СЫНЫП САҒАТЫ " БІЗ ҰҚСАСПЫЗ ,БІРАҚ БІЗ ЕРЕКШЕЛЕНЕМІЗ»
1. Осы мәселе бойынша барлық бастауыш мектептің желісі.
2. "Менің жүрегімдегі мейірімділік"суреттер байқауы.
3. "Біз жай ғана басқамыз"бейнесін көру.
4. Сынып сағаты.
Қазіргі уақытта аутизм мәселесі өзекті болып келеді, өйткені аутизммен ауыратын балалар жиі кездеседі. Мұндай балалар басқа адамдармен қарым-қатынаста, қарым-қатынаста және әлеуметтік бейімделуде үлкен қиындықтарға тап болады және арнайы қолдауды қажет етеді. Алайда, олардың орнына түсінбеушілік, немқұрайлылық және тіпті бас тарту жиі кездеседі.
Бүгінгі таңда әлемде ресми түрде 67 000 000 аутист тіркелген. Аутизмі бар балалардың 80% - дан астамы мүгедек. Аутизм 21 ғасыр ауруы деп аталады.
АУТИЗМ термині латынның autos сөзінен шыққан - " өзі, өзіне, ішкі әлеміне ену .
Аутизм-бұл мидың дамуының бұзылуында пайда болатын және әлеуметтік өзара әрекеттесу мен қарым-қатынастың жетіспеушілігімен, сондай-ақ шектеулі мүдделер мен қайталанатын әрекеттермен сипатталатын ауру
Аутизмі бар балалардың мінез-құлқы мен даму ерекшеліктері.
Аутизмдегі интеллектуалды даму деңгейі әр түрлі болуы мүмкін: терең ақыл-ой кемістігінен білім мен өнердің белгілі бір салаларында дарындылық пен генийге дейін. Алайда, аутизмі бар әр баланың ортақ белгілері бар, олар осы жағдайдың бар екендігі туралы ойлануға мүмкіндік береді.
Аутизмі бар балалар өмірдің алғашқы айларынан бастап дамудың кейбір ерекшеліктерімен ерекшеленеді:
* Баланың ата-анасына деген сүйіспеншілігі жоқ. Егер ата-анасы бір жерге кетсе, ол жыламайды, оны қолына алған кезде анасына жабыспайды, көзіне тікелей қарамайды.
* Аутизмі бар кейбір балалар сөйлемейді немесе аз сөйлейді. Сөйлеу баяу дамиды, көбінесе сөздердің орнына қимылдар қолданылады. Бала сол сөздерді шексіз қайталай алады немесе монотонды әрекеттерді қайталай алады.
* Аутизмі бар балалар оғаш қимыл жасай алады немесе ерекше дыбыстар шығарады. Мысалы, кейбір аутисттер үнемі алға-артқа серпіліп, қолдарын сілкіп, басын шайқайды, мақсатсыз әрекеттер жасайды, мысалы, шаштарын тартып алады немесе ешқандай себепсіз қолдарын шапалақтайды.
* Кейбір балалар ойыншықтарға қызығушылық танытпайды немесе ойыншықтар тұрмыстық заттарды алмастыра алады, көбінесе бұл арқан, сым. Бала барлық ойыншықтарын қатарға қосып, күн сайын бірдей әрекетті қайталай алады немесе үнемі бірдей ойын ойнай алады немесе өзімен бірге бірдей ойыншық алып жүре алады.
• Егер аутизмді қалдыру бір болса, онда ол сағаттап отыра алады жалғыздықта, крутить немесе бұруға қандай да бір зат қосуға немесе өшіруге болады жарық.
* Әдетте, аутизмі бар баланың қауіп-қатер сезімі жоқ, ол үлкен жылдамдықпен келе жатқан көлік оған қауіпті екенін түсінбейді. Сонымен қатар, ол жарықтан, қатты дыбыстардан немесе шаңсорғыштан қорқуы мүмкін.
* Мұндай бала айналасында не болып жатқанын байқамайды, басқа адамдарды елемейді, құрдастарымен ойнаудан гөрі жалғыздықты қалайды. Олар терезеде ұзақ тұра алады немесе бөлмені мақсатсыз аралай алады.
* Аутизмі бар балада әрдайым салттық мінез-құлық болады. Тұрақты тұрақты бала тек белгілі бір киім киеді, белгілі бір тамақты жейді, белгілі бір мультфильмдерді көреді және белгілі бір мөрленген сөз тіркестерін айтады.
Аутизм-21 ғасырдың ауруы.
Соңғы жылдары балалардағы аутизм сияқты проблемаға көбірек көңіл бөлінуде. Тақырыбы аутизм БАҚ жарияланады, ол туралы ғана айтады және жазады, бірақ кино түсірілуде.
1988 жылы экранда американдық "Жаңбыр адамы" көркем фильмі шықты, көрсетілімнен кейін аутист балалар "жаңбыр балалары"деп аталды. Бұл осындай адамдар туралы ең танымал көркем фильм — 4 Оскардың иегері.
Статистикалық деректер:
* "Ерекше "балалар немесе жаңбыр балалары бүгін 88 балаға 1 – де пайда болады; оның ішінде бір анықталған" аутизм " диагнозы 54 балаға 1-ден, 252-ден 1-ден келеді.
* Планетадағы әрбір 68-ші адамда аутизм спектрінің бұзылуы бар. ДДҰ-ның соңғы мәліметтеріне сәйкес, жыл сайын әлемде аутизммен ауыратын балалар саны 13% - ға артып келеді. Ресейде аутизммен ауыратын 7,5 мыңға жуық бала бар.
* Биылғы жылы қант диабеті, қатерлі ісік және СПИД-пен ауыратын балаларға қарағанда аутизмге шалдыққан балалар көп болды.
* Мәліметтерге сәйкес, ұлдарға қыздарға қарағанда аутизм 3-4 есе көп. Статистика көрсеткендей, мың баланың бес-алты баласы осы диагноздан зардап шегеді.
2 сәуір-Дүниежүзілік аутизм туралы ақпарат күні.
Әлемдегі миллиондаған адамдарға әсер ететін аутизм проблемасына халықаралық назар аудару мақсатында 2008 жылы БҰҰ Бас Ассамблеясы 2 сәуір күнін Дүниежүзілік аутизм мәселесі туралы ақпарат тарату күні деп жариялады, ол содан бері жыл сайын аталып келеді. Бұл күні бүкіл әлем осы адамдар туралы айтады, сондықтан басқалар олармен қалай түсінуге және өзара әрекеттесуге болатындығын, қоғамның толыққанды мүшелері сияқты сезінуіне кедергі болатын қандай проблемалар бар екенін біледі .
2 сәуірде бүкіл әлемде көк шамдар жанады. Көк түс-аутизммен күресудің символы.
Атақты аутисттер.
Көптеген көрнекті тұлғалар аутизмнің әртүрлі түрлерінен зардап шекті. Олардың ішінде: композитор-Моцарт; ғалымдар-Эйнштейн, Ньютон, Кант, Сократ, Дарвин; суретшілер - Леонардо Да Винчи, Пабло Пикассо; жазушы - Агата Кристи және т. б.
Қазіргі заманның танымал аутистері: мультипликатор-Сатоси Тадзири; футболшы-Лионель Месси; джаз музыканты - Дарек Паравичини; математик - Григорий Перелман.
Халықта бұл жағдай жиі " данышпандардың ауруы. Аутисты - берілген таңғажайып қабілетімен есте сандар, фактілер, оқиғалар, өте ұсақ бөлшектері. Сондай-ақ, олар ең күрделі математикалық есептеулерді оңай жасай алады.
Біздің заманымыздың ең танымал аутисті-Microsoft корпорациясының негізін қалаушы Билл Гейтс. АҚШ-та "аутизм" диагнозы бар баласы бар отбасы "Microsoft" компаниясынан түзету еміне жылына 10 мың доллар алады. Ал "Microsoft" жетекші бағдарламашыларының 45% - ы аутист.
Аутизм проблемасына қарапайым отбасылар ғана емес, сонымен бірге осы аурумен ауыратын балалары бар атақты адамдар да тап болады: композитордың ұлы к. Меладзе, опера әншісі А.Нетребконың ұлы, әпкесі Н. Водианова және т. б. аутизм ұлтына, мәдениетіне, дініне және өмір сүру деңгейіне қарамастан кең таралған. Менің отбасымда да осындай аутист бала тұрады, бұл менің ағам ("біз осындаймыз" бейнеролигін қараңыз…»
Аутисттердің шығармашылығы
Аутизмі бар балалар сурет салу, музыка, дизайн, өлең жазу қабілеттерін көрсетеді. Суреттерді әр түрлі жастағы, мінезді және темпераментті балалар салады. Оларды бір нәрсе біріктіреді – аутизм-қарым-қатынас жасай алмау, сыртқы әлемнен оқшаулану, өзіне батыру.
Қала маңында аутист қыз Соня Шаталова ерекше поэтикалық таланты бар және көптеген "сау" адамдар үшін біздің әлемді түсінбейтін өмір сүреді. Соня қалай сөйлесуді білмейді, ол сыртқы әлемнен толығымен оқшауланған және байланыссыз. Соня аутизмнің ауыр түріне ие. Дәрігерлер жеті жасар Соня қолына қалам алғанша оның терең ақыл-ой кемістігі туралы айтты. Соня оқи және жаза алатындығы белгілі болды (оны ешкім үйретпеген), оның абсолютті сауаттылығы мен фотографиялық жады бар.
Психиатр Захаров а.а. аутизм ауру емес, балалар туып, өмір бойы өмір сүретін психикалық дамудың ауыр бұзылуы екенін айтты. Ғалымдар әлі күнге дейін балалардағы аутизмнің себептерін анықтай алмайды. Әр түрлі теориялар бар, консенсус жоқ, бірақ тұтастай алғанда аутизмнің пайда болуының ең ықтимал себебі, мүмкін, әйелдің жүктілігі мен босану кезіндегі ағзаға уытты әсердің (әртүрлі асқынулар, жұқпалы аурулар), сондай-ақ генетикалық факторлардың үйлесуі.
Аутизмді диагностикалауға болатын медициналық зерттеулер жоқ, тек баланың мінез-құлқын және оның басқалармен қарым-қатынасын бақылау арқылы сіз осы диагнозды жасай аласыз.
Бүгін бар медициналық препараттардың болуы мүмкін емдеуге аутизм. Аутизм емделмейді, бірақ ол түзетіледі.
Аутизмі бар балаларға көмек көрсету жолдары мен тәсілдері.
Көптеген дамыған елдерде аутизмі бар балалар қарапайым мектептерде оқуға мүмкіндік алады, сонымен қатар арнайы даму және түзету жұмыстары жүргізілетін арнайы кешенді мекемелер құрылады.
Біздің еліміздегі Аутист балалардың көпшілігі балабақшаға бармайды және арнайы түзету мектептерінде оқиды.
Қорытынды
Аутизм проблемасы соншалықты ауыр, сондықтан көптеген адамдар оның барлық ауқымын түсінбейді. Мәселені шешуге кіріспес бұрын, бұл мәселені ата-аналар, мұғалімдер, мемлекет және қарапайым балалардың ата-аналары түсінуі үшін айту керек.
* Аутизм-бұл ауру емес, басқа адамдармен қарым-қатынасқа, әлемді қабылдауға және түсінуге әсер ететін дамудың бұзылуы.
* Аутисттер-ерекше көзқарасты қажет ететін ерекше балалар. Мұндай балалар қоғамға бейімделу қиын, олардың мінез – құлқы құрдастарының мінез-құлқынан өзгеше-бұл ерекше, көптеген адамдар үшін түсініксіз.
* Аутизмі бар балаларды қалыпты балалармен қоршау керек және мүмкіндігінше сирек жалғыз болу керек. Оларға балабақшада және мектепте басқа балалармен бірге болуға көмектесу керек.
* Аутизмі бар балаға сыртқы әлемге бейімделуге көмектесуге болады, ол үшін оған: назар, махаббат, қамқорлық, оқыту және тәрбиелеу қажет. Олар сіз бен Мен сияқты олардың ерекшеліктерін тану және қабылдау қажет.
Қоғам қарым – қатынас пен әлеуметтік өзара әрекеттесу қабілеті бұзылған адамдарды қабылдауға үйренуі керек-олар әлемге басқаша қарайды. Ата-аналар үміт артпауы керек: олардың баласы ерекше, сондықтан мұндай ерекше адаммен қарым-қатынас жасау керек.