Жол қозғалысы ережесі бойынша сынып сағаты:
"Жол ережелері-мен білемін және мақтанамын".
Мақсаты:
Балалардың жол-көлік жарақаттарының алдын алу.
Тапсырмалар:
1.Балалардың жол қозғалысы ережелері туралы білімдерін, көшелер мен жолдардағы қауіпсіз мінез-құлық дағдыларын нақтылау және бекіту.
2. Шығармашылық белсенділікті, логикалық ойлауды, зейінді дамыту, жол қозғалысы ережелерін насихаттау.
3. Жолда қауіпсіз мінез-құлық мәдениетін, заңға бағынуды тәрбиелеу.
Өткізу түрі: сынып сағаты.
Әдістері: әңгімелесу, ойнау, сахналау элементтері.
Тақырыптық мазмұн.
Жол-көлік жарақатының өзектілігі қазіргі қоғамның ең ауыр проблемаларының бірі болып табылады. Жыл сайын Ресей жолдарында балалар мен жасөспірімдердің қатысуымен ондаған мың жол-көлік оқиғалары орын алады. Жол ережелерін білу және сақтау балалардың жолда қауіпсіз жүріс-тұрысын қалыптастыруға көмектеседі.
Іс-шараның бұл әдістемелік дамуы балалар арасында Ресей Федерациясының жол қозғалысы ережелерін насихаттауға және көшелер мен жолдарда қауіпсіз жүріс-тұрыс дағдыларын қалыптастыруға бағытталған.
Оқушылар білуі керек:
бағдаршам сигналдары бойынша көшелердің өту ережесі;
жаяу жүргіншілер өткелдері бойынша көшелер мен жолдарды кесіп өту ережесі;
тротуар мен жаяу жүргіншілер жолдары бойынша жүру ережелері;
велосипед ережелері.
Оқушылар білуі керек:
көшелер мен жолдарды бағдаршамдар мен жаяу жүргіншілер өткелдері, сондай-ақ жолдың жүру бөлігі арқылы өту;
қоғамдық көлікте тәртіпті болу;
жолдың қауіпті және қауіпсіз учаскелерін өз бетінше анықтау.
Сынып сағатының барысы:
Балалар өлең оқиды.
ҚАЛА ӘЛІПБИІ
Қала, онда
Біз сенімен бірге тұрамыз,
Сіз дұрыс аласыз
Әріптермен салыстыру.
Көше әліпбиі,
Даңғылдар, жолдар
Қала бізге береді
Барлық уақытта сабақ.
Міне, алфавит,—
Бастың үстінде:
Белгілер ілулі
Көпір бойымен.
Қала әліпбиі
Әрқашан есте сақтаңыз,
Болмас үшін
Сізбен қиындық.
Мұғалім. Сәлеметсіз бе! Сіз бүгін біз жол қозғалысы ережелері туралы сөйлесуге жиналғанымызды білдіңіз. Біздің мектеп пен сіз тұратын үйлер автомобильдер, автобустар және басқа да көліктер жүретін жолдың жанында орналасқан. Күн сайын біздің жолдарымызда көбірек автомобильдер пайда болады. Жоғары жылдамдықтар мен қозғалыс қарқындылығы жүргізушілер мен жаяу жүргіншілерден өте мұқият болуды талап етеді. Жүргізушілер мен жаяу жүргіншілердің тәртіп, сақтық және жол ережелерін сақтауы көшеде қауіпсіз жүрудің негізі болып табылады. Сондықтан бұл ережелерді жүргізушілер мен жаяу жүргіншілер білуі керек. Сіз оларды білуіңіз керек.
Жаяу жүргіншілер кім деп аталатынын есіңізде ме? Жүргізушілер? Жолаушылар?
Барлығы: жаяу жүргіншілер де, жүргізушілер де, жолаушылар да жол ережелерін білуі және орындауы керек!
Сіз ойлайтын шығарсыз: жолаушылар бұл ережелерді не үшін білуі керек, өйткені оларды көлікте осы ережелерді жақсы білетін кәсіби жүргізуші басқарады?
Бірақ жолаушылар қажетті аялдамаға жетіп, көліктен шыққан кезде, олар бірден кім болады? (Жаяу жүргіншілер).
Жасаймыз балалар ескерту:
Шұғыл қозғалыс ережелерін үйреніңіз!
Ата-аналар күн сайын алаңдамауы үшін,
Жүргізушілер рульде тыныш болуы үшін.
Мұғалім. Бұл тақырып әрқашан маңызды болды және маңызды. Балалардың жол-көлік жарақаттарының деңгейі жоғары болып қала береді. Жолдағы әрбір үшінші оқиғаға оқушы қатысады. Кейде қарапайым ережелерді сақтамау адамдар зардап шегіп, қайтыс болған кезде апатқа әкеледі! Жазатайым оқиғаның алдын алу үшін жол қозғалысы ережелерін білу қажет. Олар мүлдем күрделі емес.
"Көбейту кестесі сияқты қозғалыс ережелерін біліңіз!»
Енді осы ережелерді бірге еске түсірейік.
1 оқу. Көпір қозғалысында Бурлит:
Көліктер жүгіреді, трамвайлар асығады.
Барлығы ережеге адал болыңыз-
Оң жағын ұстаңыз.
2 оқу. Сіз оңай түсіндіруіңіз керек,
Сіз жассыз ба, қартайасыз ба:
Көпір-көлік үшін,
Сіз үшін-тротуар!
3 оқу. Көше бойымен жүріңіз, жаяу жүргінші,
Таныс жерде сізге "өту"көрсетіледі!
4 оқу. Көшені қайдан өту керек
Қарапайым ережені есте сақтаңыз:
Алдымен солға назар аударыңыз,
Содан кейін оңға қараңыз.
5 оқу. "Қалай болғанда да" деп ойлау ақымақтық
Трамвай жолы,
Ешқашан ұмытпаңыз,
Сізге не жылдам трамвай!
6 оқу. Автобус алаңынан шығып, ұмытпаңыз
Сол жаққа қараңыз: жол қауіпсіз бе?
Автобус Сен алдындасың айналма емес,
Қарсы көлікке кіру оңай.
7 оқу. Жол ережелерін
Әлемде көп нәрсе бар.
Барлығы оларды үйренер еді
Бізге кедергі болған жоқ,
Бірақ қозғалыс ережелерінің негізгісі
Кесте ретінде білу
Көбейту керек.
Көпірде-ойнауға болмайды,
Мінуге болмайды,
Егер сіз сау болғыңыз келсе!
Мұғалім. Сонымен, біз жол қозғалысы ережелерін атадық. Енді мен жол қозғалысы ережелерінің пайда болу тарихы туралы аздап тыңдауды ұсынамын.
Петр I кезінде де олар алғаш рет жол қозғалысын реттеуге назар аудара бастады. Петр I жарлық шығарды, ережелер енгізді. 18 ғасырдың ортасында жарлықтар қозғалыс тәртібін бұзғаны үшін жауапкершілікті белгіледі.
1812 жылы Мәскеуде оң жақ қозғалыс, жылдамдықты шектеу, Экипаждар үшін тұрақ орындары және олар үшін белгілер анықталған ережелер қолданылды.1924 жылға қарай Мәскеу көшелерінде алғашқы бағдаршамның пайда болуы да жатады. Ол жебелері бар шеңбер түрінде болды және қалалық көлік қозғалысының ең көп жүретін жеріне орнатылды. Содан бері бағдаршам өзгерді, бірақ оған қажеттілік жоғалған жоқ.
Мұғалім. Сонымен, бағдаршам дегеніміз не?
Бағдаршам-жолдардағы қозғалысты реттейтін жарық сигналдарын беруге арналған арнайы құрылғы.
Өлең оқу.
Қызыл, сары және жасыл,
Ол бәріне назар аударады.
Жол қиылысы бос емес,
Бағдаршам мазасыз.
Қарттар мен балалар барады –
Олар жүгірмейді және асықпайды.
Әлемдегі барлық адамдар үшін бағдаршам
Нағыз дос және аға.
Сізге көмектесу үшін
Жол қауіпті.
Күн мен түн жанып тұр
жасыл,
сары,
қызыл.
Қызыл шамда-жол жоқ,
Сары-күте тұрыңыз
Жасыл шам жанған кезде,
Сәт сапар болсын!
Мұғалім. Өлеңде не айтылады? Бағдаршамның түстерін атаңыз және олар нені білдіреді.
Енді демалып, "бағдаршам"ойынын ойнайық.
Біз жол қозғалысының негізгі ережелерін қайталадық, енді демаламыз. Мен сізге әртүрлі бағдаршам сигналдарын көрсетемін және сіз мыналарды орындауыңыз керек:
қызыл-орнында тұрыңыз
сары – қол шапалақтау
жасыл-орнында жүру.
Мұғалім. Бірақ бұл да болуы мүмкін. Бағдаршам бұзылды. Содан кейін реттеуші көмекке келеді. Оның қимылдары нені білдіретінін тыңдаңыз. Реттеуші жүргізушілер мен жаяу жүргіншілерге кеудесімен немесе арқасымен қараған кезде, қолдар бүйірлеріне созылып немесе төмен қарай тартылады - барлық көлік құралдары мен жаяу жүргіншілерге көлік жүргізуге тыйым салынады. Реттеушінің бұл позициясы бағдаршамның қызыл сигналына сәйкес келеді.
Егер реттеуші қолын жоғары көтерсе, бұл бағдаршамның сары сигналына тең.
Реттеуші жүргізушілер мен жаяу жүргіншілерге бүйірімен қарайды, қолдары бүйірлеріне созылады немесе түсіріледі – автокөлікке тікелей және оңға бұрылуға рұқсат етіледі, жаяу жүргіншілерге жолдан өтуге рұқсат етіледі. Бұлжасыл бағдаршам сигналына сәйкес келеді.
Реттеуші қозғалыстың барлық қатысушыларына түсінікті қол қимылдары арқылы басқа сигналдарды бере алады. Полиция таяқшасы-реттеушінің адал көмекшісі. Ол сиқырлы таяқшаға ұқсайды: көшедегі барлық машиналар оның толқынына бағынады.
Мұғалім. Балалар, айтыңызшы, жолда тағы не істей алмайсыз?
Біз оларды қалай білетініңізді тексереміз. Белгілерді атаңыз. Экранға назар аударыңыз.
"Балалар"Белгісі:
Мен белгі туралы сұрағым келеді.
Белгі осылай салынған:
Балалар үшбұрышында
Барлық аяқтар бір жерге жүгіреді.
Барлық қозғалтқыштар тыныш
Және мұқият жүргізушілер
Егер белгілер сөйлесе:
"Жақын мектеп, балабақша!»
2. "Жаяу жүргіншілер қозғалысына тыйым салынады"белгісі:
Егер сіз аяғыңызды қойсаңыз
Жолға,
Назар аударыңыз, досым:
Жол белгісі-қызыл шеңбер,
Қара киінген адам,
Қызыл сызықпен сызылған.
Және жол сияқты, бірақ
Мұнда жүруге тыйым салынады.
3. "Велосипед жолы"белгісі:
Біз мектептен үйге бардық,
Көріп отырмыз-көпір үстіндегі белгі.
Шеңбер, ішінде-велосипед,
Басқа ештеңе жоқ.
4 "жаяу жүргіншілер өткелі"белгісі:
Жаяу жүргінші, Жаяу жүргінші!
Өтпелі кезең туралы есіңізде болсын!
Ол жер үсті,
Зебра тәрізді.
Тек ауысу екенін біліңіз
Сізді көліктерден құтқарады.
5 "автобусты тоқтату"белгісі:
Сіз отырғызуды күтесіз бе
Бөлінген алаңда.
Сізге ептілік қажет емес,
Бұл жер аялдама.
6"шлагбауммен көшу" белгісі:
Машиналар барлық тіректерге жүгіреді,
Және кенеттен белгі.
Онда қоршау бейнеленген.
Тас жол іш қату үшін жабық па?
Әрі қарай "шыбын - Цокотуха" сахнасы орындалады.
1 шәкірт: бәрібір қандай рақым
Жақсы ұсталған жолмен асығыңыз!
Бірақ немқұрайлылар үшін болуы мүмкін,
Ол кенеттен қатал!
2 оқушы: шыбын, Цокотуха шыбыны
Алтын жалатылған іш
Шыбын тас жолмен жүрді
Шыбын ақша тапты.
Шыбын"спорт тауарларына" кетті,
Уақытты босқа өткізбеу үшін
Мен сол жерден зат сатып алдым
Велосипедтің аты қандай.
Шыбын: келіңіздер, тарақандар,
Барлығыңыз, барлығыңыз, барлығыңыз!
Тарақан: тарақандар бәрі қашып кетті
Және олар" Ұлы " мініп жүрді!
Қателер: ал қателер үш рет
Тас жолда, бір уақытта үшеуі.
Бүгін Цокотуха шыбынына бәрі рұқсат етілген!
3 оқушы: жоқ, рұқсат етілмейді!
Педальды Автомобиль
Алыс серуендеу үшін емес.
Оның ауласының ішінде,
Ал жолға кати емес!
Шыбын: ал егер мен мопед сатып алсам?
4 оқушы: он алты жасқа дейін, мопедке отырмаңыз!
Егер кішкентай болса, мұңаймаңыз-шыдамды болыңыз, өсіңіз!
Ара: ара әже шыбынға келді
Қозғалыс ережелері шыбынға әкелді