"Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім беру бөлімінің Ивановка ауылының бастауыш мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Начальная школа села Ивановка отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Сынып сағаты "Өзіңізді қорқытудан қорғаңыз!"

19.11.2024

Ағылшын тілінен аударғанда қорқыту (bullying) мектеп ортасында жиі кездесетін қудалау, қорқыту дегенді білдіреді. Адамға мұндай қысым психологиялық және физикалық болуы мүмкін…
Қорқыту-қорқыту немесе жәбірленушілерден әдейі туындаған қорқыныш негізінде оларды өзіне бағындыру мақсатында кейбір адамдардың басқаларға деген қарым-қатынасына физикалық және психологиялық террордың бір түрі.
Бейнені қарау
"Қорқыту: түсінігі мен ерекшеліктері"
Қорқытудың ең көп таралған екі түрі:" тікелей "- физикалық және" жанама " (психологиялық)– әлеуметтік агрессия.
Тікелей (физикалық) қорқыту-бұл физикалық зорлық-зомбылықпен агрессия және қудалау.
Жанама (психологиялық) қорқыту әртүрлі жолдармен көрінуі мүмкін. Мәселен, мысалы, егер қудалаушы жәбірленушіні өзін қорлайтын және өзін-өзі бағалауды төмендететін түрлі жағдайлардан өтуге мәжбүр етсе, олар мінез-құлықты қорқыту туралы айтады. Бұл көбінесе ауызша агрессияның көрінісі – өсек пен интригадан бопсалау мен бопсалауға дейін. Сонымен қатар, қудалаушылар жәбірленушіге моральдық қорқыту аясында, үй тапсырмасы бар дәптерлерді немесе жәбірленушінің жеке заттарын ұрлауға дейін бойкот жариялай алады. Адамды әр түрлі ұятсыз сөздермен қорлап, оны мазақ ету, мазақ ету белгілерін қою арқылы қорлаған кезде, біз ауызша қорқытумен айналысамыз. Соңғы жылдары кибербуллинг деп аталатын мектептегі қорқытудың жаңа түрі пайда болды, онда жәбірленуші өзінің электронды мекен-жайына Интернетте немесе басқа электронды құрылғылар арқылы қорлайтын хабарламалар алады.
Әдетте қорқытуға қуғыншылар мен құрбандар қатысады, олардың арасында бір жасөспірімнің екіншісіне үстемдік етуіне мүмкіндік беретін ерекше тұрақты қатынастар жиі кездеседі.
Интерактивті тапсырма "Филворд. Қорқыту"
Сөздер: қорлау, қорқыту, қорқыту, құрбандық, қасақана болу, жүйелілік, зорлық-зомбылық, қорқыныш.
Егер адамдар тобында біреуді қорлау әдеттегідей болса, онда бұл бүкіл сыныптың өмірін өзгертеді. Өйткені олар кез келген адамды және кез келген нәрсені улай алады. Қорқытқан адамның орнында кез келген адам болуы мүмкін. Сондықтан ешкім өзін қауіпсіз сезіне алмайды.
Сынып, ұжым қорлауды тоқтату үшін не істей алады?
Білім алушылардың жауаптары, пікір алмасу.
Біз қорқыту бастамашыларына қолдау көрсетпеу, қудалауға қатысудан бас тарту және осы жағдайды мақұлдамау, жәбірленушіге қолдау көрсету ұсынылатын жауаптарды тақтаға бекітеміз 

Қорлаудың екі негізгі түрі бар:
Қорқытудың психологиялық түрі-қорқыту, мазақ ету, жала жабу, оқшаулау және т. б.
Дене бітімі-итеру, ұрып-соғу, басқа да зорлық-зомбылық, жәбірленушінің мүлкіне зиян келтіру және т.б.; кейде ол қаруды қолданады.
Қорқытудың түрін таңдауға қатысушылардың жасы (балалардағы қорлау жасөспірімдерге қарағанда жұмсақ) және жынысы (ұлдар физикалық форманы, ал қыздар психологиялық форманы жиі қолданады) әсер етеді. Соңғы уақытта интернетті қорлау (кибербуллинг) пайда болды — Интернет, электрондық пошта, SMS және т. б. арқылы қорлау.
Мұғалім: мектепте қорқытудан кім жиі зардап шегеді деп ойлайсыз? (Балалар болжайды).
ҚАНДАЙ ЖАСӨСПІРІМДЕР ҚУҒЫН-СҮРГІНГЕ ҰШЫРАЙДЫ?
Басқаларды бағындыру арқылы өз мақсаттарына жетуге дағдыланған;
оңай қозғыш және өте импульсивті, агрессивті мінез-құлықпен;
өз құрбандарына жанашырлық таныта алмайтындар;
физикалық күшті;
көшбасшылыққа ұмтылатын назардың орталығында болғысы келетіндер;
жәбірленушіден жоғары екендігіне сенімді;
талап деңгейі жоғары;
агрессивті, өзін-өзі растау үшін құрбандыққа "мұқтаж" ;
способаға келуге қабілетсіз;
өзін-өзі бақылау әлсіз;
топтың басқа мүшелерінің интуитивті күші мен әлсіздігін сезіну.
ҚАНДАЙ ЖАСӨСПІРІМДЕР ҚОРҚЫТУДЫҢ ҚҰРБАНЫ БОЛАДЫ?
ұялшақ, сезімтал, тұйық және ұялшақ;
мазасыз, өзіне сенімді емес, өзін-өзі бағалауы төмен;
депрессияға бейім;
ересектермен қарым-қатынасты ұнататын құрдастарының достары жоқ;
физикалық тұрғыдан олардың құрдастарына қарағанда әлсіз;
қазірдің өзінде құрдастарымен теріс тәжірибе бар;
қолайсыз отбасылардан;
физикалық зорлық зомбылыққа ұшыраған үйлер;
дамыған кемшіліктер кешендерімен;
зорлық-зомбылық пен қорлау туралы үндемеуді жөн көреді;
көмек сұрай алмайтындар және ересектерден қорғаныс ала алатынына сенбейтіндер;
құрбан болуға лайық екендігіне сенімді және осы зорлық-зомбылықтан бас тартқан қудалаушылардың зорлық-зомбылығын қабылдауға дайын;
мінез-құлқы белгілі бір топ үшін стандартты емес және берілген топтың басқа мүшелерін тітіркендіретіндер;
сыртқы ерекшеліктері мен психофизикалық даму ерекшеліктері бар жасөспірімдер.
Бақылаушылар-қоздырғышты қолдайтындар немесе жай ғана шетте тұратындар. Жәбірленуші болудан қорқу көбінесе жаман емес, жалпы жігіттерді қорлауға қатысады. Олар ұялатын, жиіркенетін және ыңғайсыз болып көрінеді, бірақ олар мазақ ететіндермен бірге болған кезде, олар бүкіл тобырмен бірге күліп жатқанда, олар өздерін аз да болса қауіпсіз сезінеді. Бүгінде жәбірленуші мен емес, біреу.  Шапағат ету одан да қорқынышты – бұл менің бәрімен емес екенімді білдіреді, сондықтан ол маған жетеді. Және, бәлкім, алады. Шынында да, бәрі өздерін лайықсыз ұстайтынын біледі.
Балалар, Ұсқынсыз үйрек туралы ертегіні еске түсіріңдер. Әдетте бұл ертегіні оқи отырып, біз басты кейіпкер, үйрек туралы ойлаймыз. Біз оны кешіреміз, біз ол үшін алаңдаймыз. Бірақ мына тауықтар мен үйректер туралы ойланыңыз. Үйрекпен бәрі жақсы болады, ол аққулармен бірге ұшады. Ал олар? Олар мылқау және ашулы болып қалады, жанашырлық таныта алмайды немесе ұша алмайды. Сыныпта осындай жағдай туындаған кезде, әркім шешім қабылдауы керек: ол осы оқиғада кім.
 Кәмелетке толмағандар үшін қандай жауапкершілік пен жаза бар. (Студенттердің сөз сөйлеуі)
1.Қылмыстық жауапкершілік-Қылмыстық кодексте көзделген заңдарды бұзғаны үшін жауапкершілік. Қылмыстық заңда көзделген қоғамдық қауіпті, қоғамдық жүйеге, меншікке, жеке тұлғаға, азаматтардың құқықтары мен бостандықтарына, қоғамдық тәртіпке қол сұғатын қылмыс. (кісі өлтіру, тонау, зорлау, қорлау, ұсақ ұрлық, бұзақылық).
Қасақана бұзақылық, ұрлық, зорлау үшін қылмыстық жауапкершілік 14 жастан басталады.
2. Әкімшілік құқық бұзушылық туралы Кодексте көзделген жағдайларды қоспағанда, он алты жасқа толған жеке тұлға әкімшілік жауапкершілікке тартылады: қасақана дене жарақатын келтіру, ұсақ ұрлау, мүлікті қасақана жою не бүлдіру, жануарларға қатыгездік жасау, тыйым салынған жерлерде от жағу, ұсақ бұзақылық, қоғамдық орында балағат сөздер айту, қорлау газ, пневматикалық немесе лақтыру қаруына қатысты азаматтарды қудалау, заңсыз әрекеттер, суық қаруға қатысты заңсыз әрекеттер. Осы құқық бұзушылықтар үшін жауапкершілік 14 жастан басталады.

 "Логикалық тізбек" жаттығуы
Жаттығудың сипаттамасы. Мұғалім шеңбердегі бірінші қатысушыға "қорқытуға қатыспау үшін ҰБТ керек"деген негізгі сөйлемді жалғастыруды ұсынады. Тренинг шеңбердегі келесі қатысушыға негізгі фразаны алдыңғы қатысушы құрастырған фраза негізінде жасайды. Мысалы,"қорқытуға қатыспау үшін кез-келген жағдайда өзіңізді қорғай білу керек". Содан кейін"кез-келген жағдайда өзіңізді қорғай білу үшін сіз өзіңізге сенімді болуыңыз керек". Осылайша, келесі қатысушыға арналған сөз тіркесі: "өзіңізге сенімді болу үшін сізге...керек". Жаттығу логикалық тізбек қатысушылардың бүкіл шеңберінен өткенге дейін жүзеге асырылады. Соңында жаттықтырушы өзінің алғашқы негізгі сөз тіркесін тағы бір рет қайталайды және оны соңғы қатысушы айтқан оймен аяқтайды.
- Сіз, әрине, біздің проблемаларымыздың жай-күйі оларға қалай қарайтынымызға байланысты екеніне көз жеткіздіңіз. Қысым мен қуғын-сүргін жағдайында бізге қойылған сынаққа қалай жауап беретініміз де өте маңызды. Қорқытудың құрбаны болмау үшін өзіңізге тек оң көзқарастар беруді және эмоцияларыңызды басқаруға тырысатындарға сенімді және әзілмен жауап беруді үйреніңіз. Жаттығу жасайық…
- Бүгін екеуміз өте жемісті жұмыс жасадық, сондықтан біз бәріміз-керемет адамдармыз! Кездесуде алған білім мен практикалық тәжірибе сізге кейінгі өмірде көмектеседі деп сенемін. Бірақ, қорқыту мәселесін өз бетінше шеше алатынына сенімді емес адамдар үшін мен " қорқыту құрбаны болған балаға не істеу керек?"Барлығына және жаңа кездесулерге көп рахмет!
Есіңізде болсын!
"АДАМДЫ УЛАУҒА ЕШҚАНДАЙ СЕБЕП ЖОҚ".

Просмотров: 695


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст