Мақсаттар:
балалардың қорқыту, агрессия және т. б. сияқты ұғымдарға теріс көзқарасын қалыптастыруды жалғастыру;
құрдастарымен және ересектермен толерантты қарым-қатынасты қалыптастыруды жалғастыру; қорлау жағдайларынан шығу жолдарын табу қабілетін қалыптастыру;
адамдарға төзімділік, мейірімділік, жанашырлық, зорлық-зомбылықтың кез-келген түріне төзбеушілік сияқты адамгершілік қасиеттерді дамытуды жалғастыру.
Мұғалім: - Сәлеметсіздер ме балалар! Қараңызшы, бүгін қандай керемет күн! Біздің сыныпта жағымды көңіл-күй қалыптастырайық. Біз үшін бәрі ойдағыдай болуы үшін көршімізге бұрылып, оған ең тәтті күлімсіреп күліп, бір-бірімізге сәттілік тілейміз !
- Біздің сынып сағатымыздың ұраны: "достарың жау емес, Жаулар дос болатындай адамдармен бірге өмір сүр"
- Бүгін біз сіздермен адамдар арасындағы түсініспеушілікті не тудыратыны және бізді қатыгез, төзімсіз, агрессивті болуға не итермелейтіні туралы сөйлесетін боламыз.
- Мұғалім сұрақтар қояды, ал оқушылар тұрып, оң және теріс жауап береді.
Әзілдерді кім жақсы көреді?
Досын кім мазақ етті?
Кім оны әзілдегенді ұнатпайды?
Лақап Кто кім алды?
Фразаның жалғасын кім біледі: "Татуласу, татуласу және т.б...»?
Біреуді ренжіткен кезде кім кем дегенде бір рет кешірім сұрады?
Дау - дамайда кем дегенде бір рет кім дұрыс емес екенін дәлелдеді?
"Ренжіген адамға су әкелінеді"деп кім келіседі?
Сабақ тақырыбына кіріспе
а)" адалдық парағы " (әр сыныптағы әр бала өзін не мазалайтыны ,не бастан өткергені, бірдеңе жасағаны және кешірім сұрағысы келетіні туралы жазады .Бұл мұғалім мен баланың арасындағы құпия)
- Басқа балалар сізден бас тартқан, өз компаниясына қабылдамаған, сізбен ойнағысы келмейтін жағдайға сіздердің қайсыларыңыз болды ?
Мұндай жағдайларда сіз не істедіңіз?
б) "шындық немесе әрекет" ойыны ( мен "адалдық парағында" бөлшектеу керек жағдай туралы жазған балалардан сұраймын)
-Егер бір адам үнемі компанияға қабылданбаса, қабылданбаса не болады?(балалардың жауаптары) қазір сізде кішкене сынақ бар. Бірақ мен бірден ескертемін, бұл оңай емес.
в) "шығуға тырысыңыз"ойыны
-Бір үлкен шеңберде тұрып, қолдарыңызбен мықтап ұстаңыз. Бір оқушы шеңберде қалып, шеңберден шығуға тырысуы керек. Ол сәтті болғаннан кейін, келесі шеңберге кіріп, одан шығуға тырысуы керек. Сіздердің кез-келген уақытта қолдарыңызды ашып, сыныптастарыңызды еш қиындықсыз босата аласыз, бірақ бұл өте оңай.
Ешкімді ренжітпеу үшін абай болыңыз..
(Мақсат: қандай да бір себептермен өздерін қабылдамағандай сезінетін балалар ерекше агрессивті мінез-құлық көрсете отырып, тиран рөлін немесе құрбан болуға бейім. Бұл ойын оларға бас тарту сезімін талдауға және осындай жағдайларда сындарлы мінез-құлықтың ықтимал нұсқаларын талқылауға көмектеседі.)
Жаттығу рефлексиясы (шамамен сұрақтар)
* Шеңбердің ортасында өзіңізді қалай сезіндіңіз?* Шеңберден шығуға тырысқанда не сезіндіңіз?* Сіз мұны жасаған кезде өзіңізді қалай сезіндіңіз?* Шеңбердің бір бөлігі болған кезде не сезіндіңіз?* Шеңбердің ортасында кім тұрғанын қалайсыз ба? Неліктен?* Шеңберден шығару үшін қандай дәлелдер келтірдіңіз?* Сіз үшін ең қиын нәрсе не болды?
Мұғалім: - балалар, енді Мен сендерге ертегіден үзінді оқимын, ал сен оның атын болжайсың
Кейбір патшалықта, кейбір мемлекетте қарт пен кемпір өмір сүрді және олардың үш ұлы болды. Кішісінің аты Иванушка болатын. Олар өмір сүрді - жалқау емес, күні бойы жұмыс істеді, егістік жерлер егіліп, нан себілді.Кенеттен сол патшалықта-мемлекетте хабар тарады: ғажайып юдо погано өз жеріне шабуыл жасайды, барлық адамдарды жойып жібереді, қала-ауыл өртке оранады. Олар қарт адамды кемпірмен қатайтып, өртеп жіберді. Ал ұлдары оларды жұбатады:-қайғырмаңыз, әке мен ана, Біз ғажайып юдоға барамыз, біз онымен өліммен күресеміз. Сіз жалғыз қалмас үшін, Иванушка сізбен бірге қалсын: ол әлі өте жас, шайқасқа бару үшін.- Жоқ, - дейді Иван, - менің бетіме үйде қалмаңыз иә, сіз күте тұрыңыз, мен барамын, Мен ғажайыппен-юдпен ұрамын!Олар кемпірмен бірге қарт Иванушканы ұстап, көндіре алмады және олар үш ұлын да жолға-жолға шығарды. Ағайынды қылыштарды алып, нан мен тұз қосылған мысықтарды алып, жақсы кон мініп, кеттік.
- Ертегіні кім атай алады? (Иван - шаруаның ұлы және ғажайып юдо)
Әрі қарай не болғанын еске түсірейік. Сіз бұл ертегіні өте жақсы есте сақтайсыз. Ағайындылар Иванға қалай қарады? (балалардың жауаптары). Неліктен олай деп ойлайсыз? (балалардың жауаптары).
- Олар оны мазақ етті деп айта аласыз ба? Ал зұлымдық әзілдеді ме? Орыс халық ертегілерін оқи отырып, бұл кейіпкер жиі кездеседі. Олар оны әзілдейді, мазақ етеді, оны қорлайтын лақап ат деп атайды. Ол шынымен де ақымақ па? (балалардың жауаптары)
- Оған әртүрлі қиын жағдайлардан абыроймен шығуға не көмектеседі? (тапқырлық, тапқырлық, әзіл сезімі, айналасындағыларға жақсы көзқарас және т. б.)
- Орыс халық шығармашылығында адамдар, отбасы, достар арасындағы қатыгез қарым-қатынастың мысалдары өте аз. Керісінше, бұл жұмыстардың барлығы бізге достықты бағалауға, үлкендерді құрметтеуге, кішілерге немесе қолдау мен көмекке мұқтаж адамдарға қамқорлық жасауға үйретеді. Неліктен бұлай болды деп ойлайық? (балалардың жауаптары)
- Мен біздің халқымыз өте мейірімді, мейірімді, бай рухани мұраға ие екендігімен келісемін (Иван мүлдем ақымақ емес, тапқырлығы, табандылығы, батылдығы арқасында қатал жауды жеңіп, өзіне көптеген достар табатын өте батыл, мейірімді адам екеніне тағы бір рет назар аударуға болады).
Бірге жұмыс істеу керек!
Өз пікіріңізді тыныш айту.
Жолдастардың ойларын шыдамдылықпен тыңдаңыз.
Бір-біріне кедергі жасамаңыз.
Тыныш, тыныш сөйлесіңіз.
-2 парақ қағазды алыңыз, оларды нөмірлеңіз(№1,№2). Оң қолыңызға сол түсті қарындаш алыңыз ол сіздің көңіл-күйіңізге сәйкес келеді (қарындаш, сіз өзіңізді байланыстыратын түс). Сол қолыңызда сіз ұнатпайтын адамды байланыстыратын түсті қарындашты таңдаңыз. Сіз сызықтар, шеңберлер, өрнектер немесе сурет сала аласыз, Жалпы, қақтығыс туралы бейнелегіңіз келетін барлық нәрсе.
- Көзіңізді жұмыңыз, музыка басталған кезде екі қолыңызбен қағазға сурет салуға болады.(2мин.) сіз кейде кездесетін жанжалды жағдайды немесе жанжал туындауы мүмкін адамды еске түсіріңіз. Көбінесе біз өз мәселелерімізді "көзге көз, көзге көз"қағидаты бойынша шешуге тырысамыз. Біреу бізді ренжіткен кезде, біз одан да ауыр ренішпен жауап береміз. Егер біреу бізге қауіп төндірсе, біз де қауіпке жауап береміз. Осылайша, біз тек қақтығыстарымызды күшейтеміз.
-Содан кейін қарындаштарды ауыстырыңыз ( оң қолыңыздағы қарындашты солға және керісінше солдан оңға қарай алыңыз) және №2 параққа сурет салуды жалғастырыңыз.(2мин.) көптеген жағдайларда бір қадам артқа шегіну, осы қақтығыстың туындауы үшін жауапкершілікті мойындау және татуласу белгісі ретінде басқаға қол жеткізу әлдеқайда пайдалы. Сондай-ақ, кез-келген жанжал жағдайында басқа адамның позициясы туралы ойлану жақсы болар еді.
Әр баланың өз суретін көрсете алуы маңызды, ал сіз оны оң бағалайсыз: балалар мұндай сурет салу өз сезімдерін байқауға және атауға жақсы мүмкіндік екенін түсінеді, мүмкін болса, жанжалдан шығу жолдары.
Қорытынды:
- Балалар, сезінуді және түсінуді үйреніңіз сіздің досыңызға не қажет, анаңызға, танысыңызға және сіздің жаныңыздағы адамға не қажет, ол үшін не маңызды, оны не ренжітуі мүмкін, не қажет. Кемшіліктеріңізді жеңу үшін сізге сәл мейірімді болу керек. Бұған достарыңыз, ата – аналарыңыз, мұғалімдеріңіз, ең бастысы-кітаптар көмектеседі.
- Сабақта сізге не ұнады?
- Сабақта біздің қарым-қатынасымыздан өзіңіз үшін не ала аласыз?
- Бір сөзбен айтқанда, сабақ кезінде өз жағдайыңызды бағалаңыз?
"Әдемі күн үшін рахмет"
- Жалпы шеңберде тұрыңыз. Біз кезек-кезек бір-бірімізге бұрылып, күлімсіреп, қол алысып: "әдемі күн үшін рахмет!”
Пайдаланылған әдебиеттер мен дереккөздердің тізімі
1.Мектептерде жұмыс істейтін мұғалімдер мен басқа мамандарға арналған мектепте қорқыту жағдайларының жиілігін төмендету бойынша әдістемелік ұсыныстар" ("Перекресток" жасөспірімдерді әлеуметтік-психологиялық бейімдеу және дамыту басқармасы, Мәскеу, 2013).
2. "Мектептегі қорлау", Людмила Петрановская.