"Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім беру бөлімінің Ивановка ауылының бастауыш мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Начальная школа села Ивановка отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"Қатыгездік пен зорлық-зомбылықсыз балалық шақ" сынып сағаты

21.01.2025

Мақсаты:

* Оқушыларға мейірімділікті мақсатты түрде тәрбиелеу қажеттілігін көрсету, оларды осыған итермелеу.
* Оқушыларда ізгі ниет, жауаптылық, мейірімділік пен толеранттылықты тәрбиелеу.
* Адамгершілік мінез-құлық негіздерін қалыптастыру.

Кіріспе сөз

- Бақытты баланың қандай болатынын көрсетіңіз.

- Ренжіген баланың қандай болатынын көрсетіңіз. 

- Сіз әрқашан қандай бала болғыңыз келеді?    

3. "Қуаныш-Реніш"Ойыны                   

- Қандай себептермен қуаныш немесе реніш пайда болады ? 

- Қимылдар , мимика, қимылдар арқылы қуанышыңызды немесе ренішіңізді көрсетіңіз егер сізге сыйлық берілсе , шақырылды , шақырылды , ойнауға шақырылды, ұрылды, итерілді, сізге күлді , ойыншық алды, грамота табысталды.

-Сізге қандай сезім ұнайды : қуаныш немесе реніш ?  

4. "Ренішті емдеу" тапсырмасы

- Басқа адамға деген реніш сезімін қалай жеңуге болады? 

- ренішті бірден жеңу керек-өйткені олар достарына ренжімейді

- егер дұрыс болмаса, мойынсұну мүмкіндігі

- қуаныш жеткізуге ұмтылу 

- достарды ренжітпеңіз 

- бірінші болып келіп, татуласуға болады )


5. Сұрақты талқылау: "зорлық-зомбылық, қатыгездік дегеніміз не? Өмірден мысалдар келтіріңіз"

Е. Пермяктың "ең қорқынышты" әңгімесін оқу 

Вова мықты және мықты бала болып өсті. Барлығы одан қорықты. Ия, және одан қалай қорықпауға болады! Ол жолдастарын ұрды. Мен қыздарды рогаткадан атып тастадым. Ересектерге арналған бет-әлпет. Иттің құйрығына мылтық келді. Мурзей мысықтың мұртын жұлып алды. Шкафтың астына тікенді кірпі айдады. Тіпті әжесіне дөрекі.

Вова ешкімнен қорықпады. Ол үшін қорқынышты ештеңе болған жоқ. Және ол мұны мақтан тұтты. Мен мақтандым, бірақ ұзақ емес.

Ұлдар онымен ойнағысы келмейтін күн келді. Олар оны қалдырды-және бәрі. Ол қыздарға жүгірді. Бірақ қыздар, тіпті ең мейірімді қыздар да одан бас тартты.

Содан кейін Вова зеңбірекке қарай жүгірді, ал ол көшеге қашып кетті. Вова Мурзей мысықпен ойнағысы келді, ал мысық шкафқа көтеріліп, балаға жағымсыз жасыл көздерімен қарады. Ашуланады. Вова кірпі шкафының астынан азғыруға шешім қабылдады. Қайда! Кірпі ұзақ уақыт бойы басқа үйге көшіп келді. Вова әжесіне жақындады. Ренжіген әже тіпті немересіне көзін көтермеді. Ескі бұрышта отырады, шұлық тоқылған және көз жасын сүртеді.

Әлемдегі ең қорқынышты нәрсе келді: Вова жалғыз қалды. Біреуі-одинешенек!

 - ВОВ туралы не айта аласыз?

- Неге ол жалғыз қалды?   Оны қатыгез деп атауға бола ма?

- Қатыгездік-бұл өте қатал, қатыгездік, қатыгездік. Өз сөзіңізбен айтқанда, қатыгездік-бұл тірі жанға моральдық немесе физикалық ауырсыну жасауға бағытталған қасақана әрекет, ол дөрекілікті, ауырсынуды, адамгершілікке жатпауды, қорлауды және зорлық-зомбылықтың басқа түрлерін білдіреді.

- Ол кімге қатысты зорлық көрсетті?

- Сізбен бірге "зорлық-зомбылық"деген не екенін қорытындылайық. Мен сізді Владимир Иванович Далдың анықтамасымен таныстырғым келеді:"зорлық - зомбылық-мәжбүрлеу, тұтқындау, күш салу, ұялшақ, ренжітетін, заңсыз, ерікті әрекет".

- Сіздің араңызда осындай жігіттер бар ма?

- Воваға не ұсынар едіңіз? 

- Воваға мейірімді болу керек, құрметтеу керек және басқаларды ренжітпеу керек. Мейірімділік-бұл басқаларға қамқорлық жасау, жанашырлық пен шыдамдылық таныту, қиын сәтте қолдау көрсету, басқалар үшін (маңызды емес – адамдар немесе жануарлар) жақсы, пайдалы және жағымды нәрсе жасауға ұмтылу, қуаныш сыйлау.

Бұл адамға тән ең маңызды және ең құнды қасиет. Бұл адамдарға ең қиын уақытта да аман қалуға көмектесетін өзара көмек.

Мейірімді адам әлсіз және қорғансыз адамды ренжітпейді, керісінше оған көмектесуге тырысады.

Толеранттылық-бұл басқалардың пікіріне төзімділік қабілеті. Толеранттылық - басқаны-адамды немесе басқа мәдениетті құрметтеу, қабылдау және тану, олардың көзқарастарына, өмір салтына, дініне, ұлтына құрметпен қарау.

Толерантты болу дегеніміз: басқаны құрметтеу, көршіңді сүю, ашуланбау.

 Ренішті емдеу

- "Реніштің лекар"ойлап көрейік.

"Ренішке қарсы дәрі" компоненттері:

Ренішті бірден жеңу керек-өйткені олар достарына ренжімейді

;

мойынсұну мүмкіндігі

,

егер дұрыс болмаса

;

қуаныш сыйлауды мақсат етіңіз

;

достарды ренжітпеңіз

;

 

бірінші болып келіп татуласуға болады

 

- Балалар, егер сіз ренжіткен болсаңыз, не істеу керек деп ойлайсыз – кім жасағанына қарамастан? (кешіруді үйрену керек деген қорытындыға келу).

- Кешіре білу үшін қандай адам болу керек?(балалардың сөздері)

- Менің досым, дұшпандық пен достықтың құндылығын біл, 
Сіз асығыс сотпен күнә жасамайсыз. 
Досқа ашулану бірден болуы мүмкін, 
Әзірге асықпаңыз. 
Мүмкін сіздің досыңыз асығыс шығар 
Сізді кездейсоқ ренжітті, 
Дос кінәлі және мойынсұнды, 
Сіз оған күнә жасамаңыз.

Адамдар, мен сенен құдай үшін сұраймын, 
Мейірімділігіңізден тартынбаңыз, 
Жерде достар көп емес, 
Достарыңызды жоғалтудан сақ болыңыз.

Кешіру-бұл үлкен күш. Бәрін кешіруге бола ма? Бірден, мүмкін емес - реніш тым көп болуы мүмкін. Сіз әрқашан кешіруіңіз керек пе? Әрқашан!  Егер сіз адамды жақсы көрсеңіз, құрметтесеңіз және онымен қарым - қатынасты жалғастырғыңыз келсе-өзіңізді оның орнына қойып, кешіруге тырысыңыз. Егер мұндай жағдайда да кешіру мүмкін болмаса-оған сылтау тауып, бірдеңе ойлап тауып, кешіріңіз. Әйтпесе, ренішпен қалай өмір сүруге болады?   Кек сақтауды өзіңізде алып жүре алмайсыз, тіпті одан да көп "холить және қастерлеу" мүмкін емес: жан қатаяды, ал реніш сізді тот сияқты іштен "жейді". Әрине, кешіру өте қиын. Кейде біз реніш пен жамандыққа зұлымдықпен жауап беруіміз керек деп ойлаймыз.  Бірақ олай емес. Кешіре білу-мықты адамдардың тағдыры. Күшті болуды үйреніңіз! Сүюді және кешіруді үйреніңіз.

- "Достық ережелерін" жасайық! (топтағы балалар ережелерді әзірлейді):

- досыңызға көмектесу

- қамқор, әділ болу

- досының пікірін құрметтеу

- қиындықта қалдырмаңыз

- ұсақ-түйек туралы дауласпаңыз

- ұрыспаңыз

- басқа адамдардың құпияларын бермеңіз

- берілу, бәрімен бөлісу

- досыңыздың жетістіктеріне қуаныңыз

- басқалардың кемшіліктеріне күлмеңіз 

- кешіре білу.

 г) Қатыгездік қасақана ма, кездейсоқ па?

- Адам қатыгез әрекеттерді жай ғана немқұрайлылықтан жасай ала ма, ойламағанынан, оның әрекеті қалай болатынын болжай алмады ма? "Жылан" әңгімесін оқайық.

    Бала, үйдің жанындағы шағын тоғанда балық аулады. Күн ыстық болды, Балық тістемеді. Бірнеше сағат оқығаннан кейін ол шөптен кішкентай Жыланды көрді. Бала жыландардан қорықпады, сондықтан оны қолына алып, бұрандалы қақпағы бар шыны ыдысты да тез итеріп жіберді. Қалта пышағымен ол қақпақтағы ауа үшін кішкене тесікті кесіп тастады. Балық аулағаннан кейін кешке бала құмырада ауланған балық пен Жыланды үйіне алып кетті. Үйдің жанында оны достары қарсы алды, көп ұзамай Жыланды ұмытып, олармен ойнауға қашып кетті. Банк аулада қалды. Бір аптадан кейін бала оны кездестірді: жылан дерлік құрғақ, тұншығып, жартылай тірі еді.

1. Баланың әрекетін қатыгез деп атауға бола ма? Неге V?

2. Сіз өмірде қатыгездік таныттыңыз ба? Сіз бұл туралы не айтасыз

сезіндіңіз бе?

3. Адамға қатыгездіктен арылуға көмектесе аласыз ба? Қалай?

д) "рұқсат етіледі – тыйым салынады"ойыны.  

- Мен сізге ойын ойнауды ұсынамын. Мен өлең оқимын, ал сіз хормен "тыйым салынған" немесе "рұқсат етілген"деп айтуыңыз керек

Міне бұрышта ұл тұр,

Жылайды, жыртылады.

Баланы ұру, жазалау

Қатаң (тыйым салынған)

 

Балалар анасымен бірге тұруы керек,

Оған әрдайым гүлдер беріңіз – 

Бұл (рұқсат етілген).

 

Сурет салу және ән айту, үйрену,
Егер ол ауырса-емдеу,
Бұл – (рұқсат етілген).

Бұл бала жұмыс істейді,
Оның күші аз,
Аяқтар бүгіледі.
Балалық шақта ауыр жұмыс (тыйым салынады).

Әлемде бірге өмір сүру, 
әр түрлі балалармен дос болу (рұқсат етіледі).

Бұл әлсіз артқы жағы,
Күштілердің алдында тағзым етеді.
Мырзаның құлы болу
Қатаң (тыйым салынған).

 

2. "Мен зорлық-зомбылық пен қатыгездікке қарсымын"алақан рефлексиясы

б) алақаныңызды қадағалаңыз, алақаныңызға "қуаныш" эмодзиін салыңыз, әр саусағыңызға мейірімді адамның қасиеттерін жазыңыз. Балалар тапсырманы орындап жатқанда, "Ладушки" вокалдық ансамблінің орындауында "егер біз дос болсақ"әнін қосуға болады.

6. "Достық Ережелері" Тапсырмасы

Бүгін біз өміріміздегі қатыгездік пен зорлық-зомбылық туралы айттық. Біз олардың адамдар арасындағы қарым-қатынасқа теріс әсер ететіндігі туралы айттық. Әр адам өзін толық көрсете алуы үшін не қажет деп ойлайсыз. Сіздің сыныптағы қарым-қатынасыңыз мейірімді болуы үшін біз қандай ережелерді ұстануымыз керек екенін жазыңыз

 (балалар ережелерді әзірлейді және қорғайды)

- досыңызға көмектесу-қамқор, әділ болу-досыңыздың пікірін құрметтеу

- қиындықта қалдырмаңыз-ұсақ-түйек нәрселермен дауласпаңыз-ұрыспаңыз

-басқа адамдардың құпияларын бермеңіз-беріліңіз, бәрімен бөлісіңіз

- досының жетістіктеріне қуану-басқалардың кемшіліктеріне күлмеу 

- кешіре білу

Просмотров: 1283


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст