылуы 16 мың жыл бұрын болған және оны мысырлықтар ойлап тапқан. Дәл сол кезде адам дәнді дақылдарды жинап, өсіре бастады. Рас, басында ол дәнді табиғи түрде жеді. Кейінірек тас дәуірінің аспазшылары астықты сумен ысқылап, араластыруды үйренді. Алғашқы диірмен тасы, алғашқы ұн, алғашқы нан пайда болды. Әрине, ол біз жейтін тағамға мүлдем ұқсамады: нан сұйық болды.
2-ші оқушы
Кейінірек, адамдар отты игерген кезде, олар тастардың арасына дәнді ысқылап, алынған қоспаны қайната бастады. Бұл сұйық ботқа нан болды. Адам 5-6 мың жыл бұрын дәнді дақылдарды өсіруді үйренді. Шамамен сол кезеңде қолмен диірмендер құрылып, алғашқы пісірілген нан пайда болды.
3-ші оқушы
Ресейде ежелгі дәуірден бастап нан пісіру жауапты және құрметті кәсіп болып саналды. Қара бидай нанын өндіру ерекше өнерді қажет етті. Сонымен қатар, монастырь наубайханаларында просфирлер, бидай ұнынан калачтар пісірілді. Монастырь наубайханаларынан нан "қасиетті нан", "құдіретті нан", "Мәңгілік нан"деген жазулармен шықты.

Кәдімгі тағамға немесе мерекелік дастарханға қарамастан, үй иесі алдымен оған нан мен тұз қойды. Нан мен тұз әл-ауқат пен өркендеудің символы ретінде құрметтелді.

Ежелгі Ресейде ежелгі Ресейдің тұрғындары "жаңа", "квас", "бал мен көкнәр қосылған нан" жеді ... ежелгі Ресейдегі нан ежелден халықтың әл-ауқатын, қанағаттанушылығын бейнелеген және нан жасаған адамдар әрқашан үлкен құрметке ие болған.

Ресейде олар әрқашан нан алып, отыруға барады.
Үйлену туралы келісім жасасу кезінде жастардың қолдары нанға қойылды
Ата-аналар балаларына неке үшін тек белгішемен ғана емес, нанмен де батасын берді.
Үйлену тойынан кейін жастарды нан мен квас қарсы алды, олар кейінірек тұзбен таныса бастады. Содан кейін бұл нан қалыңдықтың сиқырымен бірге әкелінді.
Нан тұмар сияқты нан Жаңа туған нәрестеге бесікке құлады.

Мұғалім: біз нанның адам өміріндегі маңыздылығын білеміз. Нан болмаса не болады? (балаларды талқылау) дұрыс, аштық деп аталатын қорқынышты уақыт келеді.Ал ҰОС кезінде нан карточкалар бойынша берілді. Бұл карталар қалай қымбат болды! Оларды жоғалту-бұл қайғылы жағдай, нан болмайды деген қорқыныш және сіз аштықтан өлесіз! Қоршаудағы Ленинградта бір балаға күніне 125 грамм нан берілді. (125 грамм нан бөлігін көрсету). Қатыгез жау біздің жерлерімізді басып алып, бізді бұзып, жеңу үшін адамдарды аштыққа душар етті. Нан болмаңыз – біздің еліміз биыл 70 жылдығын атап өтетін Ұлы Жеңіс болмас еді.
ИЯ, қасиетті нан және оған құрметпен қарау керек.
- Есіңізде болсын, барлық уақытта нанға деген көзқарас ерекше, құрметті болды. Ғасырлар бойы халық оны жасағандардың еңбегіне үлкен құрметпен қарады.

2. Тапсырманы орындау жағдайында теориялық білімді қолдану
Қазір бізге топтарда жұмыс істеу керек. Бір топ "дәрігерлер", екіншісі"агрономдар". Әр топ нан туралы әңгімелейді. (балалардың сөйлеуі).
Агрономдар
- Ал сіз дәнді дақылдар деген не екенін білесіз бе? Дәнді дақылдар-бұл шпикелеттермен немесе паникулалармен аяқталатын қуыс сабан түріндегі өсімдік. Бұл отбасына бидай мен қара бидай, арпа және тары, сұлы, жүгері және күріш кіреді.
Дәрігерлер
Нан біздің ағзамызға ақуыздар, көмірсулар береді, оны магниймен, фосформен, калиймен байытады, бұл мидың жұмысы үшін қажет. Нан құрамында дәрумендер бар. Медицина ғалымдары ересек адам күніне 300-500 г нан жейді деп санайды, ауыр жұмыс кезінде барлық 700 г балалар. Жасөспірімдерге 150-400 г нан қажет. Адам өз энергиясының жартысына жуығын наннан алады.

3. Құрылған UUD-ны Шығармашылық пайдалану
А) мақал-мәтелдермен жұмыс
– Балалар, бұл қандай байлық-нан екеніне көз жеткіздік! Халық нан туралы көптеген мақал-мәтелдер жинағаны бекер емес. Ал Санкт-Петербургте тіпті нан мұражайы бар.
Сынып сағатының басында біз нан сөздерімен бірге боламыз деп шештік-бәрінің басы! Бұл орыс халық мақалы. Русьдегі әрқашан өлгенге қарағысы хлебу, сондықтан ойлап көп мақал-мәтелдер. Сізде үстелдерде нан туралы мақал-мәтелдер бар.
- Мақал-мәтелдерді бөліктерден жинау керек (басталуы қалың шрифтпен көрсетілген), оны бүкіл сыныпқа мәнерлеп оқу керек (біз топтарда жұмыс істейміз). Біз кезекпен жауап береміз.
- Жақсы, осы мақал-мәтелдерді есте сақтаңыз.

Егер нан бір бөлік болмаса және мұнарада тоска болса.
Сіз калачи жегіңіз келеді - .... (пеште отырмаңыз)
Уақыт бойынша себіңіз-сізде тауға нан болады.
Қораптағы нан-бұл үйлердегі бақыт.
Нан-әке, су-ана.

Нанға қатысты нанмен байланысты әртүрлі белгілер болды.
* Ресейдегі ең үлкен күнә – кем дегенде бір нан үгіндісін тастау, одан да үлкені-бұл үгінділерді аяғымен таптау.
* Нанды сындырған адамдар өмір бойы дос болады.
• Бір адамға екіншісінен кейін нан жеуге рұқсат етілмеді – сіз оның бақыты мен күшін аласыз.
* Сіз басқа адамның артында тамақтана алмайсыз-сіз оның күшін жейсіз.
* Тамақтану кезінде үстелден иттерге нан беріңіз-кедейлік пайда болады.

6) "Наубайшылар"Сөзжұмбағы
Засушенный нан. (Крекер.)
Сақина түріндегі қамырдан жасалған бидай наны. (Баранка.)
Жуан бәліш. (Булочка.)
Кішкентай, жұқа, өте құрғақ қой. (Кептіру.)
Тортилла немесе жалпақ фигура түріндегі тәтті жұмсақ печенье. (Зімбір.)
Әдетте сегізге ұқсайтын бұралған тоқаш. (Претцель.)
Нан, нан, әдетте мейіз түрінде тәтті печенье. (Кекс.)
АҚ нан ұзын. (Батон.)
Бидай ұнынан жасалған нан. (Орам.)
Иілген жиектері мен сүзбе үстіңгі жағы бар торт. (Ватрушка.)

Просмотров: 573


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст